بورس بین الملل در کیش افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ تور کیش، دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه بورس بین الملل در کیش به زودی و پس از صدور مجوز از سوی شورای عالی بورس افتتاح خواهد شد، گفت: این بورس برای جذب سرمایه های خارجی و تامین اقتصادی ارزی راه اندازی می گردد.

بورس بین الملل در کیش افتتاح می گردد

حمیدرضا مومنی، دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه یکی از موثرترین برنامه ها ایجاد بورس بین الملل در منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی است، گفت: این موضوع به اسم مهمترین بستر اقتصادی برای جذب سرمایه های خارجی با اتصال به اقتصاد جهانی ایجاد خواهد شد تا به وسیله شیوه های استاندارد و قابل کنترل با تامین نیازهای اقتصادی و ارزی کشور جهت مطمئنی برای صادرات کالاهای فراوریی داخلی فراهم کند.

وی اضافه کرد: این ابزار، نقش بی بدیلی در تامین اقتصادی و ارزی برای پروژه ها و شرکت ها برای کل کشور خواهد داشت.

دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه تامین اقتصادی یکی از اصلی ترین ابزارهای مانع زدایی و پشتیبانی از فراوری است، توضیح داد: به همین دلیل طی ماه های اخیر با تشکیل شورای تامین اقتصادی و سرمایه گذاری، اقدامات لازم برای منابع اقتصادی پروژه های کلیدی سازمان های منطقه ها آزاد انجام شد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای ترمینال فرودگاه کیش، تجهیزات و توسعه کیش ایر، زیرساخت های لجستیکی و گردشگری ماکو، تامین تجهیزات منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام، تامین و تکمیل اسکله های بندر کاسپین و پروژه های زیرساختی قشم با روش های مختلف تامین اقتصادی شده است.

مومنی گفت: بیش از سه هزار میلیارد تومان هم برای پروژه های زیربنایی در منطقه ها آزاد ارس و چابهار با نهایی شدن فرآیند های لازم به همین شیوه ها تامین خواهد شد.

وی تاکید نمود: در حال حاضر 320 شعبه بانک، 479 شعبه بیمه و 74 صرافی مجموعا به تعداد 873 واحد در موضوعات اقتصادی و اقتصادی به فعالان در این زمینه خدمت رسانی می نمایند.

مومنی با بیان اینکه همکاری گسترده ای میان منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی و نهادهای مختلف بازار سرمایه اجرا شده است، توضیح داد: ایجاد شرکت تامین سرمایه خاص منطقه ها آزاد و توسعه فعالیت های بازارهای بورس جهت جذب سرمایه گذاری به ویژه از کشورهای همسایه از جمله این ارتباطات محسوب می گردد.

دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه بانک برون مرزی هم یکی از مهمترین ساختارهای اقتصادی در به ثمر رساندن فعالیت ها و اقدامات سرمایه گذاری و تجاری است، تاکید نمود: این شرایط با اعتمادسازی برای سرمایه گذاران خارجی علاوه بر ایجاد زمینه ورود سرمایه و منابع اقتصادی بین المللی، بر تسهیل روندهای تجاری هم نقش مهمی ایفا می نماید.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاران متعدد و معتبری برای تاسیس بانک مطابق قوانین و مقررات، ثبت تقاضا نموده اند که در صورت تسریع بانک مرکزی در فرآیند صدور مجوزهای لازم شاهد اثرگذاری این ابزار بر توسعه منطقه ها و کشور خواهیم بود.

به گفته مومنی، سپرده های فعالان اقتصادی و گردش اقتصادی حاصل از فعالیت های سرمایه گذاری و تجاری آنها، ظرفیت بالایی جهت تامین اقتصادی پروژه های مستقر در منطقه ها آزاد فراهم می نماید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "بورس بین الملل در کیش افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس بین الملل در کیش افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید