خبرنگاران فضای سینمای کشور ایمن و مراقبت شده برای حضور خانواده ها است

به گزارش وبلاگ تور کیش، تهران- خبرنگاران- معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، گفت: با کوشش همه دوستان به مردم شریف کشورمان این اطمینان خاطر را می دهیم که فضای سینمای ایران ایمن، پاکیزه و مراقبت شده جهت حضور خانواده ها است.

خبرنگاران فضای سینمای کشور ایمن و مراقبت شده برای حضور خانواده ها است

کارگاه آموزشی رعایت نکات ایمنی و آشنایی با دستورالعمل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا در سالن های سینما در سازمان سینمایی برگزار گردید.

پیش از آغاز این کارگاه که امروز چهارشنبه با حضور مدیران و پرسنل سینماها برگزار گردید، سیدمهدی طباطبایی نژاد از اهمیت و تاثیرگذاری نقش سالن های سینما در بازگشت آرمش خاطر و ایجاد شرایط برای بازگشت به شرایط ایده آل در جامعه سخن گفت.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه به ناچار باید با موضوع زندگی در شرایط کرونا کنار بیاییم، گفت: سینما و مراکز فرهنگی می توانند فضای زندگی را به شرایطی شاد و امیدبخش تبدیل نمایند.

وی ادامه داد: مقصود ما از این جلسه و جلسات مشابه که در استان های مختلف به صورت مجازی برگزار می گردد این است که به مردم شریف کشورمان این اطمینان خاطر را بدهیم که فضای سینمای ایران یک فضای ایمن، پاکیزه و مراقبت شده جهت حضور خانواده ها برای به تماشا نشستن آثار ارشمند سینمای ایران است.

طباطبایی نژاد با اشاره به فرایند بازگشایی سالن های سینما و عدم استقبال و اطمینان خاطر مردم و خانواده ها در بعضی از کشورهای آسیب دیده از ویروس کرونا گفت: عدم اطمینان خاطر از فضاهای عمومی ممکن است باعث گردد سینماها در بدو بازگشایی مورد استقبال قرار نگیرد و وظیفه ما به عنوان مدیران سینماها و مسئولین و تصمیم گیران و سیاستگذاران این است که جامعه مخاطب را به این اطمینان خاطر برسانیم که وقتی به سینما می فرایند به یک فضای ایمن وارد شده اند، فضایی که همه مراقبت های لازم برای حضور آنها در نظر گرفته شده است و پروتکل های لازم بهداشتی که ستاد ملی کرونا در نظر گرفته است به طور دقیق توسط مدیران سینمایی رعایت می گردد و مدیران و کارکنان کارآزموده در سینماها حضور دارند.

وی گفت: امکانات لازم بهداشتی در سینماها مهیا شده است که طی روزهای آینده به وسیله انجمن سینماداران تحویل می گردد.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در ادامه گفت: اگر آغاز بازگشایی ما آغازی کُند و با عدم استقبال باشد برگشتن به چرخه اکران مناسب کار دشواری خواهد شد.

طباطبایی نژاد توضیح داد: ما در یک چینش منطقی و مناسب برای این مرحله از اکران، 2 یا 3 فیلم تازه در کنار امتداد اکران فیلم هایی که از قبل بر پرده بودند را در نظر گرفته ایم و با اطمینان خاطری که انشاالله برای مخاطبین ایجاد خواهد شد معتقدم سینماها با استقبال خوبی روبرو خواهند شد و از این منظر شرایط کشور و مردم ما با بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است.

بنابر گفته این مدیر سینمایی بازگشایی سالن های سینما ابتدا با درخواست 40 درصد ظرفیت مطرح شد و در ادامه با پیگیری های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت ستاد ملی کرونا به ظرفیت 50 درصد رسید و امیدواریم این ظرفیت را بتوانیم به مرور افزایش دهیم.

طباطبایی نژاد نحوه عملکرد مناسب عوامل اجرایی و کارکنان و مدیران سینماها، نقش تاثیرگذاری مثبت صداوسیما، رسانه ها و فضای مجازی را در تشویق و اطمینان بخشی به مردم جهت استقبال از فیلم های روی پرده بسیار مهم و تاثیرگذار دانست.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از همکاری رییس اورژانس کشور برای برپایی این کارگاه آموزشی قدردانی کرد.

در ادامه سعید مهر سروش به عنوان مدرس این کارگاه در بیش از یک ساعت نکات آموزشی مورد نظر جهت آموزش مدیران و پرسنل سینماها را مطرح نمود و جوابگوی سوالات آنها شد.

محمد رضا فرجی مدیر کل اداره نظارت بر عرضه و نمایش هم در انتها جلسه توضیحاتی را در مورد تامین اقلام بهداشتی سینماها مطرح نمود.

این کارگاه آموزشی بعد از مصوبه کارگروه آنالیز آسیب های کرونا در سینما در پی ملاقات رئیس سازمان سینمایی و رئیس سازمان اورژانس کشور برگزار گردید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فضای سینمای کشور ایمن و مراقبت شده برای حضور خانواده ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فضای سینمای کشور ایمن و مراقبت شده برای حضور خانواده ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید