مقایسه ساینا با تیبا صندوق دار و پژو 206

به گزارش وبلاگ تور کیش، تعداد سدان های ایرانی کم نیست، اما بعضی از آن ها با اضافه کردن آپشن ها و تقویت پیشرانه و البته طراحی متفاوت گوی سبقت را از رقبا ربوده اند. برندهای معتبر داخلی در این زمینه رقابت نفس گیری با هم دارند و سعی می نمایند برترین عملکرد را در بازار خودروهایی از این دست داشته باشند. در این مطلب نیم نگاهی به مقایسه ساینا با تیبا صندوق دار و پژو 206 می اندازیم تا ببینیم کفه ترازو به کدام سمت سنگینی می نماید.

مقایسه ساینا با تیبا صندوق دار و پژو 206

مقایسه ساینا با تیبا صندوق دار SX

ساینا و تیبا صندوق دار SX اگرچه به یک خانواده خودروسازی تعلق دارند، اما علت نمی گردد که رقابتی بین شان در بازار خودروهای داخلی نباشد. تفاوت ساینا و تیبا به قدری کم است که کاملا مشخصا است که از یک خانواده هستند، اما این تفاوت به قدری هم نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد.

تیبا از جمله سدان های فراوری داخل است که در سال 1387 وارد بازار شد و مدل هاچ بک آن هم 4 سال بعد به جمع خودروهای مقرون به صرفه قیمت پیوست.

با مقایسه ساینا با تیبا صندوق دار از نظر مشخصات فنی و ظاهری به این نتیجه می رسیم که ساینا از نظر ظاهری پیشرفته تر و عقب خودرو جوان پسندتر است. چراغ های جلو نیز از حالت بیضی به صورت کشیده و بزرگ تر تغییر شکل داده، که می توان به جرئت گفت از کیفیت ساخت بالاتری نسبت به تیبا برخوردار است.

فرم و شمایل داشبورد ساینا هم از روی تیبا الگوبرداری شده، اما در این مورد هم باز جزییات هستند که تفاوت ساینا و تیبا را رقم می زنند. مثلاً در ساینا، داشبورد از رنگ طوسی روشن به خاکستری تغییر پیدا نموده و بخش هایی از کنسول میانی و دست گیره درها با رنگ نقره ای تزیین شده اند.

از آن جا که ساینا نمونه فیس لیفت شده تیبا لقب گرفته از لحاظ فنی هم نمی توان تفاوت خاصی بین ساینا و تیبا بین آن ها قائل شد. هردو خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر 1500 سی سی بهره می برند. جالب این که موتور 1503 سی سی تیبا در نسخه های اولیه توانایی فراوری 80 اسب بخار را داشت، اما با بهینه سازی ای که روی آن صورت گرفت به 87 اسب بخار، یعنی به مقدار قدرت موتور ساینا، افزایش یافته است.

گشتاور 106 نیوتن متری تیبا در ساینا به 128 نیوتن متر ارتقا یافته که همین موضوع در سربالایی ها حس بهتری را به راننده منتقل می نماید. به طورکلی با مقایسه ساینا و تیبا باید گفت که ساینا از نظر شتاب دست بالا را دارد و تجربه سواری بهتری را در اختیار شما قرار می دهد.

مقایسه ساینا با پژو 206 تیپ 2

در مقایسه ساینا با سایر رقبا نباید از پژو 206 تیپ 2 به سادگی عبور کرد (پیشتر پژو 206 را با رقبایش مقایسه نموده ایم). کارخانه پژو از سال 1380 اولین مدل پژو 206 را با تیپ 1 روانه بازار ایران کرد و به مرور زمان با افزودن آپشن ها و تقویت پیشرانه این خودرو به تیپ 6 رسیده است. در این جا ساینا را با پژو 206 تیپ 2، که از نظر امکانات و قیمت در یک رده قرار دارند، مقایسه می کنیم.

با مقایسه ساینا با پژو 206 متوجه می شویم فرم شیب دار و آیرودینامیک قطعات پژو 206 چهره جذابی به این خودرو بخشیده و از این نظر نسبت به ساینا دست بالا را دارد، اما صندوق عقب جادار ساینا یک برگ برنده است.

طراحی داخل کابین پژو 206 به گونه ای است که ارگونومی و دسترسی به تجهیزات در سطح خوبی قرار گرفته است و ساینا و پژو 206 از این نظر رقابت شانه به شانه ای باهم دارند. پژو 206 تیپ 2 از پیشرانه TU3A بهره می برد که 1360 سی سی حجم دارد و در مقایسه با ساینا که 1503 سی سی حجم دارد قافیه را باخته است.

پژو 206 تیپ 2 قابلیت فراوری 75 اسب بخار را دارد و در این زمینه هم ساینا با فراوری 87 اسب بخار برنده است و موتور این خودرو شتاب و سرعت بیش تری دارد. البته این گونه نیست که پژو 206 در رقابت با ساینا بازنده تمام عیار باشد. این خودرو به علت طراحی عالی پیشرانه TU3A به استهلاک کم معروف است و راندمان خوب و استهلاک کم را می توان مهم ترین ویژگی آن در مقایسه با ساینا، که قطعات چندان با کیفیتی ندارد، دانست. از طرفی شتاب صفر تا 100 این خودرو به 14 ثانیه می رسد اما شتاب اولیه ساینا تعریف چندانی ندارد.

مصرف سوخت ترکیبی پژو 206 حدود 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است درحالی که مصرف سوخت ترکیبی ساینا به 7 لیتر می رسد. سیستم فرمان پژو 206 هم عملکرد دقیقی دارد و لذت رانندگی با یک خودروی کم خرج و مطمئن را برای راننده دوچندان می نماید درحالی که کیفیت سواری با ساینا به واسطه جعبه دنده خشک و انتقال صدای موتور به داخل خودرو، به وسیله کارشناسان با درجه میانه ارزیابی می گردد.

شما می توانید با مراجعه به بخش خودرو آگهی های سایت وبلاگ تور کیش از آخرین قیمت خرید و فروش ساینا آگاه شوید. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ تور کیش در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه ساینا با تیبا صندوق دار و پژو 206" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ساینا با تیبا صندوق دار و پژو 206"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید