جاهای دیدنی تورنتو؛ 18 جاذبه یکی از معروف ترین مقاصد مهاجرت ایرانیان

به گزارش وبلاگ تور کیش، در این شهر، مجموعه ای پویا و متنوع از جاذبه های گردشگری وجود دارد؛ از موزه ها و گالری ها گرفته تا برج CN که در سراسر جهان مشهور است. در این مقاله همراه ما باشید تا جاهای دیدنی تورنتو که توجه هر گردشگری را به خودش جلب می نماید، به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی تورنتو؛ 18 جاذبه یکی از معروف ترین مقاصد مهاجرت ایرانیان

تورنتو به غیر از این جاذبه ها، منطقه ای سرگرمیی به نام Entertainment District دارد که در آن نمایش های هنری و موسیقی اجرا می گردد. منطقه تاریخی Distillery District دومین محله مشهور تورنتو است. عبورومرور و گردش در مرکز شهر اونتاریو، راحت است و بسیاری از جاذبه های تماشای شهر، در چند قدمی از یکدیگر قرار دارند و سیستم متروی تورنتو، برای پیمودن مسیرهای طولانی تر در اختیار شهروندان و مسافران است.

1. برج CN

مهم ترین نماد شهری تورنتو، برج CN است. این برج 553 متر ارتفاع دارد و جاذبه ای است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید و مهم ترین تماشای شهر است. این برج بر فراز منطقه مرکزی شهر قرار گرفته است و تقریبا از همه جای شهر به راحتی دیده می گردد. گردشگرانی که به این برج سر می زنند می توانند از پایین، بلندی و زیبایی برج را تحسین نمایند یا وارد برج شوند و به یکی از قسمت های برج که برای تماشای منظرههای شهر درنظر گرفته شده ،سر بزنند یا حتی یکی از رستوران های آن را برای غذاخوردن انتخاب نمایند.

از این مکان ها و رستوران ها، گردشگران شاهد منظرههای زیبایی از شهر و دریاچه انتاریو هستند. برج CN بین سال های 1972 تا 1976 ساخته شد و در زمان خود، بلندترین سازه مستقل (بدون تماس با جای دیگر) در جهان بود اما مدت زیادی است که این رکورد را از دست داده است.

بلندترین منطقه بازدید در برج CN، در ارتفاع 447 متری قرار گرفته است و Sky Pod نام دارد. از این نقطه در روزهایی که آسمان صاف باشد، منظرههای وسیعی قابل مشاهده است و حتی استان نیویورک و آبشار نیاگارا نیز از اینجا دیده می گردد. برای اینکه به این منطقه برسید، باید دو بالابر سوار شوید. پایین تر از این قسمت، در بالای بالابر اصلی، منطقه بازدید به نام Look Out در ارتفاع 346 متری قرار گرفته است و رستوران Horizons در این قسمت واقع شده است. یک طبقه پایین تر، جایی به نام Glass Floor قرار گرفته که کف شیشه ای دارد و گردشگران از آنجا می توانند منظره شهر را زیر پای خود ببینند.

کسانی که در پیِ ماجراجویی هستند، بخشی به نام Edge Walk در این برج برای ارضای این حس آنها ساخته شده است. این قسمت، باریکه ای با عرض 1/5 متر است که در اطراف لبه های بیرونی بنا قرار گرفته است و ارتفاع آن 365 متر است. بازتماشامایندگان می توانند در این لبه مرتفع، قدم بزنند و اندازه جرئت خود را محک بزنند.

رستوران گردان 360 در ارتفاع 351 متری قرار گرفته است. این رستوران، رستورانی مجلل است و میزهای آن، بهترین منظره را در سراسر تورنتو دارند. این رستوران برای وعده های ناهار و شام باز است و مهمانانی که در این رستوران غذا می خورند، امکان دسترسی به بخش Look Out و Glass Floor را خواهند داشت. رستوران Horizons فضایی ساده تر دارد و از ناهار تا شام، همیشه باز است.

برای اینکه جاهای تماشای تورنتو را بهتر و سر فرصت ببینید، بهتر است که قبل از آغاز گردش، خود را به مرکز شهر و این برج برسانید.

2. موزه سلطنتی اونتاریو

موزه سلطنتی انتاریو به طور خلاصه ROM نامیده می گردد و یکی از بهترین موزه های کانادا است که شهرتی در سطح بین المللی دارد. این موزه، میزبان مجموعه های برجسته و بی نظیر و نمایشگاه هایی بسیار مهم از سراسر جهانست. پروژه ای بحث برانگیز برای توسعه موزه صورت گرفته است که یک بخش مدرن را به ساختمان قدیمی افزوده است. آثار این موزه جزء دوره های تاریخی وسیعی هستند و از سراسر جهان، آثاری در این موزه پیدا می گردد.

3. ورزشگاه راجرز سنتر (Rogers Centre)

راجرز سنتر، یک ورزشگاه بزرگ ورزشی است که در مجاورت برج CN قرار گرفته است. طراحی این ورزشگاه، منحصربه فرد است و سقفی دارد که کنار می رود و در آب وهوای مساعد باز می گردد. ساخت این ابرسازه، در سال 1989 به سرانجام رسید و پاسخی بود در مقابل ورزشگاه المپیک که در مونترال ساخته شده بود. راجرز سنتر می تواند از هزاران تماشاگر میزبانی کند و ورزشگاهی برای برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی به خصوص فوتبال و بیس بال است. البته از این ورزشگاه برای برگزاری کنسرت های پاپ و راک نیز استفاده می گردد. در این مرکز ورزشی، تورهای یک ساعته همراه با راهنمای تور برگزار می گردد که در جریان این تورها می توانید با پشت صحنه و امکانات این مجموعه ورزشی آشنا شوید.

4. گالری هنر اونتاریو

گالری هنر اونتاریو که به طور خلاصه AGO نامیده می گردد، گالری ای بسیار مشهور است که در بنایی با معماری منحصربه فرد و مدرن در بخش غربی مرکز شهر، واقع شده است. مجموعه ای از نمایشگاه های دائمی ارزشمند در سراسر سال در این گالری برگزار می گردد. از بهترین آثار گالری می توان به مجموعه های هنر اروپایی، اقیانوسی، آفریقایی و کانادایی اشاره نمود. در این موزه، مجموعه ای بسیار ارزشمند از نقاشی های کانادایی نگهداری می گردد.

5. قصر کازا لوما (Casa Loma)

کازا لوما، بنایی شگفت انگیز و یادبودی از یک قصر قرون وسطایی است. این قصر در اصل برای Sir Henry Pellatt یکی از ثروتمندان کانادایی ساخته شد. او اولین کسی بود که به ظرفیت درآمدزایی آبشار نیاگارا پی برد و از آن بهره برداری مالی کرد. این مجموعه بزرگ، نزدیک به 100 اتاق دارد و شامل 36 حمام است. این خانه امروزه به یک موزه تبدیل شده است. بازتماشامایندگان این موزه با بازدید از آن می توانند به دوران شکوه و عظمت اروپا سفر نمایند. این بنای تماشای، سوییت های مزین، گذرگاه های مخفی، تونل، برج و چندین هکتار باغ دارد.

6. باغ وحش تورنتو

باغ وحش بزرگ تورنتو، مجموعه ای از چندین هزار حیوان مختلف را جمع آوری نموده که در کنار Red River در 40 کیلومتری از شمال شرقی مرکز شهر قرار گرفته است. یکی از مهم ترین تماشای های این باغ وحش، بخش مربوط به پانداها است که در سال 2103 افتتاح شد. باغ وحش به چند قسمت تقسیم شده است و هر کدام از این بخش ها، یکی از منطقه ها مهم جهان را نمایش می دهند. مثلا بخش آمریکای شمالی دارای منطقه ای حفاظت شده بزرگ برای خرس های گریزلی است. از دیگر بخش های مهم باغ وحش می توان ساوانای آفریقایی و دیواره بزرگ مرجانی را نام برد.

7. بازارچه سنت لاورنس (St. Lawrence Market)

در بازارچه سنت لاورنس، فروشنده های مختلف، محصولات متنوعی ازجمله محصولات غذایی، گل و کالاهای خاص می فروشند. تالار سنت لاورنس در سال 1850 ساخته شد و به عنوان مکانی عمومی برای دیدار ها و برگزاری کنسرت ها استفاده می شد. این تالار در سال 1967 بازسازی شد و تقریبا بیشتر شکوه و عظمت گذشته خود را بازیافت. این بازارچه، حال وهوای مجذوب کنندهی دارد و برای فیلم برداری فیلم ها و سریال های مختلف مورداستفاده قرار گرفته است. فضای داخلی آن، پلکانی بزرگ و لوستر دارد.

8. منطقه سرگرمیی (Entertainment District)

این منطقه سرگرمیی در تورنتو درواقع پاسخی به محله Broadway نیویورک است. این منطقه، شب ها حال وهوای دیگری دارد. برای اینکه بزرگ ترین نمایش های تئاتر و آخرین کنسرت ها و رویدادهای موسیقی را ببینید، باید به این منطقه سر بزنید. علاه بر اجرای آثار هنری، این منطقه جاذبه های سرگرمیی دیگری هم دارد که شامل انواع رستوران و مکان هایی برای گردهمایی ها و جمع های محبت آمیز و اجتماعی است. هتل و فروشگاه نیز در این منطقه ساخته شده است.

9. آکواریوم ریپلی کانادا (Ripleys Aquarium of Canada)

یکی از جدیدترین جاذبه های تماشای تورنتو، آکواریوم ریپلی است که در نزدیکی برج CN قرار گرفته است. این جاذبه تماشای و شگفت انگیز، نمایشگاهی از انواع موجودات دریایی است. تماشای ترین بخش این آکواریوم، تونل بزرگ زیر آب است که گذرگاه های متعددی دارد. در این آکواریوم، بازتماشامایندگان می توانند جهانی زیر اقیانوس را در اطراف خود مشاهده نمایند و نهنگ ها و اره ماهی ها را ببینند که بالای سقف تونل شنا می نمایند.

بازدید از این آکواریوم، تجربه ای آرام و مجذوب کننده برای همه افراد از سنین مختلف است. یکی از مجذوب کننده ترین بخش های آکواریوم، نمایش ستاره های دریایی است که با نورپردازی های خلاقانه همراه است. معماری و طراحی بنا نیز به تنهایی یکی از دلایل مجذوب کنندهیت این آکواریوم شگفت انگیز است.

10. تالار شهر (City Hall)

تالار شهر مشرف به میدان وسیع نیتن فیلیپس قرار گرفته است. این میدان به افتخار نیتن فیلیپس، سیاستمدار کانادایی نام گذاری شده و تندیسی برنزی از او در میدان قرار گرفته است. بنای تالار شهر را معماری فنلاندی به نام Viljo Revell طراحی نموده است. بنا در سال 1965 ساخته شد و شامل دو بلوک طاقی شکل دارای 20 و 27 طبقه است. در مقابل بنا و در میدان، حوض بزرگی ساخته شده است که در فصل زمستان به پیست اسکیت تبدیل می گردد. این بنا و میدان اطراف آن، برای تعطیلات کریسمس به زیبایی تزیین می شوند.

11. مرکز خرید ایتون سنتر (Eaton Center)

مرکز بزرگ ایتون سنتر در انتهای شمالی منطقه تجاری مرکزی قرار گرفته است. این مرکز، ایستگاه متروی مخصوص دارد و مرکز خریدی فوق مدرن است که در چند بلوک گسترده شده است و به طور مداوم بازسازی و گسترده می گردد. کسانی که برای اولین بار از این مرکز بازدید می نمایند، به راحتی راه خود را در بین هزارتوی مرکز خرید، نمایندگی های برندها، بوتیک ها، رستوران ها و کافه تریاها گم می نمایند. این مراکز تجاری و سرگرمیی در چند طبقه بالاتر و پایین تر از همکف قرار گرفته اند. مرکز خرید اصلی ایتون در سال 1869 در تورنتو افتتاح شد و به مرور زمان به این مجموعه تجاری گسترده تبدیل شد.

12. منطقه خرید و سرگرمی (Distillery District)

این منطقه، منطقه قدیمی بازسازی شده ای است که امروزه به یکی از شیک ترین و مدرن ترین منطقه ها خرید و سرگرمی شهر تبدیل شده است. در این منطقه، بوتیک های مجذوب کننده، گالری ها و استودیوهای هنری و رستوران های فراوانی قرار گرفته است. در Distillery District، رویدادهای هنری و سرگرمی زیادی برگزار می گردد و یکی از مجذوب کننده ترین منطقه ها شهر تورنتو برای گردش و سرگرمی است.

13. های پارک (High Park)

های پارک، یک فضای سبز بسیار وسیع با باغ های زیبا و مسیرها و پل های طبیعی است. این مجموعه در اصل به فردی به نام هواردز تعلق داشته و در سال 1873 به شهر تورنتو واگذار شده است. درواقع این پارک برای استفاده رایگان و برای سرگرمی و سرگرمی شهروندان تورنتو و به نام های پارک، واگذار شده است. استخرها و حوض های تماشای، حصارهای مخصوص نگهداری حیوانات، زمین بازی، محوطه هایی مخصوص پیک نیک و تور قطارگردی از مهم ترین تماشای های پارک است. مقبره هواردز و باغ های قرن نوزدهمی بازسازی شده، بخش های دیگری از این فضای سبز زیبا را تشکیل می دهند.

هر سال، شرکتی به نام Canadian Stage در ماه های جولای و آگوست نمایش هایی در بخش روباز پارک اجرا می نماید که این رویداد، شکسپیر در پارک نام دارد.

14. مرکز علمی اونتاریو

مرکز علمی اونتاریو به عنوان جاذبه گردشگری ای که مناسب همه اعضای خانواده است، نمایشگاه های جالب و متعددی برای سرگرمی بچه ها هم دارد. این مرکز در مکانی مشرف به Don Valley قرار گرفته که در 10 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر واقع شده است. ساختمان این مرکز را معماری به نام ریموند موریاما طراحی نموده است. ساخت این بنای مدرن در سال 1969 به سرانجام رسید. در این مرکز علمی، بازتماشامایندگان با آخرین دستاوردهای فناوری، ارتباطات مخابراتی، اپتیک، زیست شناسی، فیزیک، سفر فضایی، هواشناسی و سایر علوم آشنا می شوند. همه این دستاوردها در قالب نمایشگاه های مجذوب کننده و تماشای ارائه می شوند. تأکید این نمایشگاه ها بیش از هر چیز بر مشارکت بازتماشامایندگان است و نمایشگاه های تعاملی زیادی در این مرکز وجود دارد که بازتماشامایندگان را درگیر می نماید.

15. جزایر تورنتو

از ایستگاه Queens Quay با لنج می توانید به جزایر تورنتو سفر کنید که تقریبا یک کیلومتر از ساحل فاصله دارد. در این جزیره، امکانات سرگرمیی زیادی وجود دارد؛ مثلا مسیرهای پیاده گردی، قایق سواری، شنا و سایر فعالیت های سرگرمیی که در فضای باز انجام می شوند. گردشگاه های دریایی و خانه های ویلایی از دیگر بخش های این جزیره است. لنج های جزایر تورنتو از ترمینال Queens Quay حرکت می نماید و برای همه جزایر اصلی تورنتو برنامه حرکت دارد.

16. تالار افتخارات هاکی

در این تالار، یادگاری ها و سوابق جالبی از ورزش هاکی از سراسر جهان به نمایش درآمده است. بازی های تعاملی، ایستگاه های مالتی مدیا و نمایشگاه بهترین بازیکنان هاکی از دیگر بخش های این مجموعه است که هواداران هاکی از تماشا آنها شگفت زده می شوند. این تالار، اطلاعاتی را در خصوص بازیکنان، تیم ها، اسناد لیگ ملی هاکی (NHL)، سوابق و دستاوردهای NHL ازجمله جام استنلی را به نمایش گذاشته است.

17. آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا در تورنتو نیست، ولی فقط یک ساعت ونیم با آن فاصله دارد. آبشار نیاگارا یکی از مهم ترین جاهای تماشای کاناداست و تورهای زیادی از تورنتو برای بازدید از این آبشار شگفت انگیز برگزار می گردد. این تورها معمولا شامل سرویس از هتل، سفر به آبشار نیاگارا، قایق سواری در پای آبشار، ناهار، سکوی بازدید Whirlpool Rapids و توقف در شهر زیبای Niagara-on-the-Lake است.

18. سرزمین عجایب کانادا (Canadas Wonderland)

سرزمین عجایب کانادا، بیرون از شهر تورنتو قرار گرفته است. این شهربازی برای هواداران هیجان و ماجراجویی بسیار مجذوب کننده است و در حدود 70 سرگرمی و وسیله سرگرمیی پرهیجان دارد. بخشی از این مجموعه سرگرمیی به پارک آبی Splash Works اختصاص پیدا نموده است. در این پارک، وسایل سرگرمیی پرهیجانی مثل انواع ترن هوایی وجود دارد که برخی از آنها در کل کانادا بی نظیر ند.

منبع:چطـور

منبع: دیجیاتور

به "جاهای دیدنی تورنتو؛ 18 جاذبه یکی از معروف ترین مقاصد مهاجرت ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی تورنتو؛ 18 جاذبه یکی از معروف ترین مقاصد مهاجرت ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید