گوشی موتورولا اج 30 به طور رسمی معرفی گردید

به گزارش وبلاگ تور کیش، ماه گذشته، برنامه ها و هدف های سال جاری شرکت موتورولا به وسیله افشاگران لو رفت و روشن گشت که این شرکت چینی میخواهد سال 2022 را با معرفی 19 دیوایس به سرانجام برساند. به همین دلیل، موتورولا بالاخره و پس از انتشار شایعات و حدس های بسیار از گوشی هوشمند موتورولا اج 30 به طور رسمی رونمایی کرد. این گوشی هوشمند که عضو تازه سری اج به شمار میرود، طبق ادعای مسئولان موتورولا ظریف ترین گوشی هوشمند 5G موجود در بازار لقب خواهد گرفت. موتورولا اج 30 به عنوان جانشین اج 20 که بیشتر برای بازارهای بین المللی طراحی شده، در اختیار کاربران این برند قرار می گیرد. در ادامه به آنالیز مشخصات این گوشی هوشمند خواهیم پرداخت.

گوشی موتورولا اج 30 به طور رسمی معرفی گردید

موتورولا یکی از شرکت های پیروز در زمینه فراوری گوشی هوشمند در دنیا به شمار میرود که اگرچه به میزان شرکت های بزرگ فعال در این زمینه کاربر ندارد اما توانسته با عملکرد خوب خود در بخش میان رده، مالی و حتی پرچم دار، توجه عده زیادی را به خود جلب کند. سری موتورولا اج که سری پرچم دار این شرکت بزرگ فناوری محسوب می گردد، گوشی های هوشمند بسیار قدرتمندی را در خود گنجانده است و ما هر ساله شاهد رونمایی از مدل های مختلفی از این گوشی های هوشمند هستیم که از جمله آن ها می توان به موتورولا اج 30 تازه معرفی شده اشاره نمود. این گوشی هوشمند نو که ظریف ترین گوشی 5G دنیا محسوب می گردد، ضخامتی 6.79 میلی متری دارد.

قلب تپنده این گوشی را پردازنده اسنپدراگون 887G پلاس با حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی تشکیل می دهد. باید خاطر نشان کنیم که این تراشه نو از هسته های قدرتمندی با فرکانس 2/5 گیگاهرتز بهره می برد که نسبت به نسل قبل، 0/1 گیگاهرتز پیشرفت داشته است. البته ارتقای اصلی را در بخش گرافیکی شاهد هستیم، جایی که آدرنو 642L ایفای نقش می نماید و گفته می گردد 20 درصد از نسل گذشته عملکرد بهتری هم دارد.

در حالی موتورولا اج 30 از لحاظ سخت افزاری و توان پردازشی خیلی با پردازنده اسنپدراگون 887G اج 20 تفاوتی ندارد، اما در خصوص نمایشگر و سیستم دوربین ما شاهد پیشرفتی خوبی در مقایسه با نسل قبلی هستیم. اج 30 از یک سیستم دوربین سه گانه در قاب پشتی بهره می برد. در همین زمینه، سنسور اصلی آن را یک دوربین 50 مگاپیکسلی (گگرددگی دیافراگم f/1.8) و سنسور اولترا واید آن را یک دوربین 50 مگاپیکسلی دیگر با زاویه دید 114 درجه تشکیل می دهد. بعلاوه در کنار این سنسور ها یک دوربین 2 مگاپیکسلی عمق میدان (با گگرددگی دیافراگم f/2.4) نیز دیده می گردد. روی پنل جلویی این گوشی یک سنسور 32 مگاپیکسلی سلفی به چشم می خورد که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند.

علاوه بر این ها، موتورولا سیستم نرم افزاری دوربین این گوشی را نیز ارتقاء داده و از فوکوس اتوماتیک با فناوری All-Pixel در آن بهره برده است. این ویژگی در هنگام فوکوس از 100 درصد پیکسل ها به جای 3 درصد در حالت استاندارد استفاده می نماید. بعلاوه این قابلیت به دوربین اجازه می دهد تا سریع تر از قبل فوکوس کند و تصاویر ثبت شده با هر شرایط نوری کیفیت بهتری داشته باشند. لرزشگیر اپتیکال نیز در این سیستم دوربین پشتیبانی می گردد.

طبق اعلام موتورولا، دوربین اولترا واید این گوشی توانایی ضبط محتوای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و محتوای 1080p با نرخ 60 فریم را نیز دارد. بعلاوه دوربین سلفی آن فاقد قابلیت Pixel Binning برای کاهش رزولوشن و افزایش روشنایی تصاویر است. اج 30 از یک نمایشگر 6.5 اینچی OLED با رزولوشن FHD+، رفرش ریت 144 هرتزی و فناوری HDR10+ بهره می برد. منبع تغذیه این گوشی هوشمند یک باتری با ظرفیت 4020 میلی آمپر ساعتی است که با شارژر 30 انرژی مجدد خود را بدست می آورد. به نظر می رسد موتورولا ظرافت و نازکی را فدای ظرفیت بالای باتری نموده تا محصولی مجذوب نماینده را روانه بازار کند.

در بخش صوت نیز دو بلندگوی استریو در دو طرف این گوشی جای گرفته که از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می نمایند. از دیگر قابلیت های موتورولا اج 30 می توان به Wi-Fi 6E، استاندارد IP52، پشتیبانی از فناوری Sub-6 GHz در شبکه 5G، بلوتوث 5.2 و NFC اشاره نمود. این گوشی هوشمند نو با قیمت پایه 479 دلار به زودی روانه بازارهای اروپا، آسیا، استرالیا و آمریکای لاتین خواهد شد.

منبع: Androidauthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی موتورولا اج 30 به طور رسمی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی موتورولا اج 30 به طور رسمی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید