7 ویژگی که دوست داریم در سری گلکسی S23 ببینیم

به گزارش وبلاگ تور کیش، گوشی های سری گلکسی S سامسونگ هر ساله توجهات زیادی را به خود جلب می نمایند و با وجود اینکه هنوز چند ماه تا معرفی سری گلکسی S23 فاصله داریم، اما روز به روز خبرها و گزارش های بیشتری در خصوص این گوشی ها منتشر می گردد. اما در کنار این شایعات، در این مطلب قصد داریم به 7 ویژگی بپردازیم که دوست داریم در سری گلکسی S23 آن ها را ببینیم.

7 ویژگی که دوست داریم در سری گلکسی S23 ببینیم

یک فن ادیشن واقعی

گلکسی S20 فن ادیشن به عنوان یک گوشی خوش قیمت و قدرتمند سروصدای زیادی به راه انداخت. به همین دلیل کاربران زیادی بی صبرانه چشم انتظار معرفی نسل بعدی این گوشی بودند. اما معرفی گلکسی S21 فن ادیشن بارها به تعویق افتاد و در نهایت تقریبا همزمان با سری S22 به دست کاربران رسید.

بعلاوه با وجود استفاده از چیپست و دوربین های قدیمی، این گوشی فقط 100 دلار مقرون به صرفه تر از S22 است و در نتیجه طبیعتا کمتر کسی از آن استقبال کرد. بر اساس گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد خبری از S22 فن ادیشن نخواهد بود و در نتیجه اگر سامسونگ واقعا در پی زنده نگه داشتن این گوشی ها است، باید برای سری S23 از یک مدل فن ادیشن واقعی با ویژگی های مجذوب نماینده و قیمت مناسب رونمایی کند.

باتری بزرگ تر در مدل استاندارد

سازندگان گوشی های اندرویدی معمولا به ساخت گوشی های کوچک علاقه ای ندارند و اگرچه گلکسی S22 گوشی کوچکی محسوب نمی گردد، اما از طرف دیگر نمایشگر چندان بزرگی هم ندارد. با وجود اینکه این گوشی دارای ویژگی های مجذوب نمایندهی است، اما عمر باتری یکی از ضعف های آن محسوب می گردد.

طی سال های اخیر، شرکت ها کوشش نموده اند ضخامت گوشی ها را تا حد ممکن پایین بیاورند. اگرچه این موضوع برای بعضی کاربران اهمیت زیادی دارد، اما واقعیت این است که بیشتر کاربران از کیس محافظ استفاده می نمایند و این کیس ها هم ضخامت را بیشتر می نمایند.

بر اساس نظرسنجی های انجام شده، در حال حاضر عمر باتری یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی های موبایل محسوب می گردد. ضمناً طی چند سال اخیر، برجستگی ماژول دوربین بسیار بیشتر از گذشته شده است. اما با افزایش ضخامت بدنه، هم این برجستگی ماژول دوربین از بین می رود و هم استفاده از باتری های بزرگ تر امکان پذیر می گردد.

در رابطه با ظرفیت باتری و ضخامت گوشی های سری گلکسی S23 گزارش موثقی منتشر شده و در حقیقت بنا به بعضی گزارش ها، به نظر می رسد این گوشی ها تفاوت ظاهری خاصی با نسل قبلی خود ندارند. بنابراین احتمالا شرایط عمر باتری گلکسی S23 نسبت به نسل قبلی با بهبود چندانی روبرو نخواهد شد.

کنار گذاشتن اگزینوس

قبل از معرفی اگزینوس 2200، بهره گیری آن از پردازنده گرافیکی طراحی شده به وسیله AMD امیدواری زیادی را ایجاد کرد. اما در نهایت معین شد که حتی AMD هم نمی تواند تراشه های اگزینوس را نجات دهد. طی سال های گذشته، پرچم داران سامسونگ که با تراشه های اگزینوس راهی بازار شده اند، هدف نقدها زیادی قرار گرفته اند. در مقایسه با این مدل ها، معمولا مدل های مبتنی بر تراشه های اگزینوس می توانند عملکرد بهتر و عمر باتری بیشتری را ارائه نمایند.

خوشبختانه در خصوص سری گلکسی S23 به نظر می رسد که دیگر شاهد استفاده از تراشه اگزینوس نخواهیم بود. این یعنی تمام مدل ها به اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز خواهند شد. با توجه به عملکرد عالی و مصرف انرژی پایین اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، بدون نوترین تراشه پرچم دار کوالکام می تواند مورد توجه گسترده ای قرار بگیرد.

بهبود کیفیت عکاسی از سوژه های متحرک

هر ساله شرکت ها کوشش می نمایند امکانات و ویژگی های دوربین گوشی را افزایش دهند. از بهبود کیفیت عکاسی در محیط های کم نور گرفته تا ارائه زوم بالاتر. اما چرا بیشتر گوشی ها هنوز در زمینه عکاسی از سوژه های متحرک ضعف زیادی دارند؟ در همین زمینه می توانیم به قابلیت Face Unblur اشاره کنیم که برای سری گوگل پیکسل 6 ارائه شده و با بهره گیری از آن، می توانید چهره افراد متحرک را با شفافیت ثبت کنید.

در حقیقت این یکی از مهم ترین ضعف های دوربین پرچم داران سامسونگ به شمار میرود. به همین دلیل اگر با این گوشی ها از بچه ها یا حیوانات خانگی خود در حین بازی کردن عکس بگیرید، در بیشتر مواقع با عکس های خیلی خوب و شفافی روبرو نمی شوید. با توجه به افزایش قدرت پردازشی گوشی ها و پیشرفت الگوریتم های نرم افزاری، سامسونگ برای سری گلکسی S23 باید این مشکل را رفع کند.

افزایش قدرت زوم

طبق گزارش های منتشر شده، گلکسی S23 اولترا از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی بهره می برد. اگرچه استفاده از چنین سنسوری در نگاه اول زیاده روی به نظر می رسد، اما از طرف دیگر مزایای زیادی را به ارمغان می آورد.

سنسور های 200 مگاپیکسلی اگرچه دارای پیکسل های کوچکی هستند، اما به لطف قابلیت ترکیب پیکسل ها، می توانند تا 16 پیکسل مجاور را با هم ترکیب نمایند تا به طور مجازی استفاده از پیکسل های بزرگ تر امکان پذیر گردد. هرچقدر هم میزان پیکسل ها بزرگ تر باشد، در محیط های کم نور عکس های بهتری ثبت می گردد. به غیر از این موارد، باید به مزایای دوربین 200 مگاپیکسلی برای زوم اشاره کنیم.

طی چند سال اخیر، کیفیت زوم دیجیتالی مدل های گلکسی S اولترا بسیار بهتر شده است. حالا با توجه به اینکه گلکسی S23 اولترا احتمالا بار دیگر با دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری بهره می برد، سنسور 200 مگاپیکسلی می تواند کیفیت زوم دیجیتالی را به طور قابل توجهی بهتر کند.

خوش دست تر شدن گلکسی S23 اولترا

گلکسی S22 اولترا یکی از برترین پرچم داران ساخته شده به وسیله سامسونگ محسوب می گردد اما واقعیت این است که گوشی چندان خوش دستی نیست. به طور معین، گوشه های تیز بدنه بعد از مدتی استفاده به دست فشار وارد می نمایند و به همین دلیل بیشتر کاربران چه دوست داشته باشند یا نه، باید از کیس محافظ استفاده نمایند.

گوشی هایی مانند S22، S22 پلاس و حتی زد فولد 4 دارای گوشه های گرد هستند که برای دست انتخاب بهتری است. اگرچه S23 اولترا باید فضایی برای قلم s Pen هم فراهم کند، اما کمی گرد کردن گوشه ها مسئله ای برای جایگاه قلم به وجود نمی آورد و این گوشی در نتیجه خوش دست تر می گردد.

از طرف دیگر، امیدواریم سامسونگ بالاخره نمایشگر خمیده را کنار بگذارد و به بهره گیری از نمایشگر تخت روی بیاورد. بر اساس یک شایعه نو، به نظر می رسد برای این گوشی شاهد نمایشگر تخت خواهیم بود که امیدواریم این شایعه به واقعیت تبدیل گردد.

مکان بهتر برای سنسور اثر انگشت

سامسونگ مدت هاست که برای پرچم داران خود از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می نماید. با وجود اینکه دقت و سرعت این سنسور نسبت به گذشته بسیار بهتر شده، اما همچنان بسیاری از کاربران از این ویژگی رضایت ندارند. در حال حاضر بسیاری از گوشی ها از حسگر اثر انگشت قرار گرفته در دکمه پاور بهره می برند. حسگرهای فیزیکی سرعت بالاتری دارند و استفاده از آن ها راحت تر است. بنابراین به نظر می رسد دیگر وقت آن رسیده که سامسونگ برای S23 استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را کنار بگذارد.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 ویژگی که دوست داریم در سری گلکسی S23 ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ویژگی که دوست داریم در سری گلکسی S23 ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید