یک چهارم ارتش بریتانیا تا دهه 2030 احتمالا از ربات ها تشکیل می گردد

به گزارش وبلاگ تور کیش، ژنرال نیک کارتر رییس ستاد مشترک ارتش انگلیس اعلام نمود تا سال 2039 بخش بزرگی از ارتش این کشور را ربات های خودران یا کنترل از را دور تشکیل خواهند داد.

یک چهارم ارتش بریتانیا تا دهه 2030 احتمالا از ربات ها تشکیل می گردد

به گزارش وبلاگ تور کیش به نقل از دیجیاتو، یکی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح بریتانیا گفت تا دو دهه آینده ربات ها به عضو مهمی از ارتش بریتانیا تبدیل خواهند شد و ممکن است 30 هزار تای آن ها همردیف سربازان در خط مقدم یا عقب تر از آن فعالیت نمایند.

ژنرال نیک کارتر رییس ستاد مشترک ارتش انگلیس بیان کرد تا سال 2039 بخش بزرگی از ارتش این کشور را ربات های خودران یا کنترل از را دور تشکیل خواهند داد. وی اضافه نمود ممکن است ارتش بریتانیا در آن موقع 120 هزار نیرو داشته باشد که 30 هزار تای آن ها را ربات ها تشکیل می دهند.

آنطور که گاردین گزارش داده، ارتش بریتانیا سال هاست برای جذب نیرو با مشکل روبرو است و در حال حاضر بیش از 73 هزار عضو دارد که کمتر از حداقل 82 هزار نفر معین شده به وسیله مقامات این کشور است.

بریتانیا می خواهد به یاری فناوری ها و ربات ها تا حدی خلاء کمبود نیروی انسانی را جبران کند و تقریباً تمام نیروهای مسلح این کشور به نوعی درگیر پروژه های تحقیقاتی برای ساخت پهپادهای کوچک یا خودروهای کنترل از را دور مسلح یا شناسایی بوده اند. وزارت دفاع بریتانیا تأکید می نماید که پهپادها باید به گونه ای ساخته شوند که فقط سربازان بتوانند اسلحه آن ها را شلیک نمایند.

ارتش بریتانیا بوسیله فناوری های نو در پی توانمندسازی نیروهای مسلح بریتانیا است. یکی از این فناوری ها پهپاد هوشمند i9 است که شش موتور داشته و قابلیت حمل شاتگان را دارد. این پهپاد که از راه دور کنترل می گردد، برای پاکسازی ساختمان ها در محیط های شلوغ شهری ساخته شده که معمولاً آمار تلاف در آن ها بیشتر است. سلاح این پهپاد طبق سیاست وزارت دفاع بریتانیا که پیشتر گفته شد، فقط به وسیله اپراتور انسانی شلیک می نماید.

ارتش بریتانیا میخواهد در آینده پهپاد i9 را ارتقا داده و به آن توانایی از کار انداختن پهپادهای دشمن با ضربه زدن به آن ها در آسمان را بدهد و از جایگزینی شاتگان با مسلسل و راکت انداز خبر داده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "یک چهارم ارتش بریتانیا تا دهه 2030 احتمالا از ربات ها تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک چهارم ارتش بریتانیا تا دهه 2030 احتمالا از ربات ها تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید