آمریکا مدعی شد: اطمینان داریم که ایران مسئول حمله به آرامکو است

به گزارش وبلاگ تور کیش، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی سعودی بوده و اظهار داشت واشنگتن جامعه جهانی را در پیوستن به کارزار فشار علیه ایران ترغیب خواهد نمود.

آمریکا مدعی شد: اطمینان داریم که ایران مسئول حمله به آرامکو است

به گزارش ، به نقل از اسکای نیوز عربی، اریکا چیوسانو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حمله (پهپادی نیروهای یمنی) به آرامکو را اقدامی غیر قابل قبول دانسته و ایران را مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان معرفی کرد.

اریکا چیوسانو مدعی شد: جامعه جهانی را ترغیب خواهیم کرد که به آمریکا در کارزار فشار علیه ایران بپیوندند. آمریکا در برابر اقدامات ایران برای بی ثبات کردن منطقه دست بسته نخواهد ایستاد و اطمینان داریم که ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی سعودی است. چاره ای جز مقابله با فعالیت های ایران وجود ندارد.

در همین حال 3 کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه ای مشترک درباره حملات به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان مدعی شدند: واضح است که ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است.

این در حالیست که انصارالله یمن حمله پهپادی هفته گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را بر عهده گرفته است.

به دنبال این حادثه، واشنگتن با سیاست ابهام افکنی آشکارا و بدون حتی ارائه یک مدرک و دلیل تهران را عامل اصلی این حمله دانست. عربستان و انگلیس نیز به تبعیت از این سیاست های آمریکا تلویحا و گاه به روشنی ایران را پشت این حملات گفتند.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که سه کشور اروپایی همچنان از توافق هسته ای سال 2015 حمایت می نمایند و از ایران خواسته شده تا به اجرای کامل تعهدات برجامی خود بازگردد.

در ادامه این بیانیه آمده است: زمان آن فرا رسیده که ایران مذاکرات طولانی مدت درباره برنامه هسته ای و موضوعات امنیت منطقه ای که شامل برنامه های موشکی اش می گردد را بپذیرد.

آمریکا 18 اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و گفت کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا توافق بهتری برای آمریکا رقم بخورد. این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال صبر راهبردی 18 اردیبهشت سال جاری با اعلام رسمی رئیس جمهور کشورمان برای کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران روبه رو شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آمریکا مدعی شد: اطمینان داریم که ایران مسئول حمله به آرامکو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مدعی شد: اطمینان داریم که ایران مسئول حمله به آرامکو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید