جا های دیدنی متل قو ، شهر ساحلی محبوب شمال

به گزارش وبلاگ تور کیش، هوای خوب، جمع محبت آمیز یا خانوادگی و تعطیلات چند روزه، یک مسافرت دلچسب و کوتاه به جا های دیدنی متل قو را می طلبد. جا های دیدنی متل قو مازندران آنقدر مجذوب کننده و دلچسب است که می توان در یک تعطیلات کوتاه مدت با هزینه ای مقرون به صرفه، سفر ایده آل را تجربه کرد. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه ها با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

جا های دیدنی متل قو ، شهر ساحلی محبوب شمال

متل قو کجاست؟ | معرفی همه جا های دیدنی متل قو

حتما نام متل قو را بار ها شنیده اید. نام متل قو در فکر فضایی هتل مانند را تداعی می کند که نام آن احتمالا قو گذاشته اند! اما این تصور اشتباه است. متل قو در شهرستان عباس آباد استان مازندران قرار گرفته است که به آن سلمان شهر می گویند. این شهر در سال 1340 صاحب شهرداری شد. آن زمان ها این شهر را با نام ساقی کلایه می شناختند.

متل قو اولین هتلی است که در این شهر ساخته شد. می گویند در آن زمان چند قو در این منطقه دیده شده و همین بهانه ای برای نام گذاری متل قو شد. از آن زمان این شهر نام متل قو به خود گرفت، حتی الان که دیگر نام سلمان شهر برای آن انتخاب شده است. نماد این شهر هم برج های بزرگ بزرگ زاده است که حتما در سفر به این شهر آن ها را دیده اید.

برج هایی مرتفع در کنار هم که هر بیننده ای را به خود جذب می کند. برای رفتن به متل قو باید از جاده چالوس به سمت مازندران و سلمانشهر بروید. پس از آن به سمت جاده ساحلی بروید تا به این شهر محبوب شمال ایران برسید. این شهر آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد که به جز فصل تابستان، بقیه فصول سال این شهر هوای ایده آلی دارد. حتی زمستان های آن هم مجذوب کننده است. پس از اگر می خواهید به این شهر سفر کنید و از دیدن زیبایی های آن لذت ببرید پیشنهاد می کنیم به جز ماه های گرم هر زمان دیگری که دوست داشتید، راهی متل قو شوید.

بعد از آنکه به متل قو رسیدید و ساعاتی استراحت کردید، به سراغ جا های دیدنی متل قو بروید. متل قو را می توان یکی از بهترین جاهای دیدنی چالوس دانست. به طور کلی، جاهای دیدنی مازندران و به طور کلی شهرهای این استان بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارند. گزینه های زیادی برای شروع تفریح و گردش در این شهر دارید که در ادامه بهترین ها و مجذوب کننده ترین ها را به شما معرفی می کنیم.

متل قو روی نقشه گوگل

ساحل متل قو | تفریحات آبی در پلاژهای زیبا

پلاژ های زیبا در ساحل متل قو باعث شده تا مسافران بتوانند با خیال راحت و دسترسی به امکانات مختلف تفریحات آبی دلچسبی را تجربه کنند. این ساحل را می توان یکی از بهترین جا های دیدنی متل قو دانست. در این پلاژ ها خدمات مختلفی از قایق سواری گرفته تا اسکی روی آب و… را می توانید استفاده کنید.

تفریحات ساحل متل قو شامل شنا کردن، فوتبال و والیبال ساحلی یا هر تفریح دیگری می شود که می توانید بدون دغدغه آنها را تجربه کنید. تفریحات در این ساحل رایگان است اما اگر بخواهید به سراغ پاراسل، اسکی روی آب یا قایق سواری بروید، باید هزینه پرداخت کنید.

جنگل تیلاکنار متل قو | یک روز کمپ در میان طبیعت

جنگل گردی، یکی از تفریحات ثابت مسافرت به شهر های شمالی است. یکی از جا های دیدنی متل قو که باید حتما از آن دیدن کنید، جنگل تیلاکنار است. این جنگل در روستای تیلاکنار قرار گرفته است که در آن از دریاچه و آبشار گرفته تا پیاده روی در مسیر رودخانه را در هوایی عالی تجربه می کنید.

اگر می خواهید از شلوغی شهر به مکانی آرام و تمیز پناه ببرید، جنگل تیلاکنار بهترین گزینه است. نقطه عطف این جنگل آبشار خروشان و صخره ای است که در دل این جنگل قرار گرفته است. این جنگل مجذوب کنندهیت بیشتری نسبت به جنگل های عباس آباد دارد که بار ها و بار ها ممکن است آن را دیده باشید.

روستای اسبچین | از جا های دیدنی متل قو مازندران

روستای اسبچین یکی دیگر از جا های دیدنی متل قو مازندران به شمار می رود. فرق این روستا با بقیه جاذبه های سلمانشهر موقعیت جغرافیایی آن است که در روستای اسبچین در دامنه البرز قرار گرفته است. برای همین در تمام فصل های سال می توانید دشت های مملو از گل های زیبا را در این روستا مشاهده کنید.

در روستای اسبچین رودخانه ای است که می توانید از تفریحات آن استفاده کنید. چشمه گوشیر نیز در این روستا قرار گرفته که به دلیل آب خروشان آن، شیری رنگی است و از این رو مازندرانی ها به آن گوشیر می گویند. اگر در فصل هایی که بارندگی زیاد می شود به این روستا بروید، می توانید از تفریحاتی مانند قایق سوارینیز لذت ببرید.

جنگل دو هزار و سه هزار | جنگل های معروف شمال ایران

وقتی به سمت جا های دیدنی متل قو مازندران می روید از جاده چالوس و از مسیر جنگل دوهزار و سه هزار عباس آباد عبور می کنید. این جنگل ها را بیشتر می تواند در زمره جا های دیدنی تنکابن دانست تا متل قو، اما وقتی مقصد شما این شهر باشد، از همان ابتدای جاده چالوس می توانید از تمام جاذبه هایی که در مسیرتان قرار گرفته است، لذت ببرید.

خیابان دریاگوشه | اجاره ویلای لوکس در متل قو

این خیابان از متل قو تا غار دانیال امتداد یافته و یکی از جا های دیدنی متل قو است که قدمتی دیرینه دارد. برای خرید یا اجاره ویلای لوکس در متل قو با امکانات عالی، می توانید ویلا های این خیابان را انتخاب کنید. علاوه بر ویلا های زیاد، در این خیابان رستوران ها و مراکز تجاری متعددی نیز وجود دارد که می توانید در سفر به متل قو شمال نهایت استفاده را از این امکانات داشته باشید.

غار آبی دانیال | از مسیر آبی تا تالاب خفاش ها!

غار آبی دانیال، یکی از مجذوب کنندهترین جا های دیدنی متل قو مازندران است که تفاوت زیادی با غارهای آبی ایران دارد. این غار با قدمتی چند میلیون ساله در نزدیکی روستای دانیال قرار گرفته و از سنگ های آهکی ساخته شده است. برای دیدن این غار باید تمام طول مسیر را در آب پیاده روی کنید و حتی برای دیدن برخی از قسمت های آن باید تا گردن زیر آب بروید!

این تجربه هیجان انگیز می تواند، لذت سفر به متل قو را برای شما چندین برابر کند. از مهمترین ویژگی های این غار دمای ثابت 24 درجه سانتیگراد آن است. به این معنی که شما می توانید در تمام طول سال به راحتی از این غار دیدن کنید. وقتی 330 متر از حوضچه اولیه دور می شوید، تالاب خفاش ها را می بینید که خفاش ها به صورت وارونه بالای تپه های غار خوابیده اند. اگر خواستید یکی از بهترین جا های دیدنی متل قو را به دیگران معرفی کنید، از معرفی این غار غافل نشوید.

مجتمع الماس قو خاورمیانه | از مرکز تجاری تا هتل و رستوران

این مجتمع در واقع همان سازه ای است که امروزه نماد این شهر شده و در میان جا های دیدنی متل قو، پرطرفدارترین جاذبه محسوب می شود. اگر کسی بخواهد بهترین جاهای دیدنی متل قو را معرفی کند، قطعا این برج یکی از آنها خواهد بود. این برج ها در 25 طبقه با نمایی استوانه ای و خاص ساخته شده اند و در آن از مراکز تجاری تا اقامتگاه و هتل و رستوران تعبیه شده است. هتل این برج در لیست هتل های لوکس و 5 ستاره است.

قلعه مارکوه | از متل قو تا رامسر

قلعه مارکوه را می توان یکی از جا های دیدنی رامسر دانست که البته در لیست جا های دیدنی متل قو هم قرار می گیرد. این قلعه با 220 متر ارتفاع نمایی زیبا از رامسر تا متل قو را در معرض دید شما قرار می دهد و می توان آن را مانند بامی بلند مشرف به متل قو دانست. برای رسیدن به بالاترین قسمت قلعه مارکوه باید 340 پله را طی کنید، پس پیش از رفتن به این قلعه حتما کفش مناسب بپوشید.

مراکز خرید متل قو | کجا خرید کنیم؟

سلمان شهر علاوه بر منطقه ها دیدنی و طبیعت زیبا، مراکز خرید مجذوب کنندهی هم دارد که می توانید ساعت ها در آن بچرخید و وقت بگذرانید. بهترین و مجذوب کنندهترین مراکز خرید متل قو که می توانید در سفر به این شهر از آن دیدن کنید را در ادامه معرفی می کنیم.

مرکز خرید الماس خاورمیانه متل قو

یکی از بهترین جا های دیدنی متل قو که می توانید از دیدن و خرید در آن لذت ببرید مرکز خرید برج های بزرگ زاده است که نماد اصلی متل قو محسوب می شود. این برج ها در 38 طبقه ساخته شده که سه طبقه اول آن مرکز خرید انواع برند های داخلی و خارجی و نیز شهربازی برای بچه ها است.

علاوه بر این رستوران ها و کافی شاپ های مختلفی در آن وجود دارد که می توانید برای سرو غذا های با کیفیت به آنجا مراجعه کنید. بسیاری از فروشگاه های این برج ها هنوز راه اندازی نشده، با این وجود تقریبا از هر کالایی که قصد خرید آن را داشته باشید، می توانید در این فروشگاه ها پیدا کنید.

بازارچه ترکمن های متل قو

یکی از مراکز خرید مجذوب کننده در متل قو، بازارچه ترکمن ها است که برای بازدید از این بازار باید به خیابان صفوی بروید. در مسیر این بازارچه رستوران معروف فرزین قرار گرفته است که می توانید از صرف یک وعده غذای باکیفیت در آن لذت ببرید. در این بازارچه از پوشاک و صنایع دستی تا ماهی و تره بار برای خرید پیدا می کنید. قیمت های مناسب و کیفیت بالای محصولات این بازارچه حتما شما را شگفت زده خواهد کرد.

مرکز خرید مارینا مال

این مجتمع یکی از مراکز خرید مالی جاهای دیدنی متل قو برای مسافران است که می توانید بدون نگرانی از گران بودن محصولات، هرچه می خواهید خریداری کنید. در این مرکز خرید تفریحاتی مانند سالن بولینگ، بیلیارد، اسکیپ روم، فوتبال دستی و… نیز وجود دارد که علاوه بر خرید، تفریح و بازی هم برای مسافران در نظر گرفته شده است.

بازار بزرگ چین

اگر می خواهید جا های دیدنی متل قو که امکان خرید را برای شما فراهم می کند، ببینید، بازار بزرگ چین انتخاب خوبی است. حالا اگر بخواهید لباس ها و کالای تولید شرق آسیا را خریداری کنید این بازار بهترین گزینه است. البته نه فقط محصولات چینی و تایلندی بلکه محصولاتی از کشور های هند و ترکیه و ایران هم در این بازار پیدا می شود.

مرکز خرید پانوراما

از دیگر مراکز تجاری متل قو می توان به پانوراما اشاره کرد که در مسیر چالوس به تنکابن قرار گرفته است. پیشنهاد می کنیم سوغاتی های خود را از این مجتمع تجاری خریداری کنید.

تفریحات ساحلی متل قو

بعد از معرفی همه جا های دیدنی سلمانشهر نوبت به آشنایی با تفریحاتی می رسد که می توانید در ساحل متل قو از آن لذت ببرید و ساعات مجذوب کنندهی را برای خود بسازید. سفر به شمال ایران بدون تفریح در سواحل آن کامل نمی شود. از این رو در ادامه برخی از محبوبترین تفریحات ساحلی متل قو شمال را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین تفریحاتی که در ساحل متل قو باید تجربه کنید، شامل تفریحات زیر است:

  • پاراسل
  • کیبل اسکی (اسکی روی آب)
  • شاتل و بنانا سواری
  • والیبال ساحلی
  • فوتبال ساحلی
  • شنا
  • جت اسکی
  • قایق سواری
  • هاورکرافت
  • فلای بورد
  • اسکوتر زیر دریایی

رستوران های متل قو | کجا غذا بخوریم؟

یکی از مهمترین جا های دیدنی چالوس آن هم در سلمان شهر، قطعاً رستوران های با کیفیت و خاصی است که نمی توانید از آن چشم بپوشید. در ادامه این مطلب بهترین رستوران های متل قو شمال را به شما معرفی می کنیم.

رستوران فرزین متل قو | از شیشلیک تا ماهی و میرزاقاسمی

این رستوران یکی از بهترین جا های دیدنی متل قو است که می توانید برای سرو غذا به آنجا مراجعه کنید. البته احتمالا برای اینکه بتوانید به این رستوران مراجعه کنید، باید دقایقی را منتظر بمانید، چون آوازه این رستوران بیشتر مسافران را راهی آنجا می کند.

شما می توانید غذای خود را در فضای باز یا سرپوشیده سفارش بدهید و از خوردن انواع غذای ایرانی از اناردون و کباب ترش گرفته تا ماهی اوزون برون، میرزا قاسمی و… در منوی این رستوران وجود دارد. بهترین غذا هایی که پیشنهاد می کنیم در این رستوران امتحان کنید، شیشلیک، ماهی و میرزاقاسمی است که محبوب ترین غذا ها از نظر مشتریان آن است.

فست فود دانانو | پیتزا و همبرگر باکیفیت

اگر دوست دارید یک پیتزا یا همبرگر خوشمزه و با کیفیت را در متل قو امتحان کنید، پیشنهاد می کنیم به فست فود دانانو سری بزنید. این فست فودی کنار دهکده شیرین قرار گرفته و مانند رستوران فرزین در فضای باز یا بسته می توانید، از خوردن غذای خود لذت ببرید.

رستوران ملورین | تجربه غذای شمالی در فضای باز

تجربه غذای شمالی را در رستوران ملورین با فضای باز و آلاچیق هایی که در اختیار شما قرار می دهد، از دست ندهید. اگر دوست دارید کباب ترش و کته کباب با کیفیت شمالی را امتحان کنید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به رستوران ملورین بزنید. این رستوران در بلوار بهشتی قرار گرفته که می توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

متل قو، شهر چهارفصل شمال!

در این مطلب سعی کردیم با معرفی بهترین جا های دیدنی متل قو اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم. هر فصلی زیبایی های خاص خودش را در متل قو دارد. با این توضیحات این بار که بخواهید به چالوس مازندران سفر کنید، می دانید که به جز تفریحات تکراری مثل جنگل های عباس آباد و ساحل دریا، جا های دیگری هم برای دیدن وجود دارد. از مراکز خرید متل قو گرفته تا غار آبی دانیال و قلعه مارکوه گرفته تا روستا های جنگل های تیلاکنار و بازارچه ترکمن همه جا هایی هستند، که باید زمان کافی برای بازدید از آن در نظر بگیرید.

شما کدامیک از جاهای دیدنی متل قو را پیشنهاد می کنید؟ تجربیات خود را در سفر به این شهر با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جا های دیدنی متل قو

متل قو کجاست؟

متل قو در شهرستان عباس آباد استان مازندران قرار گرفته است که نام اصلی آن سلمانشهر است.

مجذوب کننده ترین تفریحات ساحلی متل قو شمال چیست؟

اسکوتر زیر دریایی، کیبل اسکی (اسکی روی آب)، پاراسل، شاتل و بنانا سواری، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، شنا، جت اسکی، قایق سواری، هاورکرافت و فلای بورد از مهمترین تفریحات ساحلی در متل قو است.

بهترین رستوران های متل قو چیست؟

رستوران فرزین، فست فود دانانو و رستوران ملورین بهترین رستوران هایی است که می توانید در متل قو پیدا کنید.

از چالوس تا متل قو چند ساعت راه است؟

از چالوس تا متل قو 40 دقیقه با ماشین فاصله است.

منبع: فلای تودی

به "جا های دیدنی متل قو ، شهر ساحلی محبوب شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جا های دیدنی متل قو ، شهر ساحلی محبوب شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید