روش های کسب درآمد در سفر؛ روش هایی اصولی و کاربردی

به گزارش وبلاگ تور کیش، اگر همیشه آرزو داشته اید به طور تمام وقت سفر کنید و با دیدن گردشگرانی که همیشه در سفر هستند، از خودتان پرسیده اید که آنها چگونه از پس مخارج آن بر می آیند، باید بگوییم مطلب خوبی را برای خواندن انتخاب کرده اید. بسیاری از گردشگران از خانواده های ثروتمند نیستند؛ از راه خلاف درآمد کسب نمی کنند و برنده لاتاری نشده اند. اینکه چگونه هزینه سفر خود را تامین می کنند، پاسخ ساده ای ندارد که بتوان آن را در یک جمله جمع بندی کرد. درآمدی که یک گردشگر در طول سفرهای خود کسب می کند، از کار زیاد، برنامه ریزی و پشتکار حاصل شده است. اما در این نوشتار قصد داریم به طور دقیق تر و با جزئیات بیشتر برایتان در مورد روش های کسب درآمد در سفر توضیح دهیم و شما را راهنمایی کنیم تا بدانید راه های پول در آوردن در سفر کدامند و چگونه میتوان از آنها بهره برد.

روش های کسب درآمد در سفر؛ روش هایی اصولی و کاربردی

برای سفر سخت کار کنید و پس انداز نمایید

اگر واقعا قصد سفر دارید و برای این تصمیم خود ارزش قائل هستید، می بایست سخت کار کنید و در عین حال، بسیاری از کارها را انجام ندهید تا بتوانید پس اندازی داشته باشید. برای مثال، به جای رفتن به کافه و رستوران، دوستان خود را به خانه دعوت کنید و غذای خود را خودتان بپزید؛ تا حد امکان، شغل دوم یا سوم داشته باشید؛ تمامی هزینه های غیر ضروری خود را حذف کنید؛ در مورد هر کدام از خریدهایی که انجام می دهید، فکر کنید و دست از خریدهای غیرضروری بردارید. باور کنید اگر در این کار جدیت به خرج دهید، زمان زیادی طول نمی کشد و در مدت کوتاهی به اندازه کافی پس انداز دارید تا سفرهای خود را شروع کنید. مطمئن باشید وقتی طعم سفر کردن را بچشید و یک سفر جدی و طولانی به یکی از نقاط خارق العاده دنیا داشته باشید، متوجه خواهید شد که تنها با یک سفر راضی نمی شوید و نیاز به پس انداز، کسب درآمد بیشتر و تجربه سفرهای جالب تر دارید.

تدریس زبان انگلیسی در سفر

یکی از روش های کسب درآمد در سفر، تدریس زبان انگلیسی است؛ البته اگر به اندازه کافی در آن مهارت داشته باشید و بتوانید در امتحان های ویژه برای تدریس این زبان امتیاز کافی را کسب کنید. این کار یکی از بهترین کارهایی است که می توان در طول سفر انجام داد؛ با این کار دوستانی پیدا می کنید که تا آخر عمر از بودن با آنها و خاطراتشان راضی خواهید بود؛ فرصت غرق شدن در فرهنگی متفاوت از فرهنگ خودتان را کسب خواهید کرد و تجربه ماجراجویی خاطره انگیز خواهید داشت. با انجام این کار، احتمالا بتوانید به تنهایی حدود 22000 دلار درآمد کسب کنید که البته بسته به کشوری که در آن به این کار مشغول می شوید، این مبلغ نیز متفاوت است و می تواند کمتر یا بیشتر باشد. اگر این مورد از روشهای پول در آوردن در سفر را به طور مداوم انجام دهید، می توانید تمامی سال را به سفر کردن و کسب تجربیات جدید و منحصر به فرد بگذرانید. بهتر است قبل از اینکه برای درخواست این شغل اقدام کنید، حتما تست های تافل را انجام دهید و در صورت نیاز، در کلاس های تافل ثبت نام نمایید تا برای آزمون تدریس آماده باشید.

تنظیم بودجه و ارزان سفر کردن

وقتی سفر کردن را شروع می کنید، پول پس اندازتان بنظر کافی می آید و گاهی وسوسه می شوید از طریق آن در یک هتل عالی اتاق بگیرید، نوشیدنی های گران قیمت بخرید و در تورهای گران قیمت ثبت نام کنید. اما اگر کمی فکر کنید، متوجه می شوید که در صورتیکه این جهت را در پیش بگیرید، تمامی پول پس اندازتان خرج خواهد شد؛ بهتر است به جای این کار، در تنظیم بودجه و هزینه های خود دقت کنید؛ این کار به شما اجازه می دهد بیشتر و طولانی تر سفر کنید و گاهی این نوع سفر کردن باعث می شود بهترین ماجراجویی ها را داشته باشید و لذت بیشتری ببرید. اما در عین حال نباید اجازه دهید که بودجه کمتان، جلوی انجام تجربیات منحصر به فرد را بگیرد و طعم واقعی سفر را تلخ کند. بنابراین می بایست تعادل را رعایت کنید. در طول سفر می توانید گاهی کمی ولخرجی کنید و سپس با صرفه جویی در چیزهای دیگر آن را جبران نمایید.

استفاده از پروازهای ارزان

برای کسانی که قصد دارند سفرهای طولانی داشته باشند یا تمامی سال خود را به سفر کردن مشغول شوند، بسیار ضروری است که در مورد خطوط هوایی مختلف تحقیق نمایند و سعی نمایند برای خود پروازهای ارزان پیدا نمایند. پیدا کردن پروازهای ارزان خیلی سخت نیست. کافیست کمی تحقیق کنید و خطوط هوایی مختلف و قیمت های آنها را با هم مقایسه نمایید. نکته مهم دیگر این است که یک یا چند ماه زودتر بلیط خود را تهیه کنید. همچنین، براساس مقاله پول در آوردن در سفر بهتر است بدانید چه زمانی باید دنبال بلیط ارزان بگردید. برای مثال، برای پرواز به اروپا 99 روز، آسیا 90 روز، آمریکای مرکزی 61 روز، آمریکای جنوبی 81 روز، آفریقا 119 روز، خاورمیانه 119 روز و استرالیا 89 روز قبل می بایست برای پیدا کردن پروازهای ارزان اقدام نمایید. حتی الامکان طوری برنامه ریزی کنید که سفرتان با فصل های کم گردشگر در هر کشور یا منطقه ای همزمان باشد.برای مثال سفر کردن به ژاپن در فصل شکوفه های گیلاس یک تجربه فوق العاده بی نظیر است؛ اما اصلا ارزان نیست، چرا که گردشگران از نقاط دیگر دنیا نیز مشتاق تماشای مناظر دیدنی این شکوفه ها هستند. البته بطور کلی ماه های سپتامبر و اکتبر ارزان ترین ماه های سال به شمار می فرایند.

تجربه کردن شغل های مختلف و متفاوت

حتی اگر مقدار زیادی پول از بودجه سفر در حسابتان مانده باشد، مسلما دلتان نمی خواهد ببینید که این مبلغ به پایان نزدیک می شود؛ بنابراین همیشه سعی کنید بیش از آنچه خرج می کنید درآمد داشته باشید. حتی اگر همیشه در سفر باشید نیز می توانید از طریق اینترنت و ویدیو چت به تدریس زبان انگلیسی مشغول شوید یا به شغل نوشتن برای وبسایت های مختلف روی بیاورید. در بسیاری از نقاط دنیا می توانید کارهای داوطلبانه نیز برای کسب درآمد در سفر انجام دهید و کارهایی که به جای دریافت نقدی دستمزد، صاحب یک محل اقامت مناسب می شوید. این گونه کارها را می توانید در وبسایت های ووف WWOOF یا وورک اوی WorkAway پیدا کنید. برای شروع براساس مقاله روش های کسب درآمد در سفر توصیه می کنیم در کشور خود سفر کنید و شغل های متنوع را تجربه نمایید تا برای سفرهای طولانی تر به کشورها و نقاط دیگر دنیا آماده شوید.

ساده زندگی کردن

ممکن است بنظر کلیشه ای بیاید؛ اما سفر کردن به شما می آموزد که هرچه کمتر و ساده تر، لذت بیشتر. بهتر است سعی کنید به طور مداوم لباس جدید نخرید؛ در مورد هر کدام از خریدهای خود فکر کنید و تنها چیزهایی که واقعا لازم دارید خریداری نمایید. مطمئن باشید زمان هایی که ساده زندگی می کنید، شادترین و بهترین روزها و ساعات زندگیتان هستند. برای مثال، روزهایی که در جنگل اردو می زنید، کنار چادر آشپزی می کنید و شب های خود را در کنار آتش می گذرانید، به بهترین روزهای زندگیتان تبدیل می شوند. به جرات می توان گفت که سفر کردن حتی گاهی از ماندن در خانه ارزان تر تمام می شود؛ اگر کرایه خانه یا قسط خرید خانه، هزینه اینترنت، عضویت در باشگاه، هزینه های اتومبیل، بیمه اتومبیل و سایر هزینه های دیگر را در نظر بگیرید، متوجه می شوید که برای راضی بوودن نیازی به بسیاری از اینها ندارید و یک زندگی ساده و ارزان شما را شادتر و باروحیه تر می سازد.

حساب همه خرج های خود را داشته باشید

همه می توانند برای بودجه خود برنامه ریزی نمایند؛ اما همه آنها نمی توانند این برنامه را به دقت رعایت نمایند. تنها راهی که می توانید خرج هایتان را با بودجه برنامه ریزی شده خود برای سفر هماهنگ کنید، این است که حساب همه خرج های خود را داشته باشید؛ تک تک چیزهایی که می خرید یا مبالغی که بابت خدمات مختلف پرداخت می کنید. اپلیکیشن های مختلفی برای این کار وجود دارند که یکی از بهترین های آنها تریل والت Trail Wallet است، زیرا طبقه بندی کردن هزینه ها و دنبال کردن هدف ها در آن آسان است؛ بعلاوه توسط گردشگران خلق شد؛ بنابراین حتی در زمان تغییر کردن ارزها در سفر شما از یک کشور به کشور دیگر، بدون هیچ عیب و نقصی عمل می کند. ممکن است کمی طول بکشد تا خودتان را به این کار عادت بدهید؛ اما ارزشش را دارد. روزی به خودتان می آیید و متوجه می شوید که حساب کوچک ترین هزینه های خود در چند سال گذشته را دارید؛ این به شما اجازه می دهد که مخارج و پس اندازهای خود را کنترل کنید و هرگز در هنگام سفر، بودجه کم نیاورید.

مصمم باشید و به این سبک زندگی عشق بورزید

تنها راهی که از طریق آن می توانید این سبک زندگی را ادامه دهید این است که واقعا به آن عشق بورزید؛ اگر این علاقه و اشتیاق نباشد، ممکن است در همان روزها یا ماه های ابتدایی سفر، تسلیم شوید و به خانه اول بازگردید. این سبک زندگی همیشه آسان نیست و گاهی به نقطه ای می رسید که مقدار پس اندازتان به حداقل ممکن می رسد؛ اما مهم این است که جهت خود را پیشاپیش ببینید و برای پیمودن آن و برنامه ریزی کردن برای به پایان رساندن آن مصمم باشید. بطور کلی، برای هر هدف خاصی پس انداز می کنید، چه سفر کردن باشد، چه شروع یک تجارت، افتتاح یک شرکت یا تامین مخارج خانواده تان، می بایست برای دلیل خود شور و عشق داشته باشید؛ وگرنه بر طبق آموزه های روش های کسب درآمد در سفر، با گذشت زمان اشتیاق شما و پس اندازتان به اتمام خواهند رسید.

داشتن بیمه مسافرتی

همیشه و در همه حال، در طول سفر می بایست بیمه داشته باشید. گاهی پیش می آید که به پرواز خود نرسید، دچار مسائل جسمی شوید یا لوازم ارزشمندتان دزدیده شود؛ در اینگونه مواقع، داشتن بیمه باعث می شود این اتفاقات به یک ناراحتی بزرگ حاکی از نبود منابع مالی تبدیل نشود. بیمه مسافرتی آنقدرها که فکر می کنید گران نیست؛ اجازه ندهید مبلغی که باید بپردازید، هر چقدر هم که باشد، شما را از دریافت بیمه پشیمان کند؛ زیرا اگر از همه گردشگران باتجربه سوال کنید به شما می گویند که سفر کردن بدون بیمه مسافرتی، کاری کاملا احمقانه و اشتباه است.

کسب درآمد از طریق نوشتن در وبلاگ

وقتی یک وبلاگ ویژه سفر درست می کنید، چیزی که به عنوان یک پروژه پرشور شروع کرده اید به شغل تمام وقت و درآمد عالی منتهی می شود. بسیاری از کسانی که در حال حاضر دارای وبلاگ های سفر پیروز هستند، تا قبل از آن اصلا تصورش را هم نمی کردند که بتوانند از پس آن برآیند. اینکه قادر باشید روی چیزی که خودتان ساخته اید کار کنید و آن را بزرگتر و پیروز تر سازید، احساسی خارق العاده است؛ چه برسد به این که آن را به یک شغل تمام وقت تبدیل و از آن کسب درآمد کنید. روشهای پول در آوردن در سفر آنقدرها هم آسان نیستند؛ برای پرخواننده شدن وبلاگتان و کسب درآمد، به ساعت ها کار، اشک، بحث و مکالمه های مثبت و منفی نیاز است؛ همچنین می بایست صبور باشید و در جذاب تر کردن وبلاگتان بکوشید.

منبع: همگردی

به "روش های کسب درآمد در سفر؛ روش هایی اصولی و کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های کسب درآمد در سفر؛ روش هایی اصولی و کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید