بازدید روحانی از روم باستان

به گزارش وبلاگ تور کیش، حسن روحانی رییس جمهوری ایران و اعضای هیات همراه در آخرین ساعات سفر سه روزه خود به رم، از منطقه ها باستانی روم قدیم و آثار چند هزار ساله برجای مانده در مرکز ایتالیا بازدید کرد.

بازدید روحانی از روم باستان

بسیاری از این مجموعه های آثار باستانی در هسته مرکزی شهر رم قرار گرفته است که بخش های اصلی آن مانند مجموعه سنگی بزرگ کلوسئو پس از چند هزار سال تقریبا سالم برجای مانده است.

حضور روحانی و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در هسته مرکزی شهر رم که همیشه شاهد حضور هزاران جهانگرد خارجی است، مورد توجه قرار گرفت و افراد بسیاری از این بازدیدها عکس می گرفتند.

شهر رم مرکز ایتالیا بیشترین آثار باستانی متمرکز و مجموعه ای از جمله کاخ های امپراتوران رومی را در خود جای داده است که بسیاری از آنها برای جلوگیری از فرسودگی و خطر آسیب دیدن برای بازدید از نزدیک جهانگردان بسته است.

کلوسئو از اصلی ترین مجموعه های باستانی رم است که تقریبا مشابه ورزشگاه های امروزی با سکوهای دیدنگران، مکان ویژه جلوس امپراتور و اعضای خانواده، مسیرهای دسترسی زیر زمینی، مکان های نگهداری حیوانات درنده و اتاق های شبیه سلول برای محبوس کردن گلادیاتورها با هدف مبارزه با حیوانات ساخته شده است.

در جریان سفر روحانی در راس یک هیات بلندپایه به ایتالیا به عنوان یک کشور اروپایی که پس از 11سال انجام گرفت، مذاکرات گسترده ای بین سران دو کشور انجام شد و 14 قرارداد به ارزش حدود 17 میلیارد دلار امضا شد.

روابط ایران و واتیکان مرکز مذهبی کاتولیک ها نیز در دیدار روحانی و پاپ فرانسیس مورد بررسی قرار گرفت که نخستین دیدار یک رییس جمهوری ایران و پاپ پس از 16 سال به شمار می رود.

براساس برنامه اعلام شده، قرار است امروز هیات بلندپایه ایرانی برای مذاکره با مقامات بلندپایه فرانسه راهی پاریس شود.

منبع:ایرنا

منبع: کجارو

به "بازدید روحانی از روم باستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید روحانی از روم باستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید