زمزمه هایی از توافق بر سر تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر

به گزارش وبلاگ تور کیش، رسانه های الجزایر از نشست پشت درهای بسته سران احزاب عضو ائتلاف ریاست جمهوری در زرالده خبر داده و هدف از این نشست را مشخص سناریویی برای به تاخیر انداختن انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

زمزمه هایی از توافق بر سر تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر

به گزارش وبلاگ تور کیش، یک سایت الجزایری به نقل از منبعی مطلع اعلام نمود، احمد اویحیی، نخست وزیر و دبیرکل مجمع ملی دموکرات، معاذ بوشارب، رئیس هیئت موقت حزب جبهه آزادیبخش ملی، عمار غول، رئیس حزب امید الجزایر و عماره بن یونس، رئیس حزب جنبش مردمی الجزایر عصر چهارشنبه نشستی در زرالده برای مشخص سناریوی تعویق انتخابات ریاست جمهوری داشتند.

به گزارش این سایت، برگزاری چنین نشستی اولین مداخله از سوی ریاست جمهوری محسوب می گردد که می خواهد همایش ملی فراگیر در راستای تاخیر انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند تا به یک توافق ملی در زمینه حمایت از تاخیر در برگزاری انتخابات مذکور برسد. قرار است انتخابات این کشور در اواسط آوریل برگزار گردد.

به نظر می رسد که حاکمیت الجزایر برای مشخص نقشه راهی و توافق برای تاخیر انتخابات ریاست جمهوری کوشش می نماید اما این کار هزینه بر خواهد بود به ویژه که بسیاری از احزاب مخالف و حامی دولت با این کار مخالف هستند، به این ترتیب همه چیز به وضعیت جسمانی عبد العزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر بستگی دارد، او باید پیش از سرانجام امسال میلادی برای تصویب بودجه ظاهر گردد و در صورتی که برای این کار نیز حضور نیابد، کشور دچار چنددستگی خواهد شد.

عبد العزیز رحابی، وزیر و دیپلمات سابق الجزایر تعویق انتخابات و برگزاری همایشی ملی برای توافق بر سر این مساله را بعید دانست و تاکید نمود: مشکل نبود حاکمیتی شایسته و تدوین قانونی برای طرحی سیاسی است، هیچ تضمینی وجود ندارد که با تعویق انتخابات توافقی حاصل شده و اصلاحات لازم انجام شوند.

رحابی پیش بینی کرد که سرانجام قدرت بوتفلیقه اتمام دوره چهارم ریاست جمهوری او باشد و حاکمیت بقای خود را با انتخاب چهره دیگری در انتخابات تضمین خواهد نمود.

وی تاکید نمود: در شرایط ویژه کشور، غیاب رئیس جمهوری و عدم فعالیت شورای قانون اساسی، ارتش ملزم به حمایت از قانون اساسی و حصول اطمینان از این است تصمیمات از طرف شخص رئیس جمهوری صادر می شوند و اینکه ارتش در مرحله آتی نقش مهمی ایفا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زمزمه هایی از توافق بر سر تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمزمه هایی از توافق بر سر تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید