دستورالعمل قیمتی 8 خودروی دیگر ایران خودرو ابلاغ شد

به گزارش وبلاگ تور کیش، رئیس شورای رقابت از ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری 8 محصول دیگر ایران خودرو که شامل خودروها پژو پارس اتوماتیک تیوفایو، هایما S5 و S7، سورن بنزینی، پژو 207 دنده ای و اتوماتیک، دنا و دنا پلاس هستند اطلاع داد.

دستورالعمل قیمتی 8 خودروی دیگر ایران خودرو ابلاغ شد

تسنیم: رضا شیوا در مورد مشخص دستورالعمل قیمت خودروهای غیر مشمول قیمت گذاری که اخیرا در دستور کار شورای رقابت قرار گرفته است گفت: بعد از مشخص دستورالعمل خودروهای مشمول قیمت گذاری، شورا به موضوع قیمت خودروهای غیر مشمول ورود و در نهایت دستورالعمل آنها را نیز مشخص کرد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی جزئیاتی از این خودروها برای آنالیز تورم بخشی آنها در اختیار نداشت اضافه نمود: بر همین اساس شورای رقابت مجبور شد خود به محاسبه نرخ تورم ارزی این خودروها بپردازد.

رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه در محاسبات اجرا شده ملاک ما قیمت 97 سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بود توضیح داد: در نهایت توانستیم دستورالعمل قیمت گذاری جدید خودروهای پژو پارس اتوماتیک تیوفایو، هایما S5 و S7 ، سورن بنزینی، پژو 207 دنده ای و اتوماتیک، دنا و دنا پلاس را مشخص کنیم.

به گفته شیوا بر اساس دستورالعمل جدید متوسط افزایش قیمت این خودروها 23 درصد بوده است به نحوی که بعضی از این خودروها 4 و بعضی تا 48 درصد متناسب با تورم ارزی امکان افزایش قیمت را پیدا نموده اند.

وی در ادامه صحبت های خود با اعلام اینکه اجرای این دستورالعمل به وسیله ستاد تنظیم بازار به خودروسازان ابلاغ خواهد شد گفت: خودروساز خود مجاز است که این افزایش قیمت ها را در محصولات خود به صورت متوسط اعمال کند.

وی در مورد سایر خودروها از جمله محصولات شرکت سایپا گفت: خودروهای غیرمشمول قیمت گذاری شرکت سایپا کوئیک و شاهین هستند که به محض آنالیز تورم ارزی آنها دستورالعمل قیمت گذاری این تعداد از خودروها نیز اعلام خواهد شد. علاوه بر این شورای رقابت به مرور به حوزه سایر خودروهای غیر مشمول نیز ورود پیدا نموده و دستورالعمل آنها را نیز مشخص خواهد نمود.

منبع: توریسم آنلاین

به "دستورالعمل قیمتی 8 خودروی دیگر ایران خودرو ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل قیمتی 8 خودروی دیگر ایران خودرو ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید