سرویس ساختمان ، آشنایی با فرآیندهای تعمیرات و نگهداری ساختمان ها

به گزارش وبلاگ تور کیش، امروزه، تقریبا کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در ساختمان های بزرگ و آپارتمان ها زندگی نکند. همه این افراد نیز با شرایط زندگی در ساختمان ها مطلع هستند. ساختمان ها احتیاج به نگهداری دارند و سرویس ساختمان یکی از مهم ترین وظایفی است که افراد موظف به انجام آن هستند. انتخاب مدیر ساختمان و ایجاد سازوکارهای مختلف برای مدیریت نیز بیشتر به خاطر مسئله نگهداری از ساختمان است. بسیاری از مسائل بین همسایگان نیز از همین مسئله ناشی می گردد. در این مطلب قصد داریم نگاهی به خدمات و سرویس های مدیریت ساختمان بیاندازیم و ببینیم که مدیریت ساختمان از چه بخش هایی تشکیل می گردد. پس اگر در پی این هستید که بدانید چه بخش هایی از محل زندگی شما احتیاجمند نگهداری هستند و به تعمیرات به صورت مداوم احتیاج دارند، تا خاتمه این مطلب از وبلاگ خبرنگاران همراه ما باشید.

سرویس ساختمان ، آشنایی با فرآیندهای تعمیرات و نگهداری ساختمان ها

آشنایی با سرویس ساختمان

تعمیر و نگهداری ساختمان بسته به نوع ساختمان خدمات مختلفی را شامل می گردد. به عنوان مثال خدماتی که برای ساختمان های اداری موردنیاز است، با سرویس های موردنیاز برای آپارتمان های مسکونی فرق دارد. ما در این مطلب بیشتر روی سرویس ساختمان مسکونی تمرکز می کنیم. سرویس ساختمان شامل بسیاری از فعالیت هایی می شوند که با آن ها اطمینان حاصل می گردد که ساکنان یک ساختمان برای رفت و آمد و زندگی و سایر فعالیت های روزمره دچار مسئله ای نشوند.

تعمیر و نگهداری ساختمان شامل تمیز کردن محیط عمومی و بعلاوه تعمیر، نگهداری و تمیز کردن بخش هایی از تاسیسات و بدنه است که دچار شکستگی یا انواع مسائل دیگر شده اند. این کار می تواند شامل فعالیت هایی مانند بازرسی، تعمیر و نگهداری سیستم های برقی، سیستم های گرمایشی، تهویه مطبوع، آسانسور، راه پله، کولر و غیره است. در بعضی موارد، تعمیر و نگهداری ساختمان به فضای بیرون نیز توسعه می یابد و شامل مدیریت آبپاشی و مراقبت از چمن و مدیریت منظره فضای ساختمان نیز هست.

هزینه و زمانی که صرف سرویس ساختمان می گردد، در بسیاری از موارد بسیار زیاد است. گاهی حتی مسئله مدیریت سرویس ساختمان باعث ایجاد درگیری هایی بین مدیریت ساختمان با ساکنان و یا ساکنان با هم می گردد. البته بسیاری از این مسائل ناشی از عدم مدیریت صحیح فرآیند سرویس ساختمان است. ساختمانی که ساز و کار درستی برای سرویس ساختمان داشته باشد و تیم یا شخص مدیر ساختمان بتواند به خوبی این برنامه را مدیریت کند، با هزینه کمتری روبرو می شوند. بعلاوه زمان صرف شده برای تعمیر و تعویض قطعات مختلف نیز بسیار کاهش می یابد و مسائل به راحتی حل می شوند.

همانطور که گفتیم طیف این خدمات بسیار گسترده هستند و به تقریبا هر وسیله ای که به صورت عمومی در داخل راهروها، سقف، موتورخانه و غیره را شامل می شوند. ما در ادامه به بعضی از این خدمات سرویس ساختمان خواهیم پرداخت و آن ها را مورد آنالیز قرار می دهیم.

سرویس پمپ آب برای ساختمان

وجود آب در ساختمان بدون شک برای همه افراد ساکن در یک ساختمان لازم است و همه می دانیم که زندگی بدون آب امکان پذیر نیست. بیشتر ساختمان ها برای تامین آب (خصوصا برای ساکنان واحدهای بالایی) از پمپ آب استفاده می نمایند تا بتوان به خوبی آب موردنیاز ساکنان را تامین کرد. این کار به وسیله پمپ انجام می گردد و در صورتی که پمپ آب خراب گردد، مدیریت ساختمان وظیفه دارد که تعمیرکاری برای تعمیر یا حتی تعویض پمپ آب خبر کند. بهتر است که در بازه های زمانی مختلف نیز تعمیرکاران سیستم مورد نظر را مورد آنالیز قرار دهند تا بتوانند پیش از این که موتور خراب گردد یا نیازمند تعویض باشد، از خرابی آن جلوگیری نمایند.

پیدا کردن تعمیرکار که بتواند هم تسلط روی کار خودش داشته باشد و هم از نظر هزینه ارزان باشد، کار آسانی نیست. جدای از این مسئله، تقسیم هزینه ها و گزارش این تعمیرات نیز دردسرهای خودش را دارد و ممکن است بسیاری از ساکنان از عدم گزارش خرابی و افزایش هزینه های تعمیر شاکی باشند. استفاده از سیستم های مدیریت ساختمان می تواند به حل این مشکل یاری کند.

سرویس تاسیسات ساختمان

تاسیسات ساختمان طیف وسیعی از خدمات را شامل می گردد و می توان گفت که مهم ترین وظیفه تیم مدیریتی هر ساختمان رسیدگی به سرویس تاسیسات ساختمان است. نشت گیری آب، لوله کشی آب، لوله کشی گاز، تعمیر و نشتی گیری شیرآلات، نصب تعمیر و نگهداری از سیستم تهویه مطبوع، خدمات چاه و فاضلاب، لوله باز کنی، نصب سیفون، تعویض شیرآلات بهداشتی، نصب لوازم سرویس بهداشتی، نصب روشویی، نصب توالت، نصب و تعمیر سیستم سرمایشی گرمایشی، تعمیرات مربوط به سیستم برقی استخر و چاه باز کنی، نصب شوفاژ، تعمیر شوفاژ، هواگیری شوفاژ تنها بخشی از سرویس ساختمان هستند که به بخش تاسیسات مربوط می شوند.

همانطور که می بینید طیف این خدمات بسیار گسترده است. به همین علت، مدیران ساختمان و ساکنان آن بهتر است که برای رسیدگی به امور مربوط به تاسیسات ساختمان، برنامه مشخصی داشته باشند و بتوانند به خوبی از عهده مسائل مربوط به تقسیم هزینه ها و کم کردن هزینه های واحدها از مبالغ شارژهای ماهیانه و پرداخت منظم به تعمیرکار مدیریت بربیایند.

سرویس پله ساختمان

پله ها به علت رفت و آمد فراوان، معمولا بیشتر از جاهای دیگر آپارتمان ها و ساختمان کثیف می شوند. بعلاوه ممکن است که خرده ریز مواد غذایی یا آشغال ها نیز در جای جای پله دیده گردد. به همین علت مراقبت و نگهداری از پله یکی از ضروری ترین بخش های سرویس ساختمان است. هر ساختمانی معمولا کسی را به صورت منظم باید استخدام کند تا نظافت سرویس ساختمان را انجام بدهد. این مسئله باعث می گردد که کار مدیریت ساختمان بیشتر گردد و زمانی را صرف پیدا کردن شخص مناسب، استخدام، توافق برای هزینه، تقسیم و جدا کردن هزینه های مربوطه، ارائه گزارش به ساکنان و فرآیندهای مربوط به این حوزه کند.

سخن پایانی

ما در این مطلب نگاهی به سرویس ساختمان انداختیم و دیدیم که ضروریات این کار چیست و چه بخش هایی دارد. بدون شک توجه به سرویس های دوره ای در هر ساختمان، باید افزایش کیفیت زندگی همه ساکنان یک ساختمان خواهد شد و همه از آن بهره خواهند برد. بعلاوه هر چقدر این فرآیند راحت تر انجام گردد، آسایش ساکنان بیشتر خواهد بود و هزینه ها نیز کاهش می یابد. شما می توانید به وسیله مدیریت سرویس ساختمان خود را به وسیله اپلیکیشن مدیریت ساختمان وبلاگ تور کیش به راحتی در چند ثانیه انجام بدهید و با برترین سرویس دهندگان ساختمان ارتباط برقرار کنید تا فرآیند سرویس ساختمان به خوبی و راحتی انجام گردد.

منبع: هومتیک

به "سرویس ساختمان ، آشنایی با فرآیندهای تعمیرات و نگهداری ساختمان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس ساختمان ، آشنایی با فرآیندهای تعمیرات و نگهداری ساختمان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید