موزه شرق یکی از موزه های دیدنی لیسبون است

به گزارش وبلاگ تور کیش، جاذبه ها/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، موزه شرق یکی از موزه های دیدنی لیسبون است.

موزه شرق یکی از موزه های دیدنی لیسبون است

این ساختمان فرهنگی تاریخی زیبا که نشان دهنده حضور پرتغال در آسیا و خاور دور است، در غرب مرکز شهر و در نزدیکی آلکانتارا واقع شده و مجموعه ای افسانه ای از هنرهای شرقی است که به وسیله بنیاد شرقی تأسیس شد. این نمایشگاه دائمی در دو سطح برپا شده و در چندین زمینه اصلی هنر شرقی بویژه هنر چینی گروه بندی شده است. این مجموعه تحت نورپردازی ملایم و با نمایش بخشهای جداگانه در مقابل نور، شما را به سفری باورنکردنی می برد که پیوندهای ساختگی فرهنگی و تجاری بین پرتغال و هند، ژاپن، میانمار، ماکائو و تیمور را آنالیز می نماید. یک درب برجسته از درخت ساج هندوستانی متعلق به قرن هجدهم که با آهن و برنز تزئین شده، در طبقه اول قرار گرفته است و رو به سالنی با آثار خیره کننده مانند صفحه نمایش نامبان که نمایانگر عزیمت دریانوردان پرتغالی ها از کوروفون برای دیدار افراد محلی ژاپن است، باز می گردد.

ماکائو، مستعمره سابق پرتغال با بخشهایی چشم نواز مانند گهواره قایقی معلق ساخته شده از چوب حکاکی (سال 1877)، چوب لاکی و طلایی شرقی، عصا و آهن آلات به خوبی نمایش داده می گردد. در جای دیگر، نمایش چشمگیری از مجسمه های چینی مینگ و چینگ سلسله تراکوتا در نزدیکی مجموعه ممنوعه از زره پوش های زنجیره سامورایی قرن هفدهم قرار گرفته است. اما در جستجوی قطعات کوچکتر و مواردی مانند مجموعه عجیب و غریب جعبه های ظریف چینی و دستبندهای آلیاژ نقره تیمور هم باشید.

در طبقه دوم مجموعه گسترده کوکو قرار گرفته است که حاوی بیش از سیزده هزار نمونه از چهره ها و موجودات اساطیری بریده شده از چرم گاو و پوست آهو است و به وسیله خیمه شب بازها در تئاترهای سایه ترکیه و تایلند مورد استفاده قرار می گیرد. موزه شرقی چند ساعت توجه شما را به خود جلب می نماید اما اگر برای بازدید در اواسط صبح می روید، می توانید برای صرف ناهار در رستوران طبقه پنجم توقف نموده و تجربه دیگری داشته باشید.

منبع: همگردی

به "موزه شرق یکی از موزه های دیدنی لیسبون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه شرق یکی از موزه های دیدنی لیسبون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید