طرح کارت گردشگری در منطقه ها آزاد اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ تور کیش، با هدف بهبود شرایط گردشگری و ایجاد انگیزه سفر به منطقه ها آزاد، طرح کارت گردشگری منطقه ها آزاد یا کاما به زودی اجرایی خواهد شد.

طرح کارت گردشگری در منطقه ها آزاد اجرایی می گردد

به گفته محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، توریستی و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد توریستان با اجرای طرح کاما به منطقه ها آزاد با آرامش خاطر سفر نموده و از جاذبه های تفریحی، تاریخی، فرهنگی به ویژه موقعیت تجاری بهره مند می شوند.

دارندگان این کارت بر اساس اظهارات ایشان امکان دریافت تسهیلات تا اندازه 200 میلیون ریال با کارمزد 4 درصد و باز پرداخت یک ساله تا 18 ماهه را خواهند داشت.

معاون فرهنگی، توریستی و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد اعلام نمود که این طرح برای 3 میلیون نفر از کارمندان دولت در فاز نخست اجرایی شده و در فاز بعدی امکان بهره مندی از این طرح را سایر اقشار جامعه خواهند یافت.

رستمی گفت:

جامعه هدف می توانند با تخصیص تسهیلات کارت توریستی به تمامی منطقه ها آزاد سفر نموده و از مزایای واحدهای اقامتی، مراکز خرید، رستوران ها و نیز دیگر بسترهای رفاهی به صورت زنجیره کسب و کار تنها در منطقه ها آزاد استفاده بهینه نمایند.

رستمی بعلاوه در رابطه با حمایت از توریستان داخلی نیز اضافه کرد که حمایت از توریستان داخلی به معنای این نیست که دولت یا حاکمیت به این حوزه منابع اقتصادی جدیدی را تزریق کند، بلکه باید به نفع توریست داخلی از منابع موجود به خوبی استفاده گردد.

وی با اشاره به اینکه منطقه ها توریستی کشور حتی به ایرانیان خوب معرفی نشده و درون جامعه محلی محصور مانده است، گفت شناسایی جاذبه های توریستی و تبدیل آن به مقاصد توریستی به ویژه برای عموم جامعه ایرانی یکی از اهداف اصلی معاونت فرهنگی و توریستی سازمان منطقه ها آزاد کشو ر و به عنوان یک محور اولویت دار در امسال است.

وی بعلاوه بیان نمود که هریک از منطقه ها آزاد در اجرای این طرح و با توجه به مزیت ها و قابلیت ها در رقابت با دیگر کشورهای منطقه و دنیا حضوری جدی و تاثیرگذار خواهند داشت.

معاون فرهنگی، توریستی و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد تاکید نمود:

در حوزه توریستی خارجی نیز با توجه به ظرفیت های و پتانسیل های منطقه آزاد و بعلاوه پایین بودن هزینه برای توریستان جامعه هدف خارجی و بر اساس شرایطی که کشور برای توریستان خارجی فراهم نموده است، زمینه توسعه این صنعت و حضور بیشتر توریستان خارجی را افزایش می دهد.

وی با یادآوی این مطلب که برای تسریع در ورود توریستان خارجی به منطقه ها آزاد احتیاج به ویزا نیست، عنوان نمود که در فاز نخست این طرح و به عنوان بازار جذب توریست ابتدا 15 کشور همسایه مورد توجه قرارگرفته است و در این مورد حداقل یک شب اقامت رسمی برای اقامت توریست خارجی در نظر گرفته گردد.

رستمی بعلاوه از تدوین تقویم برنامه رویدادها و برپایی نمایشگاه ها در سال آینده در منطقه ها آزاد کشور اطلاع داد که از دیگر روینمودهای سازمان منطقه توریستی منطقه ها آزاد در کشور است و اضافه کرد که در قالب تدوین تقویم برنامه های در دست اجرا، رویدادهای سالیانه برپایی نمایشگاه به مجریان نمایشگاه ها و بهره برداران ارائه خواهد شد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "طرح کارت گردشگری در منطقه ها آزاد اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کارت گردشگری در منطقه ها آزاد اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید