دره ای شگفت انگیز در نیشابور

به گزارش وبلاگ تور کیش، استان خراسان رضوی یکی از استان های پرجاذبه ایران است که زیبایی های فراوانی در دل دارد. یکی از زیبایی های این استان دره هفت غار است که در دامنه کوه های بینالود واقع شده است.

دره ای شگفت انگیز در نیشابور

دره هفت غار در نیشابور واقع شده است و به منزله هفت وادی و یا هفت تنگه است. منطقه ای که هفت غار در آن واقع شده است، در فصل گرم سال، دارای آب وهوایی معتدل، با صبحگاهی بسیار دلنشین و روح افزا است و با شرایط آب وهوایی و چشم انداز ها طبیعی از ییلاق های اصلی و جاذبه های گردشگری نیشابور به شمار می آید. این دره به علت فرسایشی بودن و شیب تند آن هرساله پس از بارش شکل جدیدی به خود می گیرد و آبشارهای بزرگ و کوچکی در آن ایجاد می گردد. از ویژگی های شاخص این دره، می توان به رنگ سرخ خاک اشاره نمود که باعث رنگ آمیزی و جلوه های خاص شده است. با وبلاگ تور کیش همراه باشید.

نحوه بازدید

برای بازدید از تمام قسمت های دره با توجه به آمادگی بدنی، باید بین 2 تا 3 ساعت وقت بگذارید. وجود درختان سرسبز و عبور رودخانه از کنار آن ها به همراه چشم اندازهای سرخ اطراف، چشم انداز ای بی بدیل را خلق نموده که چشم ها از تماشای آن سیر نمی شوند. همان طور که در حال گذر از هفت تنگه هستید چشمه ها و رودخانه های زیادی می بینید که این طبیعت گردی را برایتان لذت بخش تر می نماید. در واقع در این منطقه غاری وجود ندارد اما به قدری کوه ها به هم نزدیک هستند که درست مثل یک غار چند متری بوده و به سختی می توان از آن عبور کرد.

آبشارهای تماشای دره هفت غار در نیشابور

این دره به علت فرسایشی بودن و شیب تند آن هرسال پس از بارش شکل جدیدی به خود می گیرد و آبشارهای بزرگ و کوچکی در آن پدید می آید. برای رسیدن به چشمه باید از مسیرهای رودخانه و آبشار عبور کنیم که گاهی ارتفاع زیاد بوده و یاری ضروری است.

آب وهوای خوب و همین طور چشم اندازهای خیره کننده، دره هفت غار را به یکی از مهم ترین ییلاق های نیشابور تبدیل نموده است. این منطقه در هر فصلی از سال زیبایی و جذابیت های خاص خود را دارد. در فصل بهار به خاطر بارش های بسیار و آب شدن برف ها رودخانه پرآب تر از همواره است و جوش و خروش زیادی دارد.

کوهنوردی

افراد زیادی در قالب تیم های کوهنوردی به خصوص در روزهای تعطیل راهی این منطقه می شوند و از چشم اندازها و طبیعت آن لذت می برند. این دره زیبا هر آنچه که از یک طبیعت گردی مفرح و لذت بخش انتظار دارید را به شما می بخشد و محیطی آرامش بخش و زیبا را به شما هدیه می دهد. برای آشنایی با جاذبه های کشور عزیزمان، مطلب سفید چاه، گورستانی که سنگ های آن حرف می زنند را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری بی نظیرترین مکان های گردشگری دنیا کدامند؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "دره ای شگفت انگیز در نیشابور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره ای شگفت انگیز در نیشابور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید