در نشست تیم های اعزامی به مسابقات یونیورسیاد 2019 ایتالیا چه گذشت؟

به گزارش وبلاگ تور کیش، نشست تیم های اعزامی به مسابقات یونیورسیاد 2019 ایتالیا برگزار گردید.

در نشست تیم های اعزامی به مسابقات یونیورسیاد 2019 ایتالیا چه گذشت؟

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ تور کیش، محمدرضا دهخدا، رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در دیدار با سرپرستان تیم های اعزامی به مسابقات یونیورسیاد 2019 ایتالیا گفت: کاروان ایران در این بازی ها در سه گروه ایجاد می گردد. این دوره به صورت مجتمع در یک جا نیست و 4 تیم ما در 4 منطقه و با فاصله زیاد قرار گرفته است و همین نقش سرپرستی را مهم تر می نماید البته کادر سرپرستی کاروان جدا از آنها نخواهد بود.

وی اضافه نمود: برای پیروزیت باید از تیم و افراد حرفه ای استفاده کرد که این کادر فنی ها را در هیچ کجا نمی بینید. کوشش شد از بالاترین کادرفنی و سرپرستان استفاده کنیم. مثل دوره گذشته اگر کار دلی باشد خداوند نیز یاری خواهد نمود. سرپرستان آیین نامه های فنی و عمومی را مطالعه نمایند و امور را از قبل انجام دهند. این سفر حتی یک درصد هم گردشی نیست.

الهه عرب عامری، رئیس انجمن تیراندازی دانشجویان گفت: 9 نفر در تفنگ و تپانچه به این مسابقات اعزام می شوند. نفرات اعزامی بعد از مسابقات انتخابی تعیین شدند. اولین انتخابی سراسری و در سال گذشته بود و 51 نفر از دانشگاه های کشور شرکت کردند. در نهایت ورزشکاران ملی پوش بهترین رکورد را ثبت و انتخاب شدند. این بچه ها به همراه تیم ملی در مسابقات دنیای چین و آلمان حضور داشتند. حتی نجمه خدمتی که دانشجو نیز هست به سهمیه المپیک رسید و در بخش تفنگ و تپانچه به کسب مدال امیدواریم.

در ادامه مریم طالبی، سرمربی این تیم گزارشی از نتایج اخیر تیراندازان در مسابقات دنیای اشاره نمود.

مریم طالبی یادآور شد: از بین 6 نماینده تفنگ و 3 نماینده تپانچه امیدوار به کسب 5 سهمیه در فینال هستیم . حداقل دو مدال را هم می توانیم پیش بینی کنیم.

مهسا مردانی، سرمربی پومسه دانشجویان نیز گفت: تمرینات ما آغاز شده و ترکیب نهایی تعیین شده است. بچه ها سنجش شدند و با توجه به اینکه نحوه برگزاری مسابقات متفاوت است، امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنیم. در هر سه بخش قطعا فینالیست خواهیم داشت و قول دو مدال را می دهیم.

مهرو کمرانی، سرمربی تیم تکواندوی بانوان نیز در این نشست توضیح داد: بعد از دو انتخابی فعلا 4 نفر را تعیین کردیم. این مسابقات قبل از المپیک است و 20 امتیاز المپیکی دارد و سطح بالایی دارد.همه بچه ها در مسابقات دنیای بودند و یک ماه است اردوی دانشجویان آغاز شده ولی نفرات اعزامی 5 ماه در اردوی دنیای بودند. تکواندو قابل پیش بینی نیست ولی تمام کوشش خود را می کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. بچه ها به لحاظ فنی بهتر از گذشته هستند. اولین بار است که در کنار دانشجویان هستم و امیدوارم خاطره و نتیجه خوبی رقم بخورد.

مهدی مقدم منش، رئیس انجمن والیبال دانشجویان تاکید نمود: تیم والیبال با کمترین کادر فنی اعزام می گردد. باید حداقل 6 نفر کادر فنی روی نیمکت باشد ولی ما با کمترین نفرات می رویم . روند انتخاب تیم به شکل خاصی بود و باید از دهخدا و همکاران تشکر کنم. ما باید مدت زیادی در اردو باشیم. ابتدا با 48 نفر از دانشجویانی که از بدنه المپیادهای آموزش عالی بودند، اردو را آغاز کردیم. 10 نفر وارد دور دوم شدند و در کنار جوانان قرار گرفتند و در این مرحله 38 نفر در اردو بودند. اردوی سوم با 24 نفر برگزار گردید. اردوی چهارم به دلیل فشردگی برنامه فدراسیون والیبال ناچارا در آموزشگاه برگزار می گردد و از 23 خرداد ماه با حضور 14 نفر آغاز می گردد. از این بین 12 نفر انتخاب خواهند شد. ما یک هفته قبل از مسابقات اعزام می شویم و اگر بتوانیم بازی هایی را با سایر تیم ها برگزار خواهیم کرد که خیلی خوب است. سال های بعد از المپیک سطح یونیورسیاد بالا است بعلاوه مسابقات امیدهای دنیا سال جاری برگزار نمی گردد و همه تیم های جوانان حضور دارند.

علی پورعروجی، سرمربی تیم والیبال دانشجویان گفت: والیبال یک رشته دانشجویی و همراه با هیجان زیادی است.در گروه سختی قرار داریم که همه تیم ها در لیگ دنیای در رده بالا قرار دارند اما ما هم ایران و از مدعیان هستیم. از بُعد امکانات کوشش زیادی انجام شد. کاش فرصت بیشتری داشتیم ولی باز هم کوشش می کنیم. با اعزام زودتر کارهای فنی را کامل می کنیم.

فریبرز عسگری، سرمربی تکواندو گفت: این دوره چون مسابقات شرایط خاصی دارد در کنار دانشجویان هستم. همه تکواندوکاران ما در تیم ملی دانشجو هستند. اردو از دی ماه آغاز شد و 25 نفر مجوز حضور در اردو را گرفتند. تکلیف 3 وزن نهایی شده و 3 نفر در گرند پری رم هستند که تکلیف آنها هفته آینده تعیین می گردد. از 6 نفر تکواندوکار اعزامی 4 نفر در جهت المپیک هستند و امتیازات این مسابقات برای آنها اهمیت دارد و از آنجا که رنکینگ بالا دارند شانس کسب مدال دارند. دو نفر دیگر هم به دنبال افزایش رنکینگ هستند. با توجه به انگیزه بچه ها کوشش می کنیم در هر 6 وزن روی سکو برویم .

حسینعلی نظری، سرمربی پومسه یادآور شد: امیدوارم بچه ها در روز مسابقه بهترین عملکرد را داشته باشند. اعضای تیم چندین جلسه اردو را پشت سر گذاشتند و 3 نفر آنها در آمادگی هستند. برای مدال مانند سایر کشورها می جنگیم. مسابقات گرند پری نشان داد اروپایی ها و آمریکا سرمایه گذاری زیادی روی پومسه نموده و این رشته دیگر مختص آسیا نیست.

اصغر رحیمی، سرپرست تیم تکواندوی اعزامی به مسابقات یونیورسیاد گفت: هر بار کادر فنی تیم ملی و دانشجویان متفاوت بود اما این بار زمانی که خواستیم کادر فنی را انتخاب کنیم تصمیم گرفتیم که کادر فنی تیم ملی، مسئولیت دانشجویان را نیز بپذیرد. ما این بازی ها را در جهت المپیک دیدیم چون 20 امتیاز رنکینگ دارد. در دو دوره گذشته هر بار 4 مدال گرفتیم و امیدواریم مدال ها را تکرار و ارتقا دهیم. از فدراسیون ورزش دانشجویی تشکر می کنیم و می دانیم که حمایت های وزارت علوم و دکتر صدیقی را نیز بالای سر داریم.

رضا قراخانلو، رئیس آموزشگاه کمیته ملی المپیک و عضو هیئت رئیسه فدراسیون دانشگاهی توضیح داد: این جمع یک گروه حرفه ای و در بالاترین سطح است. بعلاوه شناخت کافی از افراد دارم و انسجام کاروان و مسائل فرهنگی در آن حضور خواهد داشت. در طول جهت ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که انسجام کاروان باز هم حفظ خواهد شد.

با شناختی که از دوستان در وزارت علوم دارم مهم ترین مسئله مدال نیست. مهم این است کاروان به نام ایران برود اما در عین حال دوستان رسانه و خبرنگار منتظر نتیجه هم هستند.درست است زمان کم بود ولی کوشش کنید که هر نکته ای هست با حساسیت بالا پیگیری گردد.

مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم در این نشست گفت: همه با خاص بودن این رشته آشنا هستند. در دو دوره گذشته نتایج خوبی کسب شد که حضور دانشجویان به یاد ماندنی و ماندگار شد. در دو دوره قبل در 8 رشته حضور داشتیم که این دوره به 4 تیم رسید که شاید به لحاظ کمی تعداد مدال کم گردد. دختران دانشجویان ما به جز والیبال در سایر رشته ها با تعداد پسران برابر است و تاکید داریم در اعزام های بعدی نیز این اصل رعایت گردد و حداقل امکان حضور مساوی برای دختران و پسران باشد.

وی تاکید نمود: شرایط اقتصادی نیز در کاهش کاروان موثر بود. ضمن اینکه نماینده ایران و نماینده دانشجویان نیز هستیم و باید فضای اخلاقی بهتر و بیشتر رعایت گردد. مایلم انسجام تیم ها حفظ گردد. از فرصت محدود تا اعزام ها نیز برای رفع کمبود ها و نواقص استفاده گردد تا با کمترین ضعف اعزام شویم. اگر کاروان پیروز باشد جاذبه بیشتری برای دانشجویان خواهد بود تا با انگیزه در المپیادها شرکت و خود را به تیم ملی دانشجوبان برسانند.

مجید احمدی، سرمربی تیراندازی با کمان دانشجویان نیز گفت: طبق اردوها نفراتی تعیین شدند و طی اردوها و رکوردگیری ها نفرات برتر تعیین شدند. شرایط اردو خوب است و رکوردها قابل قبول است و زمان کافی داریم تا نقاط ضعف را رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "در نشست تیم های اعزامی به مسابقات یونیورسیاد 2019 ایتالیا چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نشست تیم های اعزامی به مسابقات یونیورسیاد 2019 ایتالیا چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید