گلکسی S22 فن ادیشن و S23 شاید با همان تراشه های اگزینوس به جای مدیاتک عرضه شوند

به گزارش وبلاگ تور کیش، اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ قرار است برای گوشی های گلکسی S22 فن ادیشن و سری گلکسی S23 از همان تراشه های اختصاصی خود به جای تراشه های ساخت مدیاتک استفاده کند.

گلکسی S22 فن ادیشن و S23 شاید با همان تراشه های اگزینوس به جای مدیاتک عرضه شوند

چند روز قبل خبری منتشر شد مبنی براینکه سامسونگ شاید برای گوشی های سری گلکسی S23 و گلکسی S22 فن ادیشن از تراشه ساخت مدیاتک استفاده کند. همانطور که می دانید مدیاتک واقعا در زمینه فراوری تراشه پیشرفت نموده است و اکنون با دایمنسیتی 9000 خود در بازار تراشه های پرچم دار در زمینه پردازشی و نه گرافیکی، بی رقیب است. تراشه های بالارده این شرکت یعنی سری دایمنسیتی 8XXX هم آنقدر خوب هستند که حتی از اسنپدراگون 8 نسل 1 و M1 اپل هم در انجام بازی ها پایدارتر و بهتر عمل می نمایند.

بنابراین این تصمیم سامسونگ تا حدودی منطقی به نظر می رسید چرا که از طرفی کوالکام قیمت تراشه های خود را خیلی بالا در نظر می گیرد و از طرفی دیگر توان آن ها در مقایسه با نمونه های ساخت مدیاتک این روزها پایین تر است. سامسونگ هم که اصلا شرایط جالبی ندارد چرا که اگزینوس ها به معنای واقعی کلمه عملکرد بدی دارند و اصلا نمی توان در مقایسه با سایر پردازنده ها روی آن ها حساب کرد. به همین دلیل تقریبا می توان گفت تمام شواهد در جهتی بودند که باور کنیم مدیاتک، تأمین نماینده اصلی پردازنده برای گوشی های نسل بعد سامسونگ خواهد بود.

اما حالا خبری منتشر شده که می گوید سامسونگ شاید باز هم از همان تراشه های نه چندان محبوب اگزینوس در گوشی های مورد انتظار خود استفاده کند. در همان ابتدا هم بعضی از منابع داخلی گفته بودند شرکت کره ای بعید است با وجود تراشه های اگزینوس، به سراغ مدیاتک آن هم در سطح بالارده برود و به نظر می رسد این خبر بیشتر از خبر قبلی حقیقت داشته باشند. در حال حاضر تراشه های قدرتمند کوالکام یا بهتر است بگوییم پرچم داران این شرکت نظیر اسنپدراگون 8 نسل 1 هیچوقت در گوشی هایی سامسونگ که وارد بازار دنیای می شوند مورد استفاده قرار نمی گیرند. بلکه سامسونگ آن ها را فقط برای بازارهای خاص نظیر چین و آمریکا در نظر می گیرد.

سایر مردم دنیا مجبور هستند از گوشی های این شرکت با تراشه اگزینوس استفاده نمایند و هیچ راه منطقی دیگری هم برای خرید مدل های بهتر ندارند. موضوعی که قطعا می توانیم بگوییم روی فروش دنیای محصولات این شرکت تأثیر منفی داشته چون به شخصه هنگام خرید گوشی سعی می کنم محصولی خریداری کنم که تراشه آن اگزینوس نباشد. خصوصا اینکه بعد از اگزینوس 990 که برای سامسونگ آبروریزی در پی داشت، دیگر هیچوقت اگزینوس ها نتوانستند هم سطح با همتاهای خود از کوالکام ظاهر شوند.

در حال حاضر 20٪ از گوشی های سامسونگ به تراشه های اختصاصی اگزینوس مجهز شده اند در حالی که شرکت کره ای می خواهد این مقدار را به 60٪ برساند. بنابراین خیلی عجیب است اگر ببینیم گلکسی S22 فن ادیشن یا سری گلکسی S23 به تراشه های ساخت مدیاتک مجهز شوند چون در این صورت نه تنها درصدی بالا نمی رود بلکه فقط تأمین نماینده تراشه سامسونگ از کوالکام به مدیاتک تغییر می نماید. اگرچه دایمنسیتی 9000 واقعا تراشه قدری است اما باعث نمی گردد فکر کنیم سامسونگ آن را به تراشه های اگزینوس خود ترجیح می دهد. هرچند بعضی از گوشی های میان رده و مالی شرکت به تراشه های ساخت مدیاتک مجهز شده اند اما بعید به نظر می رسد شرکت تایوانی بتواند تأمین نماینده تراشه مورد احتیاج برای گوشی های بالارده سامسونگ باشد. بسیاری از افشاگران هم بارها این شایعه را کذب خوانده و معتقد بودند نه تنها این اتفاق رخ نخواهد داد بلکه سامسونگ هیچ یک از گوشی های بالارده خود را هم به تراشه های ساخت مدیاتک مجهز نخواهد کرد. حداقل این اتفاق فعلا رخ نخواهد داد.

سامسونگ در حال حاضر می خواهد سیاست خود را در زمینه فراوری تراشه اندکی تغییر دهد و حتی گفته شده تصمیم دارد تراشه هایی فراوری کند که فقط در گلکسی ها استفاده گردد. مشابه کاری که اپل انجام می دهد. حال باید دید آیا با این سیاست تازه، شرکت کره ای می تواند جهت خود را در رسیدن به موفقیت و فروش بیشتر پرچم دار در بازارهای دنیای را هموارتر کند یا باز هم مثل پروژه اگزینوس بعد از چند سال کوشش نافرجام، شکست می خورد.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا سامسونگ باید اصرار را کنار بگذارد و از تراشه های ساخت مدیاتک و کوالکام استفاده کند یا فکر می کنید آینده درخشانی در انتظار شرکت است؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی S22 فن ادیشن و S23 شاید با همان تراشه های اگزینوس به جای مدیاتک عرضه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S22 فن ادیشن و S23 شاید با همان تراشه های اگزینوس به جای مدیاتک عرضه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید