مشتان که می گویند ،کجاست؟

به گزارش وبلاگ تور کیش، توریسم آنلاین: اگر تا به امروز به استان فارس و شهرستان کازرون سفر نموده باشید ،مطمئنااز جاذبه های گردشگری و منطقه ها تماشای آن از جمله آتشکده کازرون ، غار شاپور، دریاچه پریشان ،آبشار کوهمره سرخی، دشت برم کازرون و نرگس زار آن تماشا نموده اید. اما این بار اگرگذارتان به این منطقه افتاد ، در 3 کیلومتری جاده کازرون- فراشبند ، حتما سری به روستای مشتان(مشتون) بزنید .

مشتان که می گویند ،کجاست؟

سمن سمندر: روستای خوش آب و هوای مشتان که علاوه بر طبیعت کم نظیرش ، دارای جاذبه های پنهانی است که در فصل زمستان و بهار خیره کننده است.این روستا که در بخش مرکزی شهرستان کازرون، دهستان بلیان و در منطقه ای گرم و مرطوب واقع شده یکی از روستاهای پنجگانه معروف به قراء خمسه و بزرگترین و پر جمعیت ترین آنهاست . گفتنی است که روستاهای قراء خمسه به ترتیب فاصله از کازرون ، شامل مشتان، مهرنجان، بلیان، ابوعلی و سیف آباد است .

مشتان مردم خونگرم و صمیمی و مهمان نوازی دارد وشغل بیشتر آنها دامداری و باغداری است . و در بیشتر نقاط آن درختان مرکبات و تلمبه های چاه جهت آبیاری چشم انداز خیره کننده ای به این منطقه داده است.

آش دوغ و آش سنتی کازرون و دمپخت بسیار خوشمزه پای ثایت سفره های مردم این روستاست و حتما برای یک بار هم که شده باید آنرا امتحان کنید . رنگ بنفش درخت گل گاو زبان (که کاربرد دارویی دارد) و درختان بنه (که برای تهیه ترشی بسیار استفاده می گردد) نظر هر مسافری را به خود جلب می نماید .

جالب است بدانید یکی از منطقه ها دیدنی در اینجا تپه تدو است که نام آن در لیست آثار ملی ایران ثبت شده و قدمت آن به قرن 5 و 6 برمیگردد. تپه تدودر ابتدای ورودی روستای مشتان واقع شده و گردشگران زیادی را تا کنون جذب نموده است . مقبره امامزاده شجاع الدین (ع) معروف به امامزاده بابا سالار با گنبدی طلایی و سنگ قبری که با خط کوفی بر آن حک شده است، زیارتگاه بسیاری مردم از نقاط مختلف است .

منبع: توریسم آنلاین

به "مشتان که می گویند ،کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشتان که می گویند ،کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید