مقاله: سیستم آموزشی کانادا

به گزارش وبلاگ تور کیش، آموزش متوسطه یا دبیرستان از کلاس نهم (سن 14 تا 15 سال) تا کلاس دوازدهم (سن 17 تا 18 سال) ادامه دارد. انتاریو کلاس 12+ هم دارد. در استان کبک دانش آموزان تا سن 16 سالگی در دبیرستان درس می خوانند. بعد از آن می توانند در سیستم CEGEP درس خود را ادامه دهند. این سیستم یک دوره دو ساله کالج است که با بودجه عمومی تامین می گردد و در آن دانش آموزان بعد از سرانجام دوره می توانند برای دریافت مدرک دانشگاهی یا مدرک فنی حرفه ای درس خود را ادامه دهند.

مقاله: سیستم آموزشی کانادا

توجه کنید که بچه های کسانی که بعد از مهاجرت به کانادا در استان کبک مستقر می شوند، باید در مدرسه های دولتی درس بخوانند که زبان اصلی آنها فرانسوی است. با این وجود در همین استان هم مدرسه های خصوصی وجود دارند که گزینه های آموزش به زبان انگلیسی را به دانش آموزان ارائه می دهند.

مدرسه های خصوصی و دیگر سیستم های آموزشی مانند مدرسه های مذهبی هم هر 3 سطح آموزش را ارائه می دهند.

کانادا دوره های دانشگاهی بسیاری دارد که در سرتاسر جهان از آنها به خوبی یاد می گردد؛ برنامه هایی که هم در محیط های شهری و هم در محیط های روستایی در سرتاسر کشور در دسترس هستند. مدرک هایی که دانشجویان در حال تحصیل در کانادا از دانشگاه های این کشور دریافت نمایند، با اعتبار بالایی در نقاط مختلف جهان و از طرف دیگر دانشگاه ها، شرکت ها و سازمان های مختلف شناخته می شوند.

در سرتاسر کانادا زبان اصلی آموزشی در سطح مدرسه انگلیسی است. با این وجود آموزش به زبان فرانسه در نقاط مختلف کشور در دسترس است. فارغ از این که در یک منطقه زبان اصلی تدریس چه باشد، در تمام مدارس این کشور انگلیسی یا فرانسوی به عنوان زبان دوم از همان دوران ابتدایی به دانش آموزان تدریس می گردد.

منبع مقاله: سیستم آموزشی کانادا

به "مقاله: سیستم آموزشی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: سیستم آموزشی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید