بازار گرم تورهای قسطی

به گزارش وبلاگ تور کیش، تورها هزینه عمومی سفر را کاهش می دهند، اتلاف وقت در آنها حداقلی است، امنیت مسافران شان را تضمین می نمایند، این موارد در کنار شرایط مالی باعث می گردد تورهای اقساطی رونق بگیرند.

بازار گرم تورهای قسطی

به گزارش وبلاگ تور کیش، تورم و بالا رفتن قیمت ها تقریبا باعث حذف سفر از سبد هزینه کرد بخشی از خانوارهای ایرانی شده است. در عین حال گروهی را هم به سمت تورهای قسطی سوق داده است، به این ترتیب این گروه از خانوارها می توانند بخشی از هزینه سفرشان را در ابتدای ثبت نام در تور بپردازند و مشابه خرید سایر کالاهای خانه، برای تفریح و تفریح نیز اقساط ماهانه پرداخت نمایند. سعیده مطلع در یکی از آژانس های برگزارنماینده تورهای قسطی مشغول به فعالیت است.

بازار گرم تورهای قسطی

او به دنیای اقتصاد درباره مقاصد سفرهای قسطی می گوید: تورهایی که گردشگر هزینه سفرش را به شکل ماهانه و در قالب اقساط می پردازد به همه مقاصد داخلی برگزار می گردد با این حال بعضی مقاصد نسبت به بقیه برای چنین سفرهایی مخاطب بیشتری دارند. او از جزیره کیش به عنوان مقصدی نام می برد که مورد توجه گردشگران برای تورهای قسطی است. مطلع می افزاید: در این تورها هزینه های بلیت و هتل یا هتل به تنهایی در نظر گرفته می گردد. این فعال حوزه گردشگری ادامه می دهد: قشم، چابهار، مشهد و شیراز از دیگر مقاصدی هستند که نسبت به سایرین بیشتر از سوی گردشگران علاقه مند به تورهای قسطی مورد استقبال قرار گرفته اند. البته نسبت به فصل و شرایط آب و هوایی گاهی یک مقصد نسبت به سایرین بیشتر مورد توجه قرار می گیرد ، به عنوان مثال شیراز در بهار و کیش در زمستان مطلوب گردشگر ها هستند.

خرید تور با اعتبار

یکی از مدیران آژانس فعال در حوزه تورهای قسطی نیز به دنیای اقتصاد می گوید: گردشگران علاقه مند به شرکت در تورهای قسطی معمولا به شکل اعتباری خرید می نمایند. آنها از دو مرجع شناخته شده در این زمینه اعتباری با یک مبلغ تعیین می خرند و با همین اعتبار قادرند تا در سایت های فروش تور قسطی خریدشان را انجام دهند. او هم مانند مطلع از کیش و مشهد به عنوان مقاصد پرطرفدار نام می برد و می افزاید: با وجود اینکه برای هر دو مقصد استقبال قابل توجهی را شاهدیم اما از آنجا که تورهای مشهد قیمت پایین تری دارند، تمرکز چنین تورهایی روی کیش است. منبع مطلع دیگری در یکی از آژانس های برگزارنماینده تورهای قسطی درباره جزئیات این شیوه از سفر می گوید: تورهای قسطی به مقاصد داخلی و خارجی برگزار می گردد. سقف اقساط تا 100 میلیون تومان برای تور خارجی به ازای هر فرد ارائه دهنده چک است و کارمزد3تا 4درصد به ازای هر ماه قسط در نظر می گیریم ضمن آنکه باید چک های صیادی به نام یکی از مسافران یا بستگان درجه یک فرد ارائه گردد.

او با اشاره به اینکه اقساط تورها بین یک تا 10 ماه تعریف شده است، می افزاید: به عنوان مثال یک تور به مقصد کیش برای سه شب اقامت در هتل چهار ستاره برای یک زوج 18 میلیون تومان به شکل نقدی هزینه دارد. اگر این زوج بخواهند سفرشان را به شکل اقساطی و 5ماهه انجام دهند 5میلیون و 400 هزار تومان یعنی 30 درصد تور را باید در ابتدا به شکل نقدی و مابقی را در 5 قسط 3 میلیون و 50 هزار تومانی بپردازند. به این ترتیب این زوج 20 میلیون و 650 هزار تومان پرداخت می نمایند که 2میلیون و 650 هزار تومان هزینه بیشتر برای پرداخت اقساطی است. این موضوع درباره تور مشهد یا سایر مقاصد نیز صدق می نماید. این منبع مطلع البته اضافه می نماید که آژانس ها رویه های مختلفی برای تورهای اقساطی دارند و گردشگران باید اطلاعات دقیقی در این زمینه کسب نموده و در ادامه نسبت به خرید تور اقدام نمایند.

توسعه توریسم داخلی با تور قسطی

آیا تورهای قسطی می توانند به توسعه سفر در ایران یاری نمایند یا اینکه با توجه به اقساط مختلفی که یک خانوار می پردازد، در نهایت تفاوت چندانی در رونق توریسم داخلی در کشورمان نخواهند داشت؟ فرید جواهرزاده مدرس دانشگاه با گزینه اول موافق است. او به دنیای اقتصاد می گوید: جامعه ایران شرایط تورمی را تجربه می نماید، همین موضوع سبب شده آسان ترین راه خرید برای عموم افراد رفتن به سمت خرید قسطی باشد.

او با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر با کاهش ارزش ریال مواجهیم، می افزاید: همین موضوع سبب شده خرید هر کالایی که امروز انجام گردد، نسبت به آینده به صرفه باشد. بعلاوه از نظر مالی و تورمی، توان پس انداز مردم کاهش یافته و آنها ترجیح می دهند کالاها و خدمات خود را به شکل اقساط تهیه نمایند زیرا با تهیه هزینه یک کالا طی چند ماه، قیمت آن کالا زمان خرید افزایش قابل توجهی یافته است. از این روست که اقتصاددانان می گویند در این شرایط مالی هر چقدر زودتر بتوانید خرید کنید به نفع شماست زیرا افزایش قیمت ها ، در نهایت خریدار را عقب می اندازد.

جواهرزاده ادامه می دهد: نکته دوم این است که متاسفانه سفر و محصولات مرتبط با آن نظیر تور، اقامت و بلیت و... جزو مواردی است که اولویت چندم را در سبد هزینه خانوار دارند. معمولا در این سبد مباحث مهم تری مانند امورات جاری زندگی مثل سلامتی و تحصیل و معیشت و ... در نظر گرفته شده و گردشگری در حاشیه است. در این شرایط چاره ای نیست جز آنکه به این سمت برویم که خدمات گردشگری به شکل اقساطی عرضه شوند. به گفته این مدرس دانشگاه ما در ایران با چالش کمبود استقبال از تورهای گردشگری مواجهیم. او می گوید: ایرانی ها کمتر با مزایای تورهای گردشگری آشنا هستند و همین موضوع سبب شده تا 90 درصد سفرها در کشورمان به شکل انفرادی باشد و 10 درصد با تور انجام گردد، این در حالی است که در کشوری مانند ژاپن این نسبت بالعکس است و 90 درصد آنها با تور سفر می نمایند.

او اضافه می نماید: تورها معمولا هزینه های عمومی سفر را کاهش می دهند، اتلاف وقت در آنها حداقلی است، امنیت مسافران شان را تضمین می نمایند و به ویژه در سفرهای خارجی استرس و فشارهای روانی به گردشگر را کاهش می دهند. مجموعه این موارد در کنار شرایط مالی باعث می گردد تورهای اقساطی یک ضرورت و فرصت برای توسعه توریسم در ایران باشند.

منبع: دنیای سفر

به "بازار گرم تورهای قسطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار گرم تورهای قسطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید