نکات مهم سفر ، نکاتی برای تجربه لحظاتی شاد از زندگی

به گزارش وبلاگ تور کیش، اگر قصد دارید در ادامه سال 2019 سفر های بیشتر و بیشتری انجام دهید؛ اما برای برنامه ریزی سفر و مقدمات آن به یاری احتیاج دارید و درواقع نکات مهم سفر را به طور کامل نمی دانید؛ جای درستی را برای این کار انتخاب نموده اید. در این متن نکاتی که در سفر باید رعایت کرد ، ذکر شده و تنها کافی است نکته های سفر را با خواندن این متن یاد بگیرید. چه یک گردشگر کارکشته و باتجربه باشید و چه تازه سفر کردن را آغاز نموده باشید؛ دانستن نکته های سفر می توانند آغاز آن را برایتان آسان تر سازند و یاری کند هر جا که دلتان می خواهد و به ذهنتان می رسد به راحتی سفر کنید. با خبرنگاران همراه باشید :

نکات مهم سفر ، نکاتی برای تجربه لحظاتی شاد از زندگی

نکاتی که در سفر باید رعایت کرد : تجربه پرواز ارزان

پیدا کردن یک پرواز ارزان غیرممکن نیست؛ تنها کاری که باید بکنید این است که بدانید کجا و چگونه چنین پرواز هایی را رزرو نمایید. مثلا اگر قصد سفر به دبی را دارید دقیقا بدانید به دنبال یک بلیط در چه زمانی هستید. این یکی از نکات مهم سفر است که به شما یاری می نمایند پرواز ارزان رزرو کنید و پول بیشتری در جیبتان باقی بماند. اولین مورد از نکته های سفر این است که حداقل سه هفته قبل از سفر، بلیط خود را رزرو کنید. چرا که معمولا وقتی از قبل این کار را انجام می دهید، قیمت آن پایین تر و شامل تخفیف خواهد بود. درمورد تاریخ سفرتان انعطاف پذیر باشید. ارزان ترین روز برای انجام پرواز داخلی ممکن است متفاوت باشد؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید بلیط، قیمت بلیط در روز های مختلف را آنالیز نمایید. اما اگر برای پرواز بین المللی اقدام نموده اید، بدانید که در روز های پنج شنبه و آدینه، تخفیف های بیشتری دریافت خواهید کرد. سعی کنید از خطوط هوایی ارزان تر بهره ببرید و مراقب هزینه های اضافی مانند هزینه آوردن چمدان به هواپیما یا دریافت خوراکی و نوشیدنی در حین پرواز باشید. آخرین راه چاره نیز این است که حواستان به فروش های آخرین لحظه باشد تا شاید تخفیف بالایی دریافت کنید.

نکاتی که در سفر باید رعایت کرد : داشتن ساک دستی کوچک در چمدان

بهتر است صادق باشیم؛ همه در سفرهایشان نیاز به خریدن سوغاتی یا سوغاتی های فراوان دارند؛ درواقع خرید سوغات یکی از نکته های سفر است که نمی توان از آن گذشت اما؛ این که چطور این سوغاتی ها را تا خانه خود بیاورند معمولا به یک چالش تبدیل می گردد. توصیه ما این است که به جای کوشش برای چپاندن سوغاتی ها در چمدانتان، قبل از سفر یک ساک دستی کوچک در چمدان قرار دهید تا در زمان برگشت سوغاتی ها را درون آن بگذارید. این ساک می بایست به اندازه ای باشد که بتوانید آن را مانند یک کیف دستی حمل کنید و مراقب باشید چیزی درون آن قرار ندهید که در هنگام بازرسی دچار مشکل شوید. اینکه بدانید چه ساک و چمدانی برای سفر شما مناسب است از نکات مهم سفر است.

نکاتی که در سفر باید رعایت کرد : شناخت مقصد از طریق غذاهای آن

این نکته یکی از نکات مهم سفر بین المللی به شمار می رود. فرقی نمی نماید به کجا سفر کنید؛ بهتر است بدانید خوردن غذاهای محلی یکی از بهترین راه ها برای شناخت بیشتر مقصد گردشگری است. با خوردن غذای محلی می توانید در خصوص مردم آن کشور یا منطقه اطلاعات بیشتری کسب کنید و از طریق غذایی که می خورند در خصوص فرهنگ آنها بیشتر بدانید. برای مثال، سفر شما به ایسلند یا هند بدون خوردن غذاهای سنتی این کشورها تکمیل نمی گردد؛ در آفریقا می بایست غذای آفریقایی بخورید؛ در ادینبورگ اسکاتلند با خوردن غذای محلی با این منطقه و مردم آن آشنا تر خواهید شد؛ خوردن توک توک در چین بسیار توصیه می گردد و غیره و غیره.

نکاتی که در سفر باید رعایت کرد : خریدن چمدان ایده آل

یکی دیگر از نکات مهم سفر این است که چمدانی بخرید که با نیاز های شما در طول سفر مطابقت داشته باشد. یک چمدان مرتب و منظم می تواند به کاهش استرس شما یاری کند و تهیه آن از نکته های سفر است؛ زیرا داشتن آن می تواند سختی چمدان بستن را حذف کند و فضای بسیار زیادی برای سوغاتی هایی که قرار است در طول سفر بخرید فراهم سازد. این که چه نوع چمدانی را برای خرید انتخاب کنید به سلیقه و سبک شخصی شما بستگی دارد؛ اما نکات مهمی هم هستند که می بایست حتما در هنگام خرید در نظر بگیرید؛ برای مثال بهتر است سطح خارجی چمدان سخت و محکم باشد و درون آن نرم و جادار؛ توصیه می کنیم سبک ترین و در عین حال محکم ترین چمدان را برای خریدن انتخاب کنید و در نهایت از ویژگی های خاص دیگر مانند داشتن پریز یا باتری برای شارژ گوشی و لوازم الکترونیکی دیگر مانند لپ تاپ استقبال نمایید.

نکاتی که در سفر باید رعایت کرد: گذاشتن کیف های کوچک در چمدان

این که چطور چمدان ببندید از این که چه چیز هایی در چمدانتان بگذارید بسیار مهم تر و درواقع از نکته های سفر است؛ بنابراین اگر نامی از کیف های کوچک چمدانی نبریم این راهنمای سفر تکمیل نخواهد بود. این کیف های کوچک به شما یاری می نمایند وسایل خود را طبقه بندی کنید؛ مثلا لوازم آرایش، لوازم بهداشتی، لباس های زیر، لوازم الکترونیکی و غیره. بدین گونه به آسانی و به سرعت می توانید چیز هایی که به آنها نیاز دارید را پیدا کنید. این کیف ها در اندازه های کوچک، متوسط و بزرگ به فروش می رسند؛ و اغلب از جنس پارچه ضد آب هستند و معمولا یک جیب کوچک شیشه ای دارند که می توانید روی یک کاغذ در خصوص محتویات آنها شرح بنویسید و در آن جیب قرار دهید.

نکات مهم سفر : کیف آرایشی و ظرف های مایعات

این نکته مهم تقریبا در همه فهرست های راهنمای سفر وجود دارد؛ شما می توانید لوازم آرایشی، عطر و ادوکلن و پنبه های مورد نیاز خود را در کیف آرایشی بگذارید و مایعات را در ظرف های کوچک در دار بریزید. ممکن است در طول یک پرواز طولانی به لوازم آرایش خود نیاز پیدا کنید و یا قرار باشد به محض رسیدن به یک مراسم یا میهمانی خاص بروید. بنابراین از آن دسته افراد نباشید که در قسمت بازرسی چمدان در فرودگاه چمدان خود را باز می نمایند و با سرعت و اضطراب به دنبال کیف آرایشی خود می گردند. اگر قرار است یک کیف یا ساک دستی همراه خود به هواپیما ببرید، کیف آرایشی و مایعات مورد نیاز خود را در بالاترین قسمت آن قرار دهید تا در زمان بازرسی بتوانید آنها را آسان بیرون بیاورید.

نکاتی که در سفر باید رعایت کرد : تهیه نقشه از مقصد و راستا سفر

اگر قصد دارید به مقصدی که از آن شناختی ندارید و نمی توانید به آسانی راه خود را پیدا کنید سفری داشته باشید، بهتر است از اپلیکیشن گوگل مپ Google Maps بهره ببرید؛ از طریق این اپلیکیشن، می توانید نقشه ای حاوی محل هتل و نقاط کلیدی دیگر در راستا سفرتان خلق کنید و آن را در گوشی یا لپ تاپ خود ذخیره نمایید تا بعدا به آسانی بتوانید از آن بهره ببرید. برای این کار کافی است نقشه را بسازید و تمامی نقاطی که قرار است به آنها سفر کنید را روی آن ثبت نمایید. گوگل مپ Google Maps به شما اجازه می دهد نقشه خود را با آیکون ها، رنگ ها، عکس ها و ویدیو های مختلف تزئین کنید؛ روی آن اعداد و اشکال مختلف قرار دهید؛ نقشه مورد نظر را از صفحه گسترده به هر نقطه ای انتقال دهید؛ نقاط مختلف را جستجو کنید، پیدا کنید و ذخیره نمایید. همچنین می توانید نقشه خود را به صورت آنلاین ذخیره کنید تا اگر به اینترنت دسترسی نداشتید، بتوانید به آسانی به نقشه دسترسی داشته باشید. اگر هم به اینترنت وصل شوید، می توانید با استفاده از نقشه طراحی شده خود از گوگل مپ Google Maps بخواهید که راستا و جهت ها را به شما نشان دهد.

نکات مهم سفر : همراه داشتن آداپتور و تبدیل نماینده

این هم یکی دیگر از آن نکته های سفر است که بسیار ساده به نظر می رسد؛ اما اهمیت بسیار زیادی بخصوص در سفر به کشور های خارجی دارد و اهمیت آن اگر از دیگر نکته های سفر بیشتر نباشد کمتر نیست. هرگز همراه بردن آداپتور در سفر را از قلم نیاندازید. اگر قبلا به کشور های دیگر سفر نموده باشید، می دانید که در کشور های مختلف، پریز های برق مختلف و متفاوتی وجود دارند. در حقیقت، حداقل 15 نوع در سرتاسر دنیا موجود است. یک آداپتور در این گونه مواقع می تواند به شما یاری کند تا از وسایل الکترونیکی خود به آسانی استفاده نمایید. همچنین در بیشتر کشور ها (به جز آمریکا و کانادا) از ولتاژ الکتریکی 220 تا 240 ولت استفاده می گردد. بنابراین حتی اگر آداپتور داشته باشید، ممکن است اگر به یکی از این دو کشور سفر کنید، نتوانید لوازم خود را بهره ببرید. اما وجود یک تبدیل نماینده باعث می گردد ولتاژ تغییر کند و بتوانید لوازم برقی خود مانند سشوآر و اتوی مو و غیره را از سوختن نجات بدهید. البته بتازگی محصولات جدیدی به بازار آمده اند که می تواند ولتاژ های مختلف را تحمل نمایند؛ اگر شما از آن دسته هستید که زیاد سفر می کنید و قصد خرید لوازم برقی و الکترونیکی جدید دارید، بهتر است به دنبال این گونه محصولات باشید.

نکاتی که در سفر باید رعایت کرد : داشتن بطری آب فیلتر دار

از دیگر نکته های سفر می توان به استفاده از بطری آب فیلتر دار است. اگر نگران آب آشامیدنی خود در حین سفر هستید یا قرار است به یک سفر ماجراجویانه بروید و به مناطقی سفر کنید که آب لوله کشی وجود ندارد و می بایست از آب نهر ها و رودخانه ها استفاده نمایید، داشتن یک بطری آب فیلتر دار از ضروری ترین چیز ها به شمار می رود. این بطری نه تنها هنگامی که برطرف تشنگی می کنید به شما آرامش خیال می دهد، باعث می گردد مجبور به خریدن آب معدنی و مصرف بطری های پلاستیکی که دشمن طبیعت هستند نباشید. بطری های فیلتر دار انواع مختلف دارند و بسته به کیفیت بطری و فیلتر، قیمت های آنها از 25 دلار تا حدود 100 دلار تغییر می نماید.

نکات مهم سفر : داشتن ملاتونین برای اطمینان از خواب بهتر

ملاتونین، یک یاری طبیعی برای داشتن یک خواب طبیعی به شمار می رود. فهرست نکات مهم و کاربردی برای سفر بدون اشاره کردن به این دارو که می تواند کمبود خواب و تفاوت ساعت ها در حین سفر را جبران کند؛ تکمیل نمی گردد. این هورمون معمولا به طور طبیعی در بدن ترشح می گردد و مسئولیت هماهنگ کردن ریتم و دوره طبیعی خواب را بر عهده دارد. برای در اختیار داشتن این دارو نیاز به نسخه پزشک دارید؛ اما مطالعات نشان می دهند این دارو کاملا ایمن است و بدون این که خاصیت اعتیادآور داشته باشد به شما یاری می نماید راحت تر بخوابید. اگر قرار است یک پرواز شبانه داشته باشید، سی دقیقه قبل از آن یکی از این قرص ها را بخورید تا بتوانید به آسانی چشم هایتان را ببندید و در طول پرواز استراحت کنید. بدین گونه زمانی که هواپیما به زمین می نشیند و شما به مقصد می رسید، احساس خستگی نخواهید کرد و سرحال خواهید بود. برای این که دچار عوارض جانبی نشوید، از دستور العمل نوشته شده روی بطری پیروی کنید.

نکاتی که در سفر باید رعایت کرد : داشتن کیف کوچک با بند بلند برای استفاده روزانه

یکی از بدترین چیز هایی که ممکن است در طول سفر اتفاق بیفتد و مسلما همه ما سعی داریم از آن دوری کنیم این است که دست ها و جیب هایمان پر از وسایل ریز و وسایل ضروری مانند عینک دودی، دوربین، کیف پول، تلفن همراه و چرب نماینده لب بشوند. بنابراین بهترین پیشنهاد این است که یک کیف کوچک با بند بلند در چمدان خود بگذارید تا از لحظه رسیدن به مقصد، از آن برای گذاشتن لوازم ضروری و کوچک که در هنگام گردش و تفریح و فعالیت های روزانه نیاز دارید استفاده نمایید. این کیف کوچک می تواند هر چیزی که نیاز دارید را نگاه دارد تا دستان شما آزاد باشند و بتوانید به آسانی بخورید، بیاشامید و به گشت و گذار مشغول شوید. در ضمن اگر بند این کیف را بصورت ضربدری روی شانه تان بیاندازید، احتمال دزدیده شدن کیف و وسایلتان به صفر می رسد.

نکات مهم سفر : همراه داشتن پاور بانک

تصور کنید در یکی از زیبا ترین نقاط دنیا که تاکنون دیده اید ایستاده اید و دلتان می خواهد یکی از بهترین و جذاب ترین و اینستاگرامی ترین عکس های تاریخ را ثبت کنید؛ گوشی تلفن همراه خود را بر می دارید و متوجه می شوید که شارژ آن به خاتمه رسیده و خاموش شده است. اما اگر این نکته کلیدی از نکات مهم و کاربردی برای داشتن سفر بهتر و آسان تر را رعایت کنید، آن لحظه از سفر شما به فاجعه یا یک لحظه ناامید نماینده تبدیل نمی گردد؛ در چمدان خود یک پاوربانک بگذارید. این باتری های قابل حمل را می توانید در جاهایی که پریز برق یا شارژر وجود ندارد برای شارژ کردن گوشی خود بهره ببرید. پاور بانک ها اندازه ها و قابلیت های متفاوتی دارند و بهتر است براساس نیاز خود بهترین نوع آن را تهیه نمایید. برای خرید آنها بهتر است به دنبال ویژگی هایی مانند شارژ کردن پر سرعت، خروجی ها و ورودی های مناسب و امکان شارژ کردن بدون سیم باشید. بهتر است بدانید پاوربانک ها تنها برای شارژ کردن گوشی تلفن همراه و نه هیچ وسیله الکترونیکی دیگری مورد استفاده قرار می گیرند.

نکاتی که در سفر باید رعایت کرد : استفاده از گوگل ترنسلیت

این نکته مهم و کاربردی زمانی به کارتان می آید که به کشوری بیگانه که زبان آن را نمی دانید سفر نموده اید. گوگل ترنسلیت Google Translate به شما این امکان را می دهد که هر کلمه یا عبارتی را به طور بسیار سریع و آسان در گوشی خود تایپ کنید و ترجمه آن را تحویل بگیرید. حتی می توانید یک زبان خاص را در اپلیکیشن گوگل ترنسلیت Google Translate گوشی خود ذخیره کنید تا بدون این که نیاز داشته باشید هر بار آن را درخواست کنید، بتوانید به آن مراجعه نمایید. برای استفاده از این اپلیکیشن، ابتدا آن را دانلود کنید؛ در بالای صفحه، زبان مادری خود را انتخاب کنید تا به عنوان زبانی که قرار است مورد ترجمه قرار گیرد ثبت گردد. زبانی که می خواهید کلمات و عبارات به آن ترجمه شوند از منو انتخاب کنید؛ قسمت Touch to Type را با انگشت خود لمس نموده و سپس کلمه یا عبارتی که می خواهید ترجمه کنید را تایپ نمایید و دوباره فلش آبی را با انگشت خود لمس کنید؛ ترجمه مورد نظر شما در قسمت آبی رنگ ظاهر می گردد.

منبع: همگردی

به "نکات مهم سفر ، نکاتی برای تجربه لحظاتی شاد از زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم سفر ، نکاتی برای تجربه لحظاتی شاد از زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید