با لیست پرجستجوترین کلمات 2023 گوگل آشنا شوید

به گزارش وبلاگ تور کیش، اکنون که به انتهای سال میلادی رسیده ایم، گوگل طبق روال هر سال خود فهرستی از کلمات پرجستجو در سال 2023 را منتشر نموده است که می تواند برای علاقه مندان به آمار جستجوهای این موتور جستجو جالب توجه باشد.

با لیست پرجستجوترین کلمات 2023 گوگل آشنا شوید

در سال 2023 بیبیمباپ، اسپتو و پاپدا به عنوان سه غذای محبوب کره ای، مالزیایی و اندونزیایی، بیشترین تعداد جستجو در بخش طرز تهیه غذا را به خود اختصاص داده اند. جنگ در غزه به عنوان موضوعی پرجستجو در بخش اخبار شناخته شده است. در رتبه دوم، زیر دریایی تایتانیک و در رتبه سوم، زمین لرزه ترکیه جای گرفته اند. علاوه بر این، طوفان هیلاری و طوفان ایدالیا نیز به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم اخبار پرجستجو در گوگل به چشم می خورند.

ورزشکاران مطرحی همانند دامار هملین، کیلین امباپه و تراویس کلسی، به علت حضور در تیم های ورزشی معروفی همانند اینتر میامی، لس آنجلس لیکرز، النصر، منچسترسیتی و میامی هیت، مورد توجه کاربران قرار گرفته اند و بیشترین جستجو را در بخش ورزشکاران به خود اختصاص داده اند. با توجه به آمار جستجو در گوگل، فیلم هایی همانند باربی، اوپنهایمر، جوان، ساند آو فریدام و جان ویک: چپتر 4، از پرجستجوترین فیلم های سینمایی در سال 2023 به شمار می روند. بعلاوه، سریال هایی همانند لست آو آس، ونزدی، جینی اند جورجیا، وان پیس و کالیدوسکوپ، به ترتیب در رده بندی پرجستجوترین برنامه های تلویزیونی قرار دارند.

با توجه به آمار جستجو در سال 2023، بازی Hogwarts Legacy و آهنگ Idol از Yoasobi به ترتیب پرجستجوترین بازی و آهنگ در گوگل محسوب می شوند. بعلاوه، خواننده معروف شکیرا نیز به عنوان پرجستجوترین خواننده در سال 2023 شناخته شده است. گوگل بعلاوه پرجستجوترین ابزارهای بخش گوگل لنز را معرفی نموده که براساس آن به ترتیب کاربران بیشتر Translate ،Arts & Entertainment، Text، education و Shopping را جست وجو نموده اند.

گوگل به کاربران خود این امکان را نیز می دهد تا این اطلاعات را بر اساس منطقه خود فیلتر نمایند. این قابلیت به صاحبان برندها یاری می نماید تا ترندهای روز در منطقه ای که قصد فعالیت در آن را دارند، شناسایی نمایند و از آن برای فعالیت های بازاریابی خود بهره بگیرند. بعلاوه، گوگل از ایجاد بخشی تازه به نام کپسول زمان خبر داده که به کاربران این امکان را می دهد تا دانش خود را در خصوص رویدادهای مهم 25 سال گذشته مورد آنالیز قرار دهند.

این لیست که از سال 2004 به بعد، یعنی از زمان آغاز ثبت ترندها تهیه شده، شامل دسته بندی های مختلفی می گردد. به عنوان مثال، در این لیست، کریستیانو رونالدو به عنوان پرجستجوترین ورزشکار جهان، هری پاتر به عنوان پرجستجوترین فیلم یا سریال، و Naruto: Shippuden به عنوان پرجستجوترین انیمیشن شناخته شده اند. این اقدام جالب گوگل می تواند به کاربران یاری کند تا بیشتر با تاریخچه و رویدادهای مهم جهان آشنا شوند.

منبع: TIME

منبع: دیجیکالا مگ

به "با لیست پرجستجوترین کلمات 2023 گوگل آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با لیست پرجستجوترین کلمات 2023 گوگل آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید