برنده نوبل ادبیات 2021 معرفی گردید

به گزارش وبلاگ تور کیش، دقایقی پیش آموزشگاه سوئدی نوبل عبدالراق گورنا نویسنده آفریقایی اهل تانزانیا را به اسم جدیدترین برنده نوبل ادبیات معرفی کرد.

برنده نوبل ادبیات 2021 معرفی گردید

به گزارش ایسنا، روز پنج شنبه (هفتم اکتبر برابر با 15 مهرماه) عبدالرزاق گورنا نویسنده تانزانیایی برای نفوذ سازش ناپذیر و دلسوزانه او در تاثیراث استعمار و سرنوشت پناهندگان در شکاف میان فرهنگ ها و قاره ها به اسم برنده نوبل ادبیات 2021 معرفی گردید.

گورنا در سال 1948 در جزیره زنگبار متولد و بزرگ شد، اما در اواخر دهه 60 میلادی به اسم پناهنده به انگلستان رفت. او تا زمان بازنشستگی به اسم استاد دانشگاه رشته ادبیات پسااستعمارگرایی در دانشگاه کنت واقع در کنتربری مشغول فعالیت بود.

برنده نوبل ادبیات سال جاری، تا به امروز 10 رمان و چندین داستان کوتاه منتشر نموده است. مضامین مرتبط با پناهندگی در بسیاری از آثار این نویسنده به چشم می خورد. گورنا نویسندگی را از سن 21 سالگی و در بریتانیا شروع کرد و با این که سواحیلی زبان اصلی او بود اما انگلیسی به زبان ادبی او تبدیل شد.

بهشت چهارمین رمان گورنا که در سال 1994 نوشته شده است و از آثار قابل توجه این نویسنده محسوب می گردد در پی سفر گورنا به شرق آفریقا در حوالی سال 1990 خلق شد. این کتاب روایتگر داستان عاشقانه غم انگیزی است که در آن شاهد رویارویی دنیا های گوناگون و اعتقادات مختلف هستیم.

در رمان های گورنا خبری از توصیف های کلیشه ای نیست؛ او سعی دارد در آثار خود نگاه مخاطب را به شرق آفریقا که از لحاظ فرهنگی بسیار متنوع است جذب کند؛ بُعدی از شرق آفریقا که برای بسیاری از نقاط دنیا ناشناخته است.

سال گذشته لوییز گلیک شاعر آمریکایی برای صدای شاعرانه متمایزی که با زیبایی ساده تجربه های شخصی را دنیای نموده است به اسم برنده نوبل ادبیات 2020 معرفی گردیده بود.

منبع: فرارو

به "برنده نوبل ادبیات 2021 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده نوبل ادبیات 2021 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید