مصالح ساختمانی

مقبره شاه نعمت الله ولی؛ شاهکار معماری قرن ششم در کرمان

مقبره شاه نعمت الله ولی که از صوفیان و فیلسوفان بنام بوده در ماهان است. این عمارت شاهکاری از هنر معماری شش قرن اخیر با تلفیقی از فضای معماری مقبول و باغ سازی بسیار فرح انگیز و صفائی عارفانه است.

6 تیر 1402

استادیوم آزادی خوبساخته نشده، زودمستهلک شده !، ضد زلزله بودناکباتان،افسانه است یا واقعیت؟

زلزله ، این یکی از بزرگترین کابوس های تهران است. شهری با جمعیتی بالغ بر 15 میلیون نفر. شهری که هر 158 سال یک زلزله بالای 7 ریشتر را تجربه نموده. زلزله ترکیه بهانه ای شده تا باری دیگر درباره زلزله در ایران سخن گفته گردد و کارشناسان درباره اش حرف بزنند.

20 بهمن 1401

برج کاشانه بسطام یکی از جاذبه های دیدنی استان سمنان به شمار می رود

جاذبه ها/ براساس خبرهای واصله، برج کاشانه بسطام یکی از جاذبه های دیدنی استان سمنان به شمار می رود.

26 آبان 1401

جاهای دیدنی تورنتو؛ 18 جاذبه یکی از معروف ترین مقاصد مهاجرت ایرانیان

در این شهر، مجموعه ای پویا و متنوع از جاذبه های گردشگری وجود دارد؛ از موزه ها و گالری ها گرفته تا برج CN که در سراسر جهان مشهور است. در این مقاله همراه ما باشید تا جاهای دیدنی تورنتو که توجه هر گردشگری را به خودش جلب می نماید، به شما معرفی کنیم.

13 مرداد 1401

زندگی در بندرعباس چگونه است؟

بندرعباس مرکز استان هرمزگان، یکی از مهم ترین شهرهای جنوبی ایران و بزرگ ترین بندر کشور است. ازاین رو، مهاجران زیادی آن را برای کار و زندگی انتخاب می نمایند.

4 تیر 1401

آرامگاه کوروش کبیر؛ قدیمی ترین سازه ضدزلزله جهان

آرامگاه کوروش کبیر، قدیمی ترین سازه ضدزلزله جهان به شمار می رود که بر اساس تکنیک جداسازی پایه ساخته شده و احتمالاً همین موضوع باعث دوام آن پس از 2500 سال شده است.

6 خرداد 1401

این کُره ها در کنار ساحل چه می کنند؟!

تخته سنگ های عجیب موراکی بولدرز، نیوزیلندموراکی بلدرز تخته سنگ های عجیب و عظیمی هستند که شکلی کروی دارند و در ساحلی در اتاگو، جزیره جنوبی نیوزیلند واقع هستند. این تخته سنگ ها که شبیه به سیاره های مرموز هستند با سایز بزرگشان به فضا حس بسیار عجیبی داده...

3 اردیبهشت 1401

زگیل (وروکا) و درمان آن

زگیل یا وروکا توده های کوچکی هستند که از طریق پاپیلوما (ویروس های انسانی) ایجاد می شوند. این ویروس ها به سلول های پوستی تهاجم پیدا کرده و آن ها را وادار به تکثیر می کنند. بنابراین نواحی ضخیم شده ای از پوست به

30 آبان 1400

مدل های نو کاشی با اشکال هندسی مناسب تمامی اتاق های منزل

هر چه به جلوتر می رویم روز به روز به تنوع مدل های نو کاشی افزوده می گردد. کاشی ها به علت داشتن قیمت مناسب و دوام و استحکام بالا پرطرفدارترین پوشش هایی هستند که در قسمت کف، دیوار و سقف از آنها استفاده می گردد. در این قسمت عکس هایی از زیباترین و نوترین مدل...

5 شهریور 1400

رشد 2 درصدی شاخص کل در معاملات این هفته بازار سرمایه

تهران (پانا) - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در مقایسه با انتها هفته گذشته حدود دو درصد رشد داشت و امیدی را در دل سهامداران زنده کرد آنگونه که نماینده مردم زابل درمجلس می گوید خروج حقوقی ها از بازار مهمترین دلیل ریزش بازار بورس در ماههای اخیر بوده است.

4 فروردین 1400

چرا کارخانه ها مجبور به استفاده از مازوت شدند

خبرنگاران : این روزها هوای بسیاری از کلان شهرهای کشور خاکستری است؛ آلودگی هوا به درجه ای رسیده که زنگ خطر برای تمام گروهها به حساب آمد.

21 بهمن 1399

کارت گرافیک ارزان قیمت GTX 1650 فراوری می گردد

کمپانی انویدیا یک کارت گرافیک مالی و میان رده با نام GTX 1650 را به عنوان ارزان ترین عضو خانواده Turing معرفی کرد. جالب است بدانید که در حال حاضر 4 کارت گرافیک متفاوت از GTX 1650 وجود دارد که با توجه به فروش بالای در بازار ایران، شاید بد نباشد که با انواع مدل...

16 شهریور 1399