بازسازی، نوسازی و تعمیرات ساختمان

مقبره شاه نعمت الله ولی؛ شاهکار معماری قرن ششم در کرمان

مقبره شاه نعمت الله ولی که از صوفیان و فیلسوفان بنام بوده در ماهان است. این عمارت شاهکاری از هنر معماری شش قرن اخیر با تلفیقی از فضای معماری مقبول و باغ سازی بسیار فرح انگیز و صفائی عارفانه است.

6 تیر 1402

برترین قسمت های سریال مستر بین از بدترین به برترین

مجموعه های تلویزیونی و سینمایی خاطره انگیز بسیاری وجود دارند که ما را به یاد دوران کودکی مان می اندازند و عمدتا بر پایه یک یا دو شخصیت بامزه یا باهوش ساخته شده اند؛ از زوج ساده و شیرین لورل هاردی گرفته تا کارآگاه متشخص و باهوشی مثل پوآرو. اما در میان این...

5 فروردین 1402

جاهای دیدنی تورنتو؛ 18 جاذبه یکی از معروف ترین مقاصد مهاجرت ایرانیان

در این شهر، مجموعه ای پویا و متنوع از جاذبه های گردشگری وجود دارد؛ از موزه ها و گالری ها گرفته تا برج CN که در سراسر جهان مشهور است. در این مقاله همراه ما باشید تا جاهای دیدنی تورنتو که توجه هر گردشگری را به خودش جلب می نماید، به شما معرفی کنیم.

13 مرداد 1401

قرارگاه طرح انضباط شهری منطقه 13 راه اندازی شد

خبرگزاری خبرنگاران- قرارگاه طرح انضباط شهری شهرداری منطقه 13 با حضور معاون دادستان ناحیه 8 ، مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان و شهردارمنطقه راه اندازی شد .

26 تیر 1401

دانشمندان برای نخستین بار در خاک ماه گیاه پرورش دادند

به عنوان یکی از نیازهای سفر به جهان های دیگر، دانشمندان پیروز شدند برای نخستین بار در خاک ماه گیاه پرورش دهند.

9 تیر 1401

آرامگاه کوروش کبیر؛ قدیمی ترین سازه ضدزلزله جهان

آرامگاه کوروش کبیر، قدیمی ترین سازه ضدزلزله جهان به شمار می رود که بر اساس تکنیک جداسازی پایه ساخته شده و احتمالاً همین موضوع باعث دوام آن پس از 2500 سال شده است.

6 خرداد 1401

موزه قلعه جلال الدین گرمه از جاذبه های گردشگری خراسان شمالی است

میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، موزه قلعه جلال الدین گرمه از جاذبه های گردشگری خراسان شمالی است.

4 خرداد 1401

تغییر هیئت امنای موزه ملی کار با موافقت رئیس جمهور

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، تغییر هیئت امنای موزه ملی کار با موافقت رئیس جمهور صورت پذیرفت.

13 اردیبهشت 1401

گور دست جمعی 9 زن در خلخال کشف شد

در پی کشف گور دست جمعی 9 زن در خلخال، آنالیز های علمی و باستانی به منظور رمزگشایی از دلیل مرگ و قدمت این گور در حال اجرا است.

9 بهمن 1400

رسم جهاد به چاپ ششم رسید، استقبال از به اضافه مردم

به گزارش خبرنگاران، روح الله رشیدی در کتاب به اضافه مردم که چندی پیش در اولین دوره جایزه کتاب روایت پیشرفت نیز در بخش فرهنگی و اجتماعی حائز عنوان شد، به استناد تجربیات ارزنده تاریخ انقلاب اسلامی، در 10 فصل به آنالیز 10 قاعده اساسی در کار فرهنگی و تشکیلاتی...

25 آبان 1400

خواص نمک دریایی برای سلامت بدن

نمک دریایی برای افزایش سطح سلامتی، به عنوان مثال در مراقبت از پوست، سلامت دهان و دندان، رهایی از رماتیسم مفصلی، رهایی از گرفتگی ماهیچه، پسوریازیس و هم رهایی از آرتروز کاربرد دارد. بعلاوه به بهبود جوش و بهبود سینوزیت یاری می نماید. علاوه براین استفاده...

10 آبان 1400

130 مدرسه به همت خیران مدرسه ساز قم احداث شد

خبرنگاران/قم مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت:در طول 20 سال گذشته، بیش از 130 مدرسه به همت خیران مدرسه ساز قم به فضای آموزشی استان قم اضافه شده است.

15 شهریور 1400

قرائت گزارش کمیسیون اصل نود از اصلاح قانون صدور چک

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در قرائت گزارش این کمیسیون درباره اصلاح قانون صدور چک، از برگشت خوردن 17 میلیون فقره چک در سال 96 طبق گزارش بانک مرکزی اطلاع داد و گفت: ارقام این چک ها 160 هزار میلیارد تومان بوده است.

22 تیر 1400

تصویب افزایش2 برابری سقف تسهیلات مشارکت مدنی بافت فرسوده در کمیسیون مالی دولت

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش دو برابری سقف تسهیلات مشارکت مدنی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در کمیسیون مالی هیأت دولت تصویب و برای اتخاذ تصمیم نهایی به هیأت وزیران ارایه شد.

23 اسفند 1399

طالبان: با همکاری یونیسف 4 هزار مرکز آموزشی ایجاد خواهیم کرد

طالبان با اشاره به توافق این گروه با یونیسف برای ایجاد 4 هزار مرکز آموزشی در مناطق تحت کنترل خویش تاکید کرد که این اقدام گواه سیاست علم پروری طالبان است.

8 بهمن 1399

قنات جهانی قصبه گناباد سامان دهی و بازپیرایی می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: قنات قصبه گناباد که در فهرست آثار جهانی قرار گرفته است، در امسال از مجل اعتبارات سفر رئیسجمهوری سامان دهی و بازپیرایی می گردد.

3 مهر 1399

اشتغالزایی با جزر و مد

نجلا درخشانی، کارشناسی ارشد بازسازی و احیا بناها و بافت های تاریخی در یادداشتی به معرفی خورها و آبشارهای گلی پرداخته که دستاورد جز ومد است و با جذب گردشگر می تواند گره بیکاری در سواحل خلیج فارس را باز کند.

31 شهریور 1399

آسیاب مهدی آباد شهرستان نظرآباد به موزه مردم شناسی تبدیل می گردد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: آسیاب مهدی آباد شهرستان نظرآباد به منظور تبدیل به اولین موزه مردم شناسی در استان البرز، بازسازی می گردد.

26 مرداد 1399

بچه ها و نوجوانان پلدختر دوباره صاحب کتابخانه می شوند

مراحل بازسازی و تجهیز ساختمان کانون پرورش فکری پلدختر که در جریان سیل فروردین 98 خسارت دیده بود به خاتمه رسید و این مرکز پس از عادی شدن شرایط بهداشتی و اعلام ستاد کرونا، بازگشایی می گردد.

6 تیر 1399

دیدار از موزه هنرهای معاصر به امسال قد نمی دهد

31 تیرماه سال 98، هادی مظفری (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی) و احسان آقایی (رئیس موزه هنرهای معاصر تهران) با برگزاری یک نشست خبری درباره فرآیند بازسازی موزه توضیحات مشخصی را اعلام کردند.

7 فروردین 1399