خبرنگاران ایران بیش از 60 سهمیه المپیک را کسب می نماید

به گزارش وبلاگ تور کیش، گرگان - خبرنگاران - نایب رییس کمیته ملی المپیک پیش بینی کرد که در نتیجه برنامه ریزی اجرا شده ورزشکاران ایران بتوانند در مجموع بیش از 60 سهمیه ورودی المپیک توکیو را کسب نمایند.

خبرنگاران ایران بیش از 60 سهمیه المپیک را کسب می نماید

فضل الله باقرزاده روز پنجشنبه پس از مجمع عمومی هیات شمشربازی گلستان گفت: ممکن است بر اثر شیوع ویروس کرونا که بسیاری از رقابت های ورزشی را تعطیل نموده است شرایط دیگری (کسب سهمیه) حادث گردد.

وی اظهار کرد: ورزشکاران ایران در رشته های کشتی، وزنه برداری، تکواندو، دو و میدانی، تیراندازی، شمشیربازی و کاراته شانس بیشتری برای کسب مدال المپیک دارند.

نایب رییس کمیته ملی المپیک در مورد اصل برگزاری رقابت های المپیک توکیو گفت: مطابق آخرین اظهارات توماس ماخ رییس کمیته جهانی المپیک این رقابت ها سال 2021 در هر شرایطی و صد در صد برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که کسب مدال بستگی به شرایط همه جانبه ورزشکار از لحاظ روحی، فکری، عاطفی و به ویژه آمادگی بدنی دارد، در مورد حمایت از ورزشکارانی که سهمیه المپیک را کسب نموده یا در کوشش برای کسب آن هستند، گفت: کمیته ملی المپیک در کنار بودجه اختصاصی برای هر فدراسیون، اعتبار جداگانه در اختیار سرپرست کاروان اعزامی ایرانی قرار خواهد داد که 50 میلیارد ریال آن در ردیف بودجه سال جاری دیده شده است.

وی اضافه نمود: کمیته ملی و ستاد عالی بازی های المپیک 2021 برای ورزشکارانی که پیروز به کسب سهمیه ورودی شوند حقوق در نظر گرفته تا مسئله ای مالی و معیشتی در هنگام شرکت در اردوها نداشته باشند.

باقرزاده که ریاست فدراسیون شمشیربازی را نیز برعهده دارد، همچنین گفت: تا به امروز هفت کشور به همراه ایران جواز حضور در المپیک را دریافت نموده اند؛ شمشیربازی می تواند پنجمین رشته ای باشد که تعداد مدال های کاروان ایران را افزایش دهد.

وی به منظور شرکت در انتخابات مجمع هیات شمشیربازی گلستان به همراه دبیر، نایب رییس و مشاور فدراسیون و رییس هیات شمشیربازی مازندران و یکی از مربیان استعدادیاب مازندران به گرگان سفر نموده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ایران بیش از 60 سهمیه المپیک را کسب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران بیش از 60 سهمیه المپیک را کسب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید