اخبار صنعت

مقبره شاه نعمت الله ولی؛ شاهکار معماری قرن ششم در کرمان

مقبره شاه نعمت الله ولی که از صوفیان و فیلسوفان بنام بوده در ماهان است. این عمارت شاهکاری از هنر معماری شش قرن اخیر با تلفیقی از فضای معماری مقبول و باغ سازی بسیار فرح انگیز و صفائی عارفانه است.

6 تیر 1402

نوسان قیمت در بازار گوشت مرغ گرم، گوشت ران گوسفند، بدون چربی چند؟

بازار گوشت مرغ این روز ها با انواع قیمت ها رو به رو است در حالی که مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالا های اساسی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد قیمت هر کیلو گوشت مرغ بدون تغییر 63 هزار تومان است.

28 فروردین 1402

استادیوم آزادی خوبساخته نشده، زودمستهلک شده !، ضد زلزله بودناکباتان،افسانه است یا واقعیت؟

زلزله ، این یکی از بزرگترین کابوس های تهران است. شهری با جمعیتی بالغ بر 15 میلیون نفر. شهری که هر 158 سال یک زلزله بالای 7 ریشتر را تجربه نموده. زلزله ترکیه بهانه ای شده تا باری دیگر درباره زلزله در ایران سخن گفته گردد و کارشناسان درباره اش حرف بزنند.

20 بهمن 1401

30 فناوری اقتصاد کشت و صنعت را متحول می نماید

به گزارش خبرنگاران، دکتر مصطفی قانعی امروز در نشست کشت و صنعت های بزرگ با موضوع بهره وری و تبیین نظام مالی که در محل معاونت علمی برگزار گردید، گفت: موضوعی که در حوزه زیست فناوری مورد اهمیت است این است که سه درصد بازار جهانی حوزه زیست فناوری می تواند متعلق...

13 بهمن 1401

شوک بزرگ؛ سپاهان ، پرسپولیس به میزبانی اصفهان!

در فاصله بین انتها نیم فصل نخست لیگ برتر و شروع نیم فصل دوم لیگ بیست ودوم، مسئولان سازمان لیگ تصمیم گرفتند تا مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی را برگزار نمایند تا رسماً تیم های لیگ رجحان وارد چرخه رقابت های جام حذفی در فصل نو شوند. مرحله یک شانزدهم نهایی...

6 بهمن 1401

معرفی برترین چشمه های آب معدنی و آب گرم در استان آذربایجان شرقی!

چشمه های آب معدنی و آب گرم یکی از روش های درمانی طب سنتی است که از قدیم در تمدن هایی مانند مصر، یونان و روم بسیار مورد توجه بوده است. در ایران نیز چشمه های آب گرم و معدنی فراوانی وجود دارد که می توانید از آن ها برای کاهش دردهای مفصلی وسلامتی بدن خود استفاده...

2 بهمن 1401

5 رمزارز که بعد از دوج کوین صعود می نمایند

با توجه به اینکه قیمت دوج کوین امروز به 0.10 دلار رسیده است و بیت کوین به خوبی در محدوده 20 تا 21 هزار دلار تثبیت شده است، همه نگاه ها به ارزهای دیجیتال مستعد است. برترین ارز دیجیتال برای خرید در حال حاضر چیست؟

9 آبان 1401

بازگشت ساپینتو به نیمکت استقلال

ریکاردو ساپینتو بعد از گذشت سه هفته محرومیت مقابل طرفدار می تواند روی نیمکت استقلال بنشیند.

2 آبان 1401

رده بندی شرکت های صادر کننده در روز ملی صادرات به چه شکلی است؟

معاون اتاق بازرگانی ایران گفت: رده بندی شرکت ها هرسال به وسیله کارگروه آنالیز شده و در صورتی که شرکت کننده 9 سال به عنوان برگزیده انتخاب به عنوان مدال آور و پیشکسوت محسوب می گردد.

1 آبان 1401

حواشی خرید اکتیویژن بلیزارد به وسیله مایکروسافت همچنان ادامه دارد

سونی می گوید از اعلامیه سازمان رقابت و بازار بریتانیا که گفته بود درباره خرید اکتیویژن بلیزارد به وسیله مایکروسافت تحقیق بیشتری خواهد نمود، استقبال می نماید.

10 مهر 1401

صنایع نرم و خلاق، توسعه مالی را کلید می زنند

یک نماینده مجلس از نقش مجلس شورای اسلامی با همکاری معاونت علمی و فناوری برای حمایت از صنایع نرم و شرکت های خلاق گفت.

30 شهریور 1401

قبل از پرسپولیس برای من پیام منفی زیاد می فرستادند ، کی روش 10 سال باشد و من یک سال، مهم پرچم ایران است

بازگشت کی روش ملی پوشان را به درخشش در جام جهانی خوش بین نموده است و مرتضی پورعلی گنجی از شرایط تیم ملی بعد از این تغییرات می گوید.

27 شهریور 1401

طرز تهیه 5 ساندویچ خانگی، سریع و خوشمزه

ساندویچ نسبت به سایر غذا ها کم هزینه تر است و زمان انتظار برای آماده شدن آن بسیار کوتاه است. همچنین ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و به همین علت نیز می تواند برای بچه ها مفید باشد.

23 شهریور 1401

ببینید ، تکذیب شد؛ دریاچه ارومیه نه تنها خشک نشده، بیش از سال 94 هم آب دارد!

قاسم زاده، سخنگوی صنعت آب گفت: متاسفانه در هفته گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود که دریاچه ارومیه به طور کامل خشک شده است. در حال حاضر این دریاچه هنوز به پایین ترین تراز خود که در سال 94 ثبت شده، نرسیده است.

22 شهریور 1401

مقایسه 4 کشور برتر توریستی در اطراف ایران!

مقایسه کشورهای توریستی اطراف ایران هم از جنبه توریستی و هم از جنبه مهاجرتی موضوع قابل اهمیتی هستند. حتما شما هم دوست دارید کشورهای برتر توریستی اطراف ایران را بیشتر بشناسید و از شرایط و جنبه های مختلف این کشورها بیشتر بدانید. چهار کشور برتر توریستی اطراف...

12 شهریور 1401

بچه ها به کدام ویتامین ها احتیاج دارند

تهران (پانا) - بچه ها به مواد غذایی مشابه بزرگسالان احتیاج دارند البته به مقدار کمتری. هرچه سن بچه ها بالاتر می رود این احتیاج بیشتر می گردد به خصوص در رابطه با کلسیم و ویتامین D. به دلیل تأثیری که در رشد و استحکام استخوان ها دارند.

6 شهریور 1401

پارتیشن شیشه ای

آیا تا کنون پیش آمده که احساس کنید برای نظم دهی بهتر محیط اداره یا شرکت خود به تفکیک فضا نیاز دارید؟ یا اینکه بخواهید برای بهبود شرایط درون ساختمان از دیوارهای پیش ساخته یا حتی پارتیشن ها بهره ببرید؟ پارتیشن شیشه ای اداری یکی از بهترین گزینه ها برای...

27 مرداد 1401

حمل ونقل عمومی لیسبون برای سالمندان رایگان شد ، افزایش اتوبوس برقی برای کاهش آلودگی

شهرداری لیسبون پرتغال برای تسهیل تردد شهروندان پرتغالی 70 اتوبوس گازسوز و 30 اتوبوس برقی خریداری کرده است. علاوه بر این، کارلوس موداس، شهردار لیسبون، گفت که استفاده از حمل ونقل عمومی برای سالمندان و دانش آموزان رایگان شده است.

23 مرداد 1401

عجیب ترین جاهای دیدنی ایران که احتمالا نمی شناسید

عجیب ترین جاهای دیدنی ایران را می شناسید؟ به نظر شما عجیب چه معنایی دارد؟ یعنی چیزی که شما را به تعجب وامی دارد. حالا این تعجب می تواند از روی زیباییِ بیش از حد یک مکان باشد یا شاید ویژگی های دیگری مانند ترسناک بودن یا بکربودن. قبول دارید؟ شناخت منطقه ها...

12 مرداد 1401

سرویس ساختمان ، آشنایی با فرآیندهای تعمیرات و نگهداری ساختمان ها

امروزه، تقریبا کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در ساختمان های بزرگ و آپارتمان ها زندگی نکند. همه این افراد نیز با شرایط زندگی در ساختمان ها مطلع هستند. ساختمان ها احتیاج به نگهداری دارند و سرویس ساختمان یکی از مهم ترین وظایفی است که افراد موظف به انجام...

10 مرداد 1401
تعداد: (219)