مصوبه هوشمندسازی ثبت مشارکت ها و نحوه تشویق شهروندان اجرا نشده است

به گزارش وبلاگ تور کیش، تهران (پانا) - رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران طی تذکری در هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت تذکر بنده مربوط به عدم اجرا و اقدام مصوبه هوشمندسازی ثبت مشارکت ها و نحوه تشویق شهروندان است که بیش از 8 ماه از این مصوبه گذشته است.

مصوبه هوشمندسازی ثبت مشارکت ها و نحوه تشویق شهروندان اجرا نشده است

احمد صادقی طی تذکری در هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تذکر بنده مربوط به عدم اجرا و اقدام مصوبه هوشمند سازی ثبت مشارکت ها و نحوه تشویق شهروندان است که بیش از 8 ماه از این مصوبه گذشته است.

وی اضافه نمود: طبق ماده دوم مصوبه، باید بانک اطلاعات شهروندی در درگاه تهران من بر مبنای تشویق خود اظهاری و تجمیع بانک های اطلاعاتی خدمات تفریحی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی توسعه پیدا کند، هرماه یک خدمت نو با اولویت حمل و نقل عمومی، ورزشی، فرهنگی و تفریحی به شهروندان ارائه گردد و اظهار نظر شهروندان به وسیله پروفایل شان فراهم گردد.

صادقی اضافه نمود: در این ماده آمده است که امکان فعالیت باشگاه های علاقمندی چون سلامت و باغات نیز فراهم گردد. تا به امروز هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است یا به شورای شهر گزارش نشده است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به ماده 3 این مصوبه، توضیح داد: معاونت مالی و مالی شهری موظف شده حداکثر دوماه لایحه مدل تشویقی اعتباری برای ارائه امتیاز به شهروندان مشارکت جو و شهروندان کم برخوردار را جهت مشارکت تشویقی و مبتنی بر امتیازات اعتباری ناشی از ثبت اختیارات فردی شهروندی برای پرداخت عوارض و برخورداری از تخفیف ها ارائه کند که در این مورد نیز اقدامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: بنا بر ماده 4 این مصوبه، ارائه لایحه سامانه جمع سپاری مقررات شهری طی حداکثر 2 ماه در راستای امکان آنالیز و مشاهده لوایح و طرح های شورای شهر به وسیله شهروندان و ارائه پیشنهادات و نظرات شهروندی در درگاه تهران من و ارتباط آن با سامانه امتیاز و اعتبار شهروندی ابلاغ شده که متاسفانه این لایحه نیز دریافت نشده است.

صادقی اضافه نمود: در ماده 5 مصوبه، اطلاع رسانی از تمام روش های ممکن در بازه های زمانی 3 ماهه به شهروندان ابلاغ شده است که در این ماده نیز هیچ گونه اقدامی انجام نشده است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: براساس این تذکر از شهردار تهران، معاونت مالی و مالی و معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شوراها درخواست دارم که با پیگیری فوری انجام دهند تا این مصوبه محقق گردد چراکه باعث افزایش مشارکت شهروندی، پرداخت عوارض شهری، توسعه شهر و شهروند هوشمند و برخورداری از خدمات شهری به ویژه خدمات حمل و نقل عمومی، تفریحی و... خواهد شد دستورات لازم را انجام دهند و لوایح مربوطه را به هیات رئیسه ارسال نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مصوبه هوشمندسازی ثبت مشارکت ها و نحوه تشویق شهروندان اجرا نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه هوشمندسازی ثبت مشارکت ها و نحوه تشویق شهروندان اجرا نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید