اولسبلنگاه ، کشف زیبایی های ماسال

به گزارش وبلاگ تور کیش، نمی گردد به ییلاق رفت و روزی را به پیک نیک در طبیعت نگذراند. اصلاً لحظاتی که با خانواده بگذرد، در شمار لحظات زندگی مان حساب نمی آیند.

اولسبلنگاه ، کشف زیبایی های ماسال

به گیلان، شهرستان ماسال ،27 کیلومتری غرب ماسال، روستای اولسبلنگاه بروید. چه فکر می کنید؟ می توانید از این همه زیبایی بی وقفه دست بکشید؟ می توانید جلوه بی مثال طبیعت را فراموش نموده، از کنارش بگذرید؟ می توانید قاب خاطرات خود را بدون عکس های بی نظیر از این قاب های زیبا، خالی رها کنید؟ نه نمی توانید، نمی گردد که نمی گردد.

نمی گردد تکه ای از پازل بهشت را روی زمین پیدا کرد و به سراغش نرفت. بهشت واره ای در ماسال. روستایی پر از زیبایی و سرسبزی. نشسته بر دامنه کوه، با پس زمینه ای از آسمان پر از ابرهای تکه پاره رها شده بر گستره دشت.

همراهی مان کنید تا ببینیم امروز وبلاگ تور کیش کوله بار گردشگری اش را کجا پهن نموده؟… این جا اولَسَبِلَنگاه، بهشت گمشده ماسال است.

اولسبلنگاه

طبیعت شمال ایران به سان بهشت زمینی در بین ایرانیان تجلی پیدا نموده است. چه رسد به ماسال و روستاها و ییلاق هایش که شما را غرق در دنیایی پر از حس آرامش می نماید. جاده ای پر پیچ و خم، شما را به رویایی دلبرانه در ارتفاعات می برد. اُلَسبلنگاه؛ ییلاقی تماشایی که برای پیشواز شما را به دیدن ابرهای زیبایش که آرام در حرکتند دعوت می نماید.

ویژگی های

  • در هجوم سنگ و سیمان به روستاها، این جا هنوز با خانه های چوبی و تخته ای و سقف های رنگارنگ دلبری می نماید.
  • در 27 کیلومتری شمال غرب شهر ماسال قرار گرفته است و صندلی ویژه ای در میان ییلاق های اطراف ماسال دارد.
  • نامش تالشی است. از اولسا: و بلنگاه تشکیل شده که به معنی صندلی بلندی است که درخت ممرز بر روی آن می روید.
  • جهتش دیدنی و شگفت انگیز است. درختان درهم تنیده که تونل های سبز جنگلی را به وجود آورده. طبیعتی بکر، نم باران و آوای پرندگان نا شناخته، همه و همه تا رسیدن به روستا روح تان را می نوازد.
  • بین راه، رودخانه خالکایی را خواهید دید که از قله مرتفع شاه معلم سرچشمه می گیرد و تا نیمه جهت، شما را همراهی می نماید، و صدای جوش و خروش زندگی بخشش به جانتان می نشیند.
  • آلاچیق های بسیاری در جهت رسیدن به اولسبلنگاه هستند که می توانید میان راه کمی توقف نموده، خستگی را از تن زدوده و خود را به یک پرس هوای تازه میهمان کنید.

در اولسبلنگاه چه کنیم؟

علی رقم تمام گشت وگذارهایی که می تواند وقتتان را در این روستا پر کند، کارهای دلچسب دیگری هم وجود دارد که حال دلتان را حسابی خوب خواهد نمود.

طبیعت گردی

پیاده روی بین روستا و میان خانه های چوبی، در کنار به مشام رسیدن بوی نم سبزه های باران خورده، می تواند حس ناب طبیعت را برای تان زنده کند. البته کوه نوردی نیز می تواند یکی از سرگرمی ها در این روستا باشد.

عکاسی

مناظر دل فریب و خیره نماینده روستای اولسبلنگاه، همراه آن خانه های چوبیِ سقف رنگی و ابرهایی که از پشت آن ها سرک می کشند، اسب هایی که در چمنزار می خرامند و چهارپایانی که به چرا مشغولند، خود بهترین زیبایی ها برای قاب دوربین شما هستند.

پیک نیک

نمی گردد به ییلاق رفت و روزی را به پیک نیک در طبیعت نگذراند. اصلاً لحظاتی که با خانواده بگذرد، در شمار لحظات زندگی مان حساب نمی آیند.

اسب سواری

امروزه اسب ها تقریباً در تمام ییلاقات راهی برای کسب درآمد هستند. در السبلنگاه نیز می توانید سوار بر اسب تجربه تازه ای در گشت و گذار در طبیعت را داشته باشید.

دوچرخه سواری

بعضی از گردشگران که رکاب زن های حرفه ای هستند. کوهستان را با دوچرخه پیموده و خاطرات متفاوتی از این ییلاق ثبت می نمایند. اگر شما نیز امکان دوچرخه سواری را دارید این فرصت را در السبلنگاه از دست ندهید.

منبع: پیام دلتا

به "اولسبلنگاه ، کشف زیبایی های ماسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولسبلنگاه ، کشف زیبایی های ماسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید