سفر رایگان با کاناپه گردی

به گزارش وبلاگ تور کیش، استفاده از کوچ سرفینگ فقط برای پیدا کردن مکانی برای اقامت رایگان و داشتن سفری مقرون به صرفه نیست، بلکه یکی از اصلی ترین هدف های این شبکه اجتماعی آشناکردن مسافران با فرهنگ میزبان و مردمان محلی است.

سفر رایگان با کاناپه گردی

کوچ سرفینگ محلی است که گردشگران علاوه بر پیدا کردن میزبان و سفر رایگان می توانند تجربیات خود را با هم در میان بگذارند و با فرهنگ های مختلف آشنا شوند. احتمالا شما که این مطلب را برای خواندن انتخاب نموده اید، نمی دانید که کوچ سرفینگ چیست و چه کمکی به سفر شما می نماید؟ پس در ادامه با وبلاگ تور کیش همراه باشید.

کوچ سرفینگ (Couchsurfing) چیست؟

کوچ سرفینگ (couchsurfing) یک شبکه اجتماعی گردشگری است که نزدیک به 5 میلیون علاقه مند به سفر عضو آن هستند. افراد با عضویت در این وب سایت می توانند میزبانی در مقصد سفر خود پیدا نمایند و به جای اقامت در هتل، در منزل ساکنان محلی به صورت رایگان مهمان باشند. این روش یک راه چاره خوب و مفید برای کم کردن هزینه اقامت در کشوری است که به آن سفر می کنید.

کوچ سرفینگ در ایران

کوچ سرفینگ در ایران با کشورهای دیگر خیلی فرق دارد، چون افرادی که به ایران سفر می نمایند می دانند که خیلی چیزها در ایران ممنوع است. افرادی که به ایران سفر می نمایند در پی استراحت، شنا، الکل و خوشگذرانی نیستند، بیشتر آن ها می دانند که سفر به ایران می تواند چالش برانگیز و سخت باشد.

مزایای کوچ سرفینگ

  • این نوع سفر کردن جدا از اینکه هزینه های سفرتان را کاهش می دهد و اقامتی رایگان برای شما رقم می زند، مزایای دیگری هم دارد:
  • می توانید با فردی که در یک شهر از کشوری متفاوت با شما زندگی می نماید تعامل برقرار و از تجربیات و نوع زندگی این مردم بهره ببرید.
  • می توانید به وسیله این میزبان ها برترین جاذبه های و تماشای های هر منطقه را بشناسید و با سنتی ترین و اصیل ترین غذایی که مردم آن شهر می خورند، آشنا شوید.
  • می توانید خودتان در درست کردن غذاها شریک باشید و غذای محلی را یاد بگیرید و هزینه های رستوران را هم از بودجه سفرتان حذف نمایید.
  • باید بدانید که این نوع سفر کردن فقط مخصوص سفرهای تنهایی نیست و خیلی وقت ها خانواده ها به همراه بچه ها هم از کوچ سرفینگ استفاده می نمایند.

آیا کوچ سرفینگ امن است؟

با آنالیز اطلاعات میزبان در سایت، می توانید از امنیت محل اقامت آگاه شوید؛ چرا که میزبان ها اطلاعات خود را در سایت ثبت و بعضی از آن ها با پرداخت مبلغی، هویتشان را تایید هم می نمایند. این میزبان ها تیک سبزرنگی در کنار اسمشان دارند و قابل اعتماد هستند.

در انتخاب میزبان دقت کنید

اول از همه اینکه شما خودتان انتخاب می کنید که میزبان تان مرد باشد یا زن، مجرد باشد یا متاهل و با مطالعه دقیق پروفایل آن فرد و ارتباط بر قرار کردن با آن می توانید اطلاعات مفیدی در خصوص میزبان تان به دست بیاورید.

چطور با وب سایت کوچ سرفینگ کار کنیم

برای استفاده از خدمات این سایت باید به صورت رایگان در وب سایت Couchsurfing ثبت نام کنید و بعد از ساختن یک پروفایل، در خصوص خودتان، شغلتان و علایق و تجربه هایتان کمی شرح دهید و مسلما این پروفایل باید نشان دهنده شخصیت و خود واقعی شما باشد. مطلب برترین شهرهای ایران برای گردش را بخوانید تا با زیبایی های ایران بیشتر آشنا شوید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری، مطلب سرای گردشگری مهر و ماه کجاست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "سفر رایگان با کاناپه گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر رایگان با کاناپه گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید