فراوری زخم پوشی برای التیام زخم در کمترین زمان توسط محققان کشور

به گزارش وبلاگ تور کیش، علی رسولی یکی از محققان طرح پانسمان نانو و کارشناسی ارشد مهندسی شیمی - بیوتکنولوژی در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: ما پیروز شدیم در قالب یک تیم استارت آپی، زخم پوشی با فناوری نانو به فراوری برسانیم که از مزایای ویژه برخوردار است.

فراوری زخم پوشی برای التیام زخم در کمترین زمان توسط محققان کشور

وی اضافه کرد: از این زخم پوش می توان برای درمان زخم های دیابتی و سوختگی با درجات بالا استفاده کرد.

رسولی خاطر نشان کرد: زخم پوش های مبتنی بر نانوالیاف سلولز باکتریایی از جمله محصولات مرتبط با حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی است که در حال حاضر نمونه ایرانی ندارد.

وی با بیان اینکه تا کنون 3 سال است که بر روی این محصول کار کردیم و اکنون توانسته ایم به فراوری آن برسیم، بیان نمود: این زخم پوش می تواند در ابعاد مختلف ساخته گردد و طول مدت درمان زخم را تا 50 درصد کاهش می دهد.

رسولی با بیان اینکه این محصول می تواند آغازگر نسل جدید از زخم پوش ها در ایران باشد، بیان نمود: با توجه به شفاف بودن این زخم پوش زخم از زیر پانسمان قابل رؤیت است و روند درمان کاملاً تعیین خواهد گردد.

وی با بیان اینکه یک فراوری کننده امریکایی این محصول را به فراوری می رساند و علاوه بر آن کشورهای چین، کانادا، دانمارک و لهستان از فراوری کنندگان نمونه های مشابه آن هستند، گفت: اکنون ما اولین فراوری کنده این زخم پوش ها در ایران هستیم اگر بتوانیم آن را به فراوری انبوه برسانیم.

وی اضافه کرد: محصول استارت آپی ما در حال حاضر توانسته است تست های حیوانی خود را بر روی زخم دیابتی و زخم معمولی با پیروزیت پشت سر بگذارد.

به گفته این محقق، هم اکنون نیز آماده انجام تست انسانی و دریافت مجوزهای مورد احتیاج برای فراوری است. معمولاً استارت آپ های حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی در این مرحله احتیاج به سرمایه گذار برای ادامه کار دارند.

وی در مورد ویژگی های این پانسمان گفت: این پانسمان از باکتری سنتز و ساخته می گردد که همین دلیل باعث کاهش هزینه های فراوری آن نسبت به نمونه های مشابه و زیست سازگاری آن می گردد. به راحتی از روی زخم برداشته می گردد و در زمان برداشتن از روی زخم فرد را اذیت نمی کند.

وی تاکید نمود: این پانسمان نانویی متشکل از الیاف نانو، بسیار شفاف است و ساختاری شبیه به پوست بدن دارد؛ همچنین به دلیل اینکه ساختار آن مبتنی بر نانو الیاف سلولز میکروبی است، اکسیژن را به خوبی انتقال می دهد و جلوی ورود میکروارگانیسم های آلوده کننده زخم را می گیرد.

رسولی اضافه کرد: در کنار این موارد می تواند چندین برابر وزن خودش آب جذب کند که در جذب ترومای زخم بسیار مفید است و می تواند خون را به خوبی جذب کند.

وی با تاکید براینکه این محصول پیروز به دریافت مجوز واحد ارزیابی فناوری نانو شده است، گفت: هم اکنون به وسیله کمیته نانو وزارت بهداشت برای اخذ مجوزها به این نهاد معرفی شده است.

این محقق خاطر نشان کرد: بازار زخم و سوختگی بسیار گسترده است و طبیعتاً این محصول هم بازار بسیار خوبی دارد. اما نحوه ورود به بازار و رقابت با نمونه های مشابه بسیار مهم است که یکی از چالش های هر شرکت نوپایی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه برای فراوری انبوه و صادرات آن احتیاج به برنامه ریزی داریم، گفت: در حال حاضر این شرکت که در حال دانش بنیان شدن است در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مستقر است.

به گزارش وبلاگ تور کیش، این طرح نانویی برای اولین بار در جریان چالش فناورانه زخم پوش های زخم پای دیابتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شناخته شد؛ این تیم استارت آپی از بین 98 طرح منتخب، به عنوان تیم برتر شناخته شدند و یکی از شتابدهنده های فعال در پارک فناوری پردیس روی این طرح سرمایه گذاری نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری زخم پوشی برای التیام زخم در کمترین زمان توسط محققان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری زخم پوشی برای التیام زخم در کمترین زمان توسط محققان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید