سناتور روس: اقدام تهران طبیعی است، آمریکا مسئول پیچیدگی اوضاع است

به گزارش وبلاگ تور کیش به نقل از ریانووستی، سرگئی ژلزنیاک عضو کمیته بین الملل دومای روسیه گفت که اظهارات مقامات ایرانی در خصوص آمادگی برای رها کردن تعهدات خود در زمینه معاهده هسته ای به علت اقدامات آمریکا کاملاً طبیعی است و مقصر پیچیدگی اوضاع در منطقه واشنگتن خواهد بود.

سناتور روس: اقدام تهران طبیعی است، آمریکا مسئول پیچیدگی اوضاع است

ژلزنیاک گفت: اروپا باید به اظهارات ایران نسبت به آمادگی خود برای از سرگیری تحقیقات در زمینه غنی سازی اورانیوم و توقف اجرای تعهدات خود در برجام توجه کند. آمریکا اساساً باعث آسیب پذیر شدن اروپا و در معرض خطر قرار دریافت شرکای اروپایی خود شده است.

وی اضافه کرد: این رفتار مخصوص آمریکا است، که دوست دارد در همه مناقشات منطقه ای و بین المللی، با منافع گروه های سیاسی مختلف مقابله کند، و در خصوص پیامدهای ویران کننده اعمال خود فکر نمی کند، اکنون زمان آن است که اروپا از نقش یک عروسک آمریکایی بیرون آید.

لازم به ذکر است که بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در مجتمع هسته ای آب سنگین اراک برگزار گردید، گفت: ششم تیرماه (27 ژوئن) از مرز فراوری 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده عبور خواهیم کرد و علاوه بر آن، افزایش فراوری به شدت بالا خواهد رفت و ما بعد از عبور از 300 کیلوگرم، سرعت افزایش اورانیوم غنی شده با درجه پایین را از 3.67 درصد بیشتر خواهیم کرد.

یک سال پس از خروج آمریکا از برجام و عدم پایبندی اروپا به تعهدات برجامی، ایران 18 اردیبهشت سال جاری اظهار داشت که با توجه به این شرایط مطابق متن برجام در مهلتی 60 روزه بعضی تعهدات خود را تا بازگشت اروپا به این توافقنامه جهانی، به حال تعلیق در می آورد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سناتور روس: اقدام تهران طبیعی است، آمریکا مسئول پیچیدگی اوضاع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور روس: اقدام تهران طبیعی است، آمریکا مسئول پیچیدگی اوضاع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید