بهترین نوشیدنی ها برای کمک به کاهش وزن

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرنگاران : تابستان نزدیک است و آبمیوه های شیرین و خوشمزه به زودی دوباره وارد رژیم غذایی ما می شوند و اتفاقاً راه خوبی برای هیدراته نگه داشتن بدن در روزهای گرم سال هستند، خصوصاً اگر آبمیوه ها خانگی باشند.

بهترین نوشیدنی ها برای کمک به کاهش وزن

به گزارش وبلاگ تور کیش به نقل از تبیان ،همه می دانیم که تقریباً همه آبمیوه های صنعتی دارای قند افزوده اند، به جز برندهایی که مطمئن هستید آبمیوه های صد در صد طبیعی ارائه می دهند. یکی از راه های اینکه مطمئن باشید آب میوه ای که مصرف می کنید کاملاً طبیعی است و قند زیاد و مواد افزودنی ندارد این است که خودتان در خانه آبمیوه تهیه کنید. اگر خودتان آبمیوه درست کنید هم از سلامت آن مطمئن هستید و هم آزادید هر نوع میوه ای را که دوست دارید در آبمیوه گیری بریزید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

در ادامه آبمیوه هایی را به شما پیشنهاد می دهیم که در این تابستان می توانید امتحانشان کنید و چند کیلو اضافه وزنی را که از زمستان برایتان مانده کم کرده و ضمناًً ویتامین ها و مواد معدنی مهم و خوبی به بدنتان برسانید.

آب هندوانه

آیا آب میوه ای سرحال کننده تر از یک لیوان آب هندوانه خنک می شناسید؟ هندوانه فواید زیادی برای سلامتی دارد، از ریکاوری بهتر بعد از تمرین و ورزش گرفته تا کاهش ریسک برخی از سرطان ها. ضمناًً هندوانه بسیار آبرسان بوده و بدن را به خوبی هیدراته می کند، چون به هر حال 92 درصد این میوه آب است!

گاهی وقتی بدنمان دچار کم آبی می شود تمایل به خوردن چیزهای شیرین پیدا می کنیم. بنابراین یک لیوان آب هندوانه تازه و خنک نه تنها به این میل به خوبی پاسخ می دهد بلکه بدن را نیز هیدراته کرده و احساس سیری ایجاد می کند. شواهد علمی زیادی این ادعا را ثابت کرده اند. مثلاً تحقیقی در سال 2019 دریافته بعد از اینکه افراد به مدت یک ماه هر روز دو فنجان آب هندوانه تازه نوشیده بودند، وزنشان کاهش چشمگیری داشت، چربی شکمشان کمتر شده بود، احساس گرسنگی شان نیز کم شده و کمتر هوس غذاهای جورواجور داشتند.

آب انار

انار سرشار از پلی فنول ها (آنتی اکسیدان ها) و ویتامین C است. یک عدد انار دارای 28 میلی گرم ویتامین C است. آب انار نه تنها به سیستم ایمنی تان کمک می کند بلکه کمکتان می کند از شر اضافه وزنتان نیز خلاص شوید.

مطالعه ای دریافته آب انار جلوی افزایش وزن موش هایی را که رژیم غذایی پُرچرب داشتند گرفته بود. دیگر تحقیقات نیز نشان داده اند این میوه شگفت انگیز حتی می تواند به تنظیم قند خون کمک کرده و جلوی افزایش های ناگهانی آن را بگیرد. نوسان قند خون منجر به احساس گرسنگی می شود.

آب سیب و کلم

اگر سالاد کلم دوست ندارید می توانید جور دیگری آن را مصرف کنید و از فوایدش بهره مند شوید. شاید تا به حال آب سیب و کلم کیل را امتحان نکرده باشید. شیرینی سیب می تواند کمک کند تلخی کلم پوشش داده شود. البته این دو، ترکیب بسیار خوبی برای کاهش وزن هستند چون هر دو پُر از فیبرهای سیر کننده اند. تحقیقات نشان می دهد سیب به کاهش وزن هم در بچه ها و هم در بزرگسالان کمک می کند.

آب کرفس

آب کرفس یک آبمیوه بی نهایت کم کالری است که برای کاهش وزن واقعاً مفید است. یک لیوان آب کرفس فقط 33 کالری دارد و سه گرم فیبر به بدنتان می رساند. بنابراین به احساس سیری تان کمک می کند. آب کرفس می تواند یکی از ترکیبات اساسی یک اسموتی کم کالری باشد.

آب آلو

اگر به دنبال راهی برای رفع یبوست و نفخ هستید، آب آلو انتخاب خوبی است. این نوشیدنی شاید مستقیماً کمکی به کاهش وزنتان نکند اما با اثر گذاشتن بر اجابت مزاج منظم و احساس سیری مطمئناً برای کاهش وزن مفید است. مطالعه ای در سال 2014 دریافت آلو به افراد چاق و آن هایی که اضافه وزن داشتند کمک کرده بود با افزایش احساس سیری، وزن کم کنند.

منبع: اقتصادنیوز

به "بهترین نوشیدنی ها برای کمک به کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین نوشیدنی ها برای کمک به کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید