گلدانت را پر کن!

به گزارش وبلاگ تور کیش، با این گیاهان خوش نقش و نگار دیگر فضایی از گلدان تان خالی نمی ماند! البته علاوه بر اینکه افسردگی هم به خانه تان راه نمی یابد! پرورش شان دهید!

گلدانت را پر کن!

1- گیاه زوفا

گیاه زوفا انتخابی عالی برای داشتن انبوهی، شادابی و رنگ ها زیبا در گلدان تان است. به علاوه این گیاه سوزنی شکل گل دهی طولانی مدتی هم دارد. ارتفاع زوفا به 60 سانتی متر هم می رسد. پس می توانید از آن برای محصور کردن مکان کوچکی بهره ببرید. رنگ گل های این گیاه خوشرنگ بنفش و سفید است و در ترکیب با دیگر گیاهان چشم اندازی عالی ایجاد می نماید.

2- ریحان!

سبزیجات انتخاب های خوبی برای پر کردن فضای خالی گلدان هستند. به علاوه اینکه می توانید از برگ هایشان هم بهره ببرید! هرچقدر که آنها را بیشتر هرس کنید، پرپشت تر می شوند. برگ های ریحان حق انتخاب زیادی در خصوص رنگ به شما می دهد، از سبز تا بنفش و رنگ های دیگر. اگر می خواهید گلدان تان به سرعت پر و سبز گردد، نعنا هم انتخاب خوبی است چرا که با ساقه ها رونده خود به سرعت فضا را پر می نماید.

3- کالادیوم

کالادیوم دنیایی از رنگ را به چشمان تان هدیه می دهد علاوه بر اینکه مشکل خشک شدن گل هایش را هم ندارند! چرا که گلی ندارند! برگ های کالادیوم به رنگ های سبز و قرمز و بنفش موجود هستند و شکل قلب مانندشان چشم اندازی زیبا به وجود می آورند.

کالادیوم بعلاوه می تواند به عنوان گیاه درون خانه پرورش یابد. اما اگر آن را در بیرون از خانه کاشته اید زمستان ها به درون خانه منتقلش کنید.

4- تاج خروس (کلوسیا)

این گیاه زیبا انفجاری از رنگ هاست! کلوسیا تقریبا در تمام طول سال گل دارد و همواره محیط را زینت می بخشد. از آنجایی که این گیاه یک ساله است ریشه جای زیادی در گلدان نمی گیرد و فضای زیادی برای رشد آن لازم نیست. کلوسیا به شرایط نور کامل احتیاج دارد و بهتر است در محلی کشت گردد که حداقل پنج ساعت در روز، نور کامل آفتاب را دریافت کند.

از این گیاه علاوه برای استفاده های زینتی و بعلاوه به عنوان گیاه دارویی نیز در درمان بیماری های روده ای و برای کاهش فشار خون استفاده می گردد.

5- حسن یوسف

حسین یوسف دریایی از رنگ ها و فرم برگ را در اختیارتان قرار می دهد. گیاهی به رنگ صورتی می خواهید؟ نارنجی؟ سبز؟ حسن یوسف گزینه شماست! حتی می توانید واریته هایی انتخاب کنید که نور زیاد یا کم را ترجیح بدهند. هر از گاهی سر شاخه ها را هرس کنید تا رشد جوانه های جانبی تقویت شده و گیاه پرپشت تر گردد. حسن یوسف به علت ساقه های آبداری که دارد بسیارمورد حمله شپشک های آرد آلود قرار می گیرد. هر از گاهی گیاه را برای وجود این جانداران آنالیز کنید.

6- افربیا

برای داشتن ترکیبی آرمش بخش و زیبا به پرورش افربیا فکر کنید! افربیا گیاهی است یک ساله که به آسانی و سرعت از دانه اش قابل پرورش است. این گیاه گرمای محیط و خشکی را به خوبی تحمل می نماید. بهتر است آن را در مکانی با آفتاب کامل تا نیم آفتاب کاشت. البته در تابستان های گرم از آفتاب تند ظهر محافظتش کنید.

7- شاه پسند

در مکان هایی با آب و هوای گرم تر گیاه شاه پسند می تواند گزینه خوبی باشد. شاه پسند علاوه بر رنگارنگ کردن فضا رشد سریعی هم دارد. از دیگر خوبی های این گیاه این است که می توانید آن را به هر شکلی می خواهید در آورید. گل های خوشه ای شاه پسند اغلب ترکیبی از چند رنگ را در خود دارند.

این گیاه به نور کامل آفتاب تا نور غیر مستقیم احتیاجمند است و تکثیر آن از طرق قلمه زدن شاخه های جوان و نیز به وسیله بذر صورت میگیرد.

8- کلم زینتی

کلم زینتی گیاهی بسیار عالی برای فصل پاییز است. حتما آن را در گوشه و کنار پارک های شهر دیده اید! برگ های خوشرنگ آن در اثر سرما و حتی برف سبک صدمه نمی بینند. بیشتر واریته های کلم زینتی ترکیبی از رنگ ها بنفش، صورتی و سبز دارند. جدا کردن برگ های قهوه ای و سوخته گیاه تنها مراقبتی است که این گیاه بی آزار می طلبد!

باغچه هایی شاداب برایتان آرزومندیم!

منبع: فوت و فن

به "گلدانت را پر کن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلدانت را پر کن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید