4 دلبر همسایه شاندیز مشهد

به گزارش وبلاگ تور کیش، شاندیز مشهد چندین روستای دیدنی دارد. یکی از همین روستاها به نام سرآسیاب، در 5 کیلومتری شهر شاندیز قرار گرفته است.

4 دلبر همسایه شاندیز مشهد

وبلاگ تور کیش: حتما می دانید شاندیز مشهد چندین روستای دیدنی دارد. یکی از همین روستاها به نام سرآسیاب، در 5 کیلومتری شهر شاندیز واقع شده است که به دلیل قرابت با ارتفاعات زشک و استقرار در مسیر رودخانه ها، از آب و هوای بسیار معتدل و اقلیمی مطبوع برخوردار است و به همین دلیل، یکی از منطقه ها ییلاقی محور گردشگری مشهد - شاندیز محسوب می گردد.

دو کیلومتر آن سوتر و در میانه دره های زیبا، روستای ییلاقی خادر دیده می گردد. دشتی ناهموار در ارتفاعات منطقه که در حدفاصل دو رودخانه شاندیز و نغندر قرار گرفته است. گردشگرانی که به اسکی علاقه مند باشند، در فصل زمستان باید از همین جا یکراست به روستای ابرده پائین پایین بروند که در شمال غربی شهر طرقبه واقع است.

مردم این روستای ییلاقی بیشتر به کار زراعت، باغداری و دامداری اشتغال دارند. آب و هوای این ناحیه از شاندیز، معتدل کوهستانی است و در عین حال، به دلیل وجود کوههای مستعد و پربرف، دارای پیست اسکی بسیار زیبایی است که در زمستان، میزبان بسیاری از اسکی بازان مشهد و گردشگران منطقه شاندیز است.

یکی دیگر از روستاهای خوش آب و هوای شاندیز که در مسیر رودخانه زشک واقع است، ابرده بالا نام دارد. منظره ها چشم نواز و دل انگیز ابرده بالا همیشه پذیرای بسیاری از گردشگران و زائران مشهد مقدس است. فاصله این روستا تا شهر شاندیز، 4 کیلومتر است.

اتراق در بالادست آبشار: اگر از جمله گردشگرانی هستید که ترجیح می دهند با یک کوله پشتی، حداقل یک شبانه روز در دل طبیعت اتراق نمایند، یا از جمله کوهنوردانی که طنابشان را حمایل گردن می نمایند، قلاب ها را بردوش می اندازند و صخره های صاف را بالا می روند، آبشار اخلمد، انتخاب مناسبی خواهد بود.

رشته کوه بینالود در فاصله مشهد و نیشابور با کوهپایه ها و دره های سبز، منطقه ها ییلاقی زیبایی را در این منطقه به وجود آورده است که روستای اخملد در دامنه شرقی کوهستان، از آن جمله است. بسیاری از کوهنوردان، از پایین دست آبشار اخملد بخشی از ارتفاعات بینالود را صعود می نمایند.

میدانگاه اخلمد، نقطه مرکزی این روستا است. از اینجا به بعد باید بار و بنه تان را روی دوش بگذارید و برای گذراندن یک شب به یادماندنی، در ارتفاعات آن اتراق کنید.

در مسیر دره اجنه: سرچشمه رودخانه اخلمد در دره زیبای موسوم به اجنه روان است. بعد از طی حدود یک کیلومتر بعد از آبشار اول، به یک دوراهی می رسید که سمت راست به آبشار دوم اخلمد و دره اجنه و سمت چپ هم به چند آبشار دیگر منتهی می گردد.

برای دسترسی به آبشار اول، از میدان مرکزی روستا، حدود دو کیلومتر راه در پیش است که سراسر آن در احاطه باغ های سیب، زرد آلو و گیلاس است. این آبشار، بلندترین آبشار دره اخلمد و کوهستان بینالود است؛ یک آبشار سه طبقه که آب چشمه مراد را به رودخانه اخلمد می ریزد. فشار آب و جلبک های لغزنده البته اجازه نمی دهند کسی از صخره های زیر آبشار صعود کند.

منبع: توریسم آنلاین

به "4 دلبر همسایه شاندیز مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 دلبر همسایه شاندیز مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید