ادبیات

مقبره شاه نعمت الله ولی؛ شاهکار معماری قرن ششم در کرمان

مقبره شاه نعمت الله ولی که از صوفیان و فیلسوفان بنام بوده در ماهان است. این عمارت شاهکاری از هنر معماری شش قرن اخیر با تلفیقی از فضای معماری مقبول و باغ سازی بسیار فرح انگیز و صفائی عارفانه است.

6 تیر 1402

16 باور اشتباه درباره افراد درونگرا که باید فراموش کنید

بررسی ها حاکی از آن است که نیمی از جمعیت جهان درونگرا هستند اما با این وجود باورهای اشتباهی درباره این تیپ شخصیتی ایجاد شده و درک درستی از آن وجود ندارد. درونگرایی و برونگرایی انواع تیپ های شخصیتی هستند که هر کدام پیچیدگی های خاص خودشان را دارند. تفاوت...

8 تیر 1401

شفیعی کدکنی و هادی خانیکی در یک قاب

در روزهایی که هادی خانیکی به تازگی از بیماری اش خبر داده است، عکس های تازه ای نیز از محمدرضا شفیعی کدکنی به اشتراک گذاشته شده که از ملاقات آن ها روایت می نماید.

28 خرداد 1401

کتابخوان چابهاری از ناشر تبریزی کتاب خرید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، علی رمضانی، رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه این نمایشگاه توانست فاصله فراوریکننده اصلی ناشر و مصرف کننده کتابخوان را...

17 خرداد 1401

جشن نامه یوسف مجید زاده و نوشتارهای سید علی آل داود منتشر شدند

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، جشن نامه یوسف مجید زاده و نوشتارهای سید علی آل داود منتشر شدند.

8 خرداد 1401

در سکوتِ حرف هایمان؛ داستانی مادرانه

به گزارش خبرنگاران؛ سیمونا اسپاراکو در رمان در سکوتِ حرف هایمان که به تازگی با ترجمه هدا عربشاهی و به همت نشر آفتابکاران به چاپ رسیده است، از احساسات مادرانه می گوید و آنچه هر فرزندی در طول زندگی از عشق و علاقه مادر به خود درک می نماید و می بیند، روایت...

1 خرداد 1401

نخستین جایزه حکیم نظامی 19 اسفند برگزار می گردد

خبرگزاری خبرنگاران-نخستین دوره جایزه حکیم نظامی 19 اسفند با حضور اهالی فرهنگ و هنر و ادبیات برگزار می گردد.

30 اردیبهشت 1401

10 بازی فوق العاده برای گوشی آیفون

سرویس گیمینگ اختصاصی اپل آرکید، یک سرویس اشتراک بازی است که تعداد زیادی بازی را بدون تبلیغات برای گوشی های آیفون ارائه می دهد.

11 اسفند 1400

دفاع از حقوق حیوانات به روایت عبدالرحیم ثابت

به گزارش خبرنگاران کتاب ادبیات ضد شکار: در نقد آهوکشی نوشته عبدالرحیم ثابت با شمارگان نسخه در 236 صفحه به بهای 58 هزار تومان از سوی انتشارات قصیده سرا روانه بازار نشر شده است.

16 بهمن 1400

یانکی و نویسنده منتشر شد

تهران (پانا) - نمایشنامه یانکی و نویسنده نوشته سابینا برمن با ترجمه رضا عابدین زاده منتشر شد.

6 آذر 1400

برنده نوبل ادبیات 2021 معرفی گردید

دقایقی پیش آموزشگاه سوئدی نوبل عبدالراق گورنا نویسنده آفریقایی اهل تانزانیا را به اسم جدیدترین برنده نوبل ادبیات معرفی کرد.

28 مهر 1400

غلبه بر خشم (برای نوجوانان)

آیا زود از کوره درمی روید و علت آن را نمی دانید؟ آیا برخی روزها حس می کنید از زمانی که از خواب بیدار شده اید عصبانی هستید؟

25 مهر 1400

پروژه هیل مری، یک کتب علمی تخیلی نو و خواندنی از نویسنده کتاب های مریخی و آرتمیس: اندی وییر

همه اش که نباید در داستان های علمی تخیلی آسیموف، بردبری و سی کلارک توقف کنیم. در واقع هر سال کلی داستان کوتاه علمی تخیلی کوتاه و یا رمان کامل نوشته می گردد که هیچ وقت بختی برای ترجمه در ایران پیدا نمی نمایند. بسیاری از آنها ایده های یکتا و یک نوع جهانبینی...

28 شهریور 1400

ثروتمندترین نویسندگان دنیا کدامند؟

گذران زندگی به وسیله نویسندگی کار ساده ای نیست. زیرا ممکن است نویسنده ای ماه ها یا حتی سال ها برای چاپ یک کتاب زمان بگذارد، اما در نهایت کتابش به علت شرایط بد مالی، فروش خوبی نداشته باشد. از این رو نمی توان هزینه های زندگی را تنها با حرفه نویسندگی پیش برد....

27 شهریور 1400

تارا برقی ایران خودرو با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد

تارا برقی از سوی ایران خودرو رونمایی شد. این خودرو که در حقیقت نخستین نمونه آزمایشی تارا برقی بشمار می رفت، با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

10 مرداد 1400

21 هنرپیشه که به صورت دیجیتال در فیلم ها جوان شدند

ماییم و ترس و هراس از پیری! اینکه واقعا این هراس منطقی است، یک بحث فلسفی است. بعضی ها اصلا چهره دارای چین و چروک که گرد میانسالی یا سالخوردگی بر آن نشسته و موهای جوگندمی را نشانه کمال و خرد می دانند، اما از آن سو، چنین به اصطلاح موهبتی به ما هشدار می دهد...

4 اردیبهشت 1400

خبرنگاران دولت انگلیس یک رویداد اسلام ستیزانه را تحریف کرد

لندن- خبرنگاران- دولت انگلیس در تداوم سیاست های اسلام ستیزانه، ماجرای اعتراض مسالمت آمیز مسلمانان به نمایش کاریکاتور موهن از پیامبر مکرم اسلام (ص) در مدرسه ای واقع در غرب این کشور را تحریف و ادعا نموده که رفتار معترضان، غیر قابل قبول است.

31 فروردین 1400

درخواست موسیقیدانان ایرانی برای نامگذاری روز موسیقی در تقویم ملی به نام فارابی

خبرنگاران: 30 تن از موسیقیدانان ایرانی در نامه ای به سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور خواهان نامگذاری 4 آذرماه مصادف با زادروز فارابی به عنوان روز موسیقی در تقویم ملی کشور شدند.

6 دی 1399

کتاب های کسب و کار باید به سمت بومی سازی بروند

به گزارش خبرنگاران، کتاب طرح ریزی کسب و کارها سه شنبه (22 مهرماه) با حضور حسین وظیفه دوست و هرمز مهرانی به عنوان منتقدان و محمدرضا حمیدی زاده نویسنده کتاب در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار و از صفحه اینستاگرام پخش شد.

27 آبان 1399

کتاب حامی هنوز هم تجدید چاپ می گردد

کتاب حامی اثر منصوره میرفتاح همچنان در انتشارات موسسه خیریه محمد حسین رضوی تجدید چاپ می گردد.

1 مهر 1399
تعداد: (33)