بایدن رئیس جمهور آمریکا شد، آرای الکترال: بایدن 290، ترامپ 214

به گزارش وبلاگ تور کیش، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد و دونالد ترامپ را شکست داد. بایدن با پیروزی در پنسیلوانیا دست کم 290 رای الکترال (به برآورد خبرگزاری اسوشیتدپرس) کسب نموده و در مقابل ترامپ 214 رای الکترال به دست آورده است

بایدن رئیس جمهور آمریکا شد، آرای الکترال: بایدن 290، ترامپ 214

تبریک اوباما به بایدن و هریس

باراک اوباما رییس جمهوری اسبق آمریکا و هم حزبی جوبایدن، پیروزی وی در انتخابات 2020 ایالات متحده ریاست جمهوری آمریکا را به او و کامالا هریس معاونش تبریک گفت.

وی نوشت: بایدن به وظیفه خود در راستای منافع همه آمریکایی ها عمل خواهد نمود. من به کامالا هریس و پیروزی تاریخی و قاطع وی به عنوان معاون ریاست جمهوری آمریکا افتخار می کنم.

تبریک آنگلا مرکل به بایدن: آلمان در انتظار همکاری مشترک با رییس جمهور منتخب است

آنگلا مرکل ضمن تبریک پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا خطاب به او تاکید نمود: آلمان در انتظار همکاری مشترک با رییس جمهور منتخب جو بایدن است. همکاری بین قاره ای ما برای روبه رو شدن با چالش های امروز جهانی، غیر قابل جایگزینی است

تماس تلفنی کامالا هریس با جو بایدن

کامالا هریس در تماس تلفنی با جو بایدن: ما انجامش دادیم؛ ما پیروز شدیم جو! ، تو رئیس جمهور بعدی ایالات متحده هستی

کاملا هریس معاون جو بایدن در تماس تلفنی با رییس جمهوری منتخب آمریکا گفت: این انتخابات و پیروزی نه به من و نه به بایدن بلکه به روح آمریکا تعلق دارد. هریس و بایدن همچنین عبارت رییس جمهوری و معاون رییس جمهوری منتخب را به بیوگرافی خود در توییتر اضافه نمودند.

تبریک نخست وزیر انگلستان به پیروزی جو بایدن

نخست وزیر انگلیس نوشت: جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا و کاملا هریس برای دستاورد تاریخی اش تبریک می گویم.

آمریکا مهم ترین هم پیمان ماست و امیدواریم با هم بر اولویت های مشترکمان کار کنیم، از تغییرات آب و هوایی گرفته تا تجارت و امنیت.

هیلاری کلینتون: انتخاب بایدن، دست رد به سینه ترامپ بود

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه اسبق آمریکا که در سال 2016 رقیب دونالد ترامپ بود و بازنده شد، شنبه شب در خصوص پیروزی بایدن در انتخابات 2020 آمریکا در توئیتی نوشت: این یک بلیت تاریخ ساز و دست رد به سینه ترامپ و صفحه جدیدی برای آمریکاست. نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در توئیتی نوشت: انتخاب بایدن، طلوع یک روز جدید برای امیدواری در آمریکاست.

شادی مردم شهرهای مختلف آمریکا پس از اعلام پیروزی بایدن

ساعتی پس از آنکه رسانه های آمریکایی از جمله شبکه سی ان ان و آسوشیتدپرس پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ها را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اظهار داشتند، هواداران وی در ایالات مختلف به خیابان ها آمده و جشن گرفتند.

وکیل ترامپ: شکایت انتخاباتی از دوشنبه شروع می گردد

وکیل شخصی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از ارائه شکایت به دادگاه اطلاع داد و گفت: این شکایت از روز دوشنبه شروع می گردد. رودی جولیانی روز شنبه در حالی که بیشتر رسانه های آمریکایی جو بایدن نامزد حزب دموکرات را به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا معرفی کردند، در پنسیلوانیا حضور یافت و این مطلب را در جمع وبلاگ تور کیش مطرح نمود.

نخست وزیر کانادا، پیروزی بایدن را تبریک گفت

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به او تبریک گفت

بایدن: من رئیس جمهور تمام آمریکایی ها هستم

جو بایدن در نخستین توییت پس از پیروزی در انتخابات آمریکا نوشت: افتخار می کنم که من را انتخاب کردید. کاری که پیش روی ما واقع شده است سخت خواهد بود اما قول می دهم من رییس جمهور همه آمریکایی ها خواهم بود چه به من رای داده باشید یا چه نه.

ترامپ: هنوز نتیجه انتخابات قطعی نشده

دونالد ترامپ در واکنش به اعلام نام بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری توسط چندین رسانه آمریکایی اظهار داشت: آرای قانونی تصمیم می گیرند که چه کسی پیروزی انتخابات است، نه رسانه ها. الجزیره نوشت: ترامپ در بیانیه ای گفت: هنوز نتیجه انتخابات قطعی نشده است

اریک ترامپ: چه کسی باور می نماید رای بایدن از اوباما هم بیشتر باشد؟

اریک ترامپ در توییتی نوشت: آیا کسی باور می نماید بایدن نامزدی که به سختی می توانست یک اتاق را از هوادارانش پر کند، 8. 89 میلیون رای بیشتر از باراک اوباما (رئیس جمهور سابق) در سال 2012 کسب کند؟ این در حالی است که ترامپ که حدنصاب حزب جمهوریخواه را با 7. 5میلیون رای بیشتر در سال 2016 زده بود، اینک عقب افتاده است؟

ستاد بایدن: بزودی اخبار خشنود نماینده ای از پنسیلوانیا خواهد آمد

ستاد بایدن اطلاع داد که بزودی اخبار خشنود نماینده ای از پنسیلوانیا خواهد آمد. جو بایدن که تا روز چهارشنبه گذشته با فاصله زیاد از دونالد ترامپ در تعداد آرا در ایالت پنسیلوانیا عقب تر بود، حالا نه تنها از او سبقت گرفته، بلکه فاصله خود را با رقیب جمهوریخواهش بسیار افزایش داده است. در حالی که تنها 50 هزار رای شمارش نشده در ایالت پنسیلوانیا باقی مانده، بایدن با حدود 29 هزار رای از ترامپ پیش است.

ترامپ: من انتخابات را با اختلاف زیاد برده ام

ترامپ در توئیت جدیدی نوشت: من این انتخابات را برده ام، با اختلاف زیاد!

ترامپ: تراکتورها درها و پنجره ها را مسدود نموده بودند

دونالد ترامپ نوشت: در ساعاتی که اجازه شفافیت قانونی داده نشد، اتفاقات بدی رخ داد. تراکتورها درها و پنجره ها را مسدود نموده بودند و شیشه ها با مقوای ضخیم پوشانده شده بودند به طوری که ناظران قادر به دیدن اتاق های شمارش نبودند. چیزهای بدی در داخل رخ داده است. تغییرات عظیم روی داده است.

ترامپ در توییت دیگری اضافه نمود: این امر همچنین می تواند نتیجه انتخابات را در ایالت های مختلف از جمله پنسیلوانیا که همه فکر می کردند در شب انتخابات پیروزی در آن به راحتی کسب شده است، تغییر دهد به طوری که یک پیشتازی عظیم از دست برود، بدون اینکه کسی اجازه داشته باشد برای فواصل زمانی طولانی نظارت کند که چه اتفاقی افتاده است.

به نوشته نامزد جمهوری خواهان در این ایالت ده ها هزار برگه رای پس از 8 صبح سه شنبه روز انتخابات به طور غیرقانونی دریافت شده است و در نتیجه برد کاملا آسان وی در پنسیلوانیا و سایر ایالت هایی که رقابت در آنها شانه به شانه است، تغییر نموده است. وی همچنین از این که ناظران تیم وی به شکلی غیرقانونی مجاز به نظارت بر صدها هزار رأی نبوده اند، ابراز ناخرسندی کرد.

همچنین ترامپ نوشت: مردم فریاد می زنند شمارش آرا را متوقف کنید و ما خواهان شفافیت هستیم. (اما) ناظران قانونی پذیرش این امر را در اتاق های شمارش رد می نمایند.

تا الان چه خبر؟

جو بایدن همچنان پیشتاز است و برای رسیدن به 270 رای الکترال فقط به 17 رای دیگر احتیاج دارد.

جو بایدن در سخنرانی خود اعلام پیروزی نکرد اما تاکید نمود این جهتی که پیش می رود او را به پیروزی می رساند. با این حال او شکاف پیش آمده در جامعه آمریکا را تایید کرد و گفت که ما ممکن است مخالف هم باشیم ولی دشمن نیستیم و خواهان کنار گذاشتن اختلاف ها شد.

بایدن در ایالت های کلیدی باقی مانده از ترامپ جلو است و نسبت به چند ساعت پیش بر فاصله او با رقیب در جورجیا اضافه نموده شده است.

پنسیلوانیا؛ بایدن 28، 833 رای از ترامپ جلو است. این ایالت با 20 رای الکترال مهم ترین ایالت باقی مانده است و به تنهایی می تواند بایدن را به 270 رای لازم برای ورود به کاخ سفید برساند.

آریزونا؛ در این ایالت هم بایدن با 29، 861 رای از ترامپ جلو است.

نوادا؛ فاصله دو رقیب در این ایالت 22،657 رای به نفع بایدن است. البته شمارش آرا همچنان در جریان است.

جورجیا؛ در این ایالت تقریبا 99 درصد آرا شمرده شده بود اما به دلیل اختلاف بسیار اندک دو نامزد مقام ها بر اساس قوانین ایالتی اظهار داشتند که آرا بازشماری خواهد شد. بایدن 7،248 رای از ترامپ جلو است.

اولین کشور به بایدن تبریک گفت

نخست وزیر فیجی در حالی که هنوز نتایج قطعی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اعلام نشده، به جو بایدن نامزد دموکرات ها، در حساب کاربری خود در توئیتر تبریک گفت و خواهان بازگشت ایالات متحده به پیمان اقلیمی پاریس شد.

فرانک باینیماراما اضافه نمود: ما یک سیاره (کره زمین) داریم که باید آن را با یکدیگر از شرایط وخیم آب و هوایی نجات دهیم و یک اقتصاد جهانی داریم که باید از عواقب ناشی از شیوع ویروس کرونا، بهتر از قبل دوباره آن را با یکدیگر بسازیم؛ اکنون بیش از هر زمان دیگری به چندجانبه گرایی ایالات متحده احتیاج داریم.

رهبر جمهوری خواهان سنا: مطمئنم انتقال قدرت مسالمت آمیز خواهد بود

میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا گفته مطمئن است که در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتقال قدرت مسالمت آمیز خواهد بود.

او با ابراز اطمینان درباره این مسئله گفت: ما از سال 1792 تا الان، هر چهار سال شاهد انتقال مسالمت آمیز قدرت بوده ایم.

وزرای احتمالی دولت بایدن چه کسانی هستند؟

روزنامه ایندیپندنت نوشته بایدن در حال انتخاب وزرای دولت آینده آمریکا است و گمان می رود طی روزهای آینده شماری از آن ها را اعلام کند.

پولیتیکو نوشته، سنانور الیزابت وارن این شانس را دارد به عنوان وزیر خزانه داری و برنی سندرز نیز به عنوان وزیر کار انتخاب گردد.

این نشریه همچنین نوشته ممکن است سوزان رایس مشاور امنیت ملی دولت اوباما به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب گردد.

پایگاه آکسیوس نیز تونی بلینکن حامی برجام را گزینه احتمالی وزیر خارجه معرفی نموده است.

تمدید ممنوعیت پرواز در اطراف خانه بایدن

ممنوعیت پرواز بر فراز خانه جو بایدن در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور تمدید شد. زمانی که نامزدی آقای بایدن از سوی حزب دموکرات قطعی شد، به درخواست سرویس مخفی آمریکا ممنوعیت موقت پرواز به شعاع یک مایل از منزل آقای بایدن وضع شد.

از روز چهارم نوامبر، فردای روز رای گیری در انتخابات آمریکا، شعاع ممنوعیت پرواز به سه مایل افزایش یافت و روز آدینه این محدودیت تا 11 نوامبر تمدید شد. این اقدام احتمالا به معنای پیش بینی برنده شدن او در انتخابات نیست بلکه تمهیدی امنیتی است که به دلیل حساسیت شرایط وضع شده است.

بایدن: هنوز قصد اعلام پیروزی را نداریم، اما ارقام بسیار روشن هستند

نامزد حزب دموکرات با تاکید بر اینکه در ایالت های کلیدی از فزونی برخوردار است، از اعلام پیروزی زودهنگام خودداری کرد و گفت: مردم آمریکا در این انتخابات تغییر را انتخاب کردند.

جو بایدن با بیان اینکه هنوز اعلامیه پایانی پیروزی را نداریم، اظهار کرد: اما ارقام بسیار روشن هستند. ما این رقابت را خواهیم برد. فقط به آنچه که از روز گذشته رخ داد نگاه کنید.

معاون اول دولت سابق آمریکا یادآور شد: در 24 ساعت گذشته ما در جورجیا عقب بودیم و در این ایالت پیروز خواهیم شد، 24 ساعت قبل، ما در پنسیلوانیا عقب بودیم و اکنون در حال برنده شدن پنسیلوانیا هستیم.

بایدن با بیان اینکه در آریزونا و نوادا هم پیروز شده است، اعلام نمود: ما در جهت دریافت 300 رای الکترال هستیم. به آمار سراسر کشور نگاه کنید، ما در این رقابت با اکثریت آشکار پیروز می شویم. ملت پشت سر ما هستند. ما 74 میلیون رای دریافت نموده ایم.

وی این تعداد رای را بیشتر از هر رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا دانست و اضافه نمود: این آرا همچنان در حال افزایش است. ما دونالد ترامپ را با 4 میلیون رای بیشتر شکست دادیم. این فاصله همچنان رو به رشد است.

نامزد حزب دموکرات اظهار کرد: نخستین نامزد دموکراتی هستم که آریزونا را پس از 24 سال برنده شدم و دموکراتی هستم که جورجیا را پس از 20 سال بردم.

بایدن در سخنرانی آدینه شب گفت هرچند منتظر نتیجه نهایی است اما او و سناتور هریس، نامزد معاونت ریاست جمهوری، با گروه هایی از کارشناسان در زمینه بهداشت عمومی، اقتصاد و بحران مالی کشور ملاقات نموده اند.

او ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان همه گیری ویروس کرونا گفت که برنامه های خود برای کنترل ویروس را به اجرا خواهد گذاشت.

او در خصوص دودستگی سیاسی گفت: ما برای 244 سال ثابت نموده ایم و بار دیگر داریم ثابت می کنیم که دمکراسی در این کشور نتیجه می دهد. آرای شما شمرده خواهد شد. برای من مهم نیست چند نفر سعی می نمایند جلوی آن را بگیرند.

سفر ما به سوی یک کشور بی نقص تر است. و این حرکت ادامه دارد. در آمریکا، همه ما اختلاف های شدیدی داریم و این اشکالی ندارد، اختلافات شدید اجتناب ناپذیر است و در یک دمکراسی اختلافات جدی نشانه سلامتی است.

ایالت پنسیلوانیا موقتا آرای بعد از سوم نوامبر را جداسازی می نماید

قاضی دیوان عالی آمریکا به درخواست جمهوری خواهان، از مقام های ایالتی در پنسیلوانیا خواست تا آرایی که بعد از روز انتخابات ارسال شدند، جداسازی و تفکیک نمایند اما دستوری مبنی بر توقف شمارش آراء نداده است.

سخنگوی بایدن: ترامپ را از کاخ سفید بیرون می کنیم

منابع فرانسوی گزارش دادند که سخنگوی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اظهار داشت صورت امتناع ترامپ از قبول شکست در انتخابات، او را از کاخ سفید بیرون می کنیم چرا که او بارها ادعا نموده شکست را قبول ننموده و کاخ سفید را ترک نمی نماید.

سی بی اس: ترامپ ناامید شده

شبکه خبری سی بی اس بامداد آدینه نوشت: با چرخش رای ایالت های پنسیلوانیا و جورجیا به نفع بایدن، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بسیار عصبانی است و از مشاوران به علت حضور چشمگیر در رسانه ها ناامید شده است.

با ادامه فرایند شمارش آرا در ایالت های کلیدی و چرخش آنان به طرف بایدن، دونالد ترامپ عصبانی است و از کم کاری های مشاوران و هوادارانش برای طرفداری از او ناامید شده است.

براساس این گزارش، ترامپِ مستاصل بیشتر وقت خود در آدینه شب را با تماشای زیاد تلویزیون، تماس های تلفنی و رفت و آمد میان دفاتر کاخ سفید گذراند.

در حالی که کمپین ترامپ همچنان به مبارزه برای تغییر نتیجه انتخابات ادامه می دهد اما هنوز هیچ راهبرد متمرکزی وجود ندارد و مشاوران به واقعیت این روزها پی برده اند، اما هیچ کسی رغبت نمی نماید که در این مورد با رئیس جمهور حرفی بزند.

بایدن: ما در این رقابت پیروز خواهیم شد

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 امروز (شنبه) در سخنانی گفت: هنوز نتایج روشنی به دست نیامده است اما ما در این رقابت پیروز خواهیم شد. ما در جهت کسب بیش از 300 رای الکترال هستیم.

سخنگوی کاخ سفید: 6 هزار رای ترامپ در میشیگان برای بایدن لحاظ شده

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد 6 هزار رای جمهوری خواهان در بخش آنتریم میشیگان به خاطر نرم افزار گلیچ به حساب دموکرات ها منظور شده است.

کایلی مک انانی عصر آدینه در صحفه توئیتری خود با اشاره به اظهارات لورا کاکس رئیس حزب جمهوری خواه در ایالت میشیگان، این مطلب را مطرح نمود. لورا کاکس عصر آدینه اظهار کرد یک اشکال در نرم افزار مورد استفاده برای جدول بندی آرای بخش آنتریم میشیگان باعث شد که حداقل 6 هزار رای جمهوری خواهان برای دموکرات ها شمرده گردد.

وی اضافه نمود اشتباه محاسبه، ابتدا توسط یک کارمند شهرستان گزارش شده است. یک تحقیق کوتاه نشان داد که 47 شهرستان در میشیگان نیز ممکن است دچار همان مشکل مشابه با همان نرم افزار شده باشند که می تواند باعث گردد آرای جمهوری خواهان افزایش یابد.

ترامپ: بایدن نباید ادعای ریاست جمهوری کند، فرایند قانونی تازه شروع شده!

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توییتی نوشت: جو بایدن نباید به غلط ادعای دفتر ریاست جمهوری را بکند. من هم می توانم این ادعا را داشته باشم. فرایند قانونی تازه شروع شده است!

بعضی از کارکنان کاخ سفید امروز سرکار نیامدند

شبکه خبری سی بی اس آمریکا که با بی بی سی در آمریکا همکاری می نماید می گوید از مقام های داخل کاخ سفید شنیده که فضای امروز در داخل کاخ سفید بسیار سنگین بوده و بعضی از کارکنان دفتر ریاست جمهوری سرکار حاضر نشده اند.

تارا مک کلوی، گزارشگر کاخ سفید بی بی سی هم که روز آدینه مطابق معمول به کاخ سفید رفته می گوید شاهد همین فضا بوده است.

او می گوید: بسیاری از میزهای کاری خالی است و فضای کاخ سفید التهاب آور است. بسیاری از کارکنان در خارج از کاخ سفید با موبایل مشغول مکالمات خصوصی هستند و دائم در اطراف قدم می زنند.

ترامپ دست کم برای چند ساعت در دفتر اصلی کار خود -اوال افیس - حضور یافت چرا که تفنگدار دریایی گارد ویژه پشت پنجره اتاق او کشیک می داد.

انتخاب، بی بی سی، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "بایدن رئیس جمهور آمریکا شد، آرای الکترال: بایدن 290، ترامپ 214" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن رئیس جمهور آمریکا شد، آرای الکترال: بایدن 290، ترامپ 214"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید