اندروید 11 رسما منتشر شد

به گزارش وبلاگ تور کیش، بعد از ماه ها انتشار نسخه های بتا، گوگل رسما انتشار نسخه نهایی اندروید 11 را آغاز کرد. به غیر از گوشی های پیکسل، قرار است این نسخه برای برخی از گوشی های شرکت های وان پلاس، شیائومی، اوپو و ریلمی هم عرضه شود.

اندروید 11 رسما منتشر شد

همان طور که انتظار داشتیم به غیر از نسل اول گوشی های پیکسل، نسل های بعدی گوشی های گوگل همین حالا می توانند اندروید 11 را دانلود و نصب کنند. وان پلاس هم اعلام کرده که امروز نسخه بتا اندروید 11 برای وان پلاس 8 و 8 پرو در آمریکای شمالی، اروپا و هند ارائه می شود.

مطابق انتظارها، نسخه نهایی اندروید 11 تفاوت خاصی با چند نسخه بتای اخیر ندارد. مانند اندروید 10 در این نسخه جدید هم توجه ویژه ای به بهبود حریم خصوصی شده که از بین قابلیت های جدید می توانیم به محدودیت دسترسی حافظه برای اپلیکیشن ها و ارائه مجوز یک بار مصرف اشاره کنیم. در ضمنً مجوز مربوط به موقعیت مکانی هم حالا به دو بخش اپلیکیشن های فعال و اپلیکیشن های پس زمینه تقسیم شده است.

از دیگر تغییرات ظاهری نباید قرارگیری نوتفیکیشن مربوط به اپلیکیشن های پیام رسان در بخش های شناور را از قلم بیندازیم که دسترسی به آن ها را راحت تر کرده است. گوگل همچنین پروژه Mainline را بهبود ببخشیده که به اندروید اجازه می دهد بخش های بیشتری را از طریق گوگل پلی استور آپدیت کند.

  • 11 ویژگی جدید اندروید 11

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اندروید 11 رسما منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندروید 11 رسما منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید