کشف فسیل 43 میلیون ساله یک نهنگ چهارپا!

به گزارش وبلاگ تور کیش، کشف فسیل نهنگ چهارپا

دانشمندان و دیرین شناسان معتقدند که اجداد نهنگ ها و دلفین ها موجوداتی چهار دست و پا بوده اند که حدود 50 میلیون سال پیش در جنوب آسیا زندگی می نموده اند. اکنون شواهد مستحکمی پیدا شده که این فرضیه عجیب را اثبات می نماید: دانشمندان در پیروز شده اند فسیل یک نهنگ 43 میلیون ساله را در کشور پرو پیدا نمایند که چهارپا بوده و روی زمین راه می رفته است! این کشف حیرت آور می تواند ابعاد جدیدی از زندگی این موجودات عظیم الجثه دریایی و چگونگی انتقال آن ها از منطقه هند و پاکستان به اقیانوس آرام را روشن کند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این کشف عجیب بیشتر بدانیم.

کشف فسیل 43 میلیون ساله یک نهنگ چهارپا!

نهنگ 43 میلیون ساله

فسیل یک نهنگ 43 میلیون ساله با چهارپا با پنجه های اردکی در کشور پرو کشف شده است. کشف ای فسیل نهنگ چهارپا جدیدترین کشفی است که جهانی علم را در حیرت فرو برده است. دانشمندان و دیرین شناسان باور دارند که این پستاندار 4 متری توانایی راه رفتن روی زمین و همین طور شنا را توامان داشته است. اگرچه این نهنگ های باستانی وزن زیادی داشته اند، اما چهار دست و پایی که داشته اند وزن بدن و همین طور دم قدرتمند و قوی آن ها را تحمل می نموده است و به آن ها اجازه می داده که از آب خارج شوند و روی زمین راه بروند. دانشمندان زندگی این نهنگ های دوزیست را با سمورهای آبی یا سگ های آبی مقایسه نموده اند.

تکامل نهنگ های باستانی

دانشمندان امیدوارند که کشف فسیل نهنگ چهارپا در پرو بتواند ابعاد بیشتری از چرخه تکامل نهنگ ها و چگونگی پراکنده شدن آن ها در سرتاسر جهان را شرح بدهد. دکتر اولیور لمبرت در موسسه علوم طبیعی سلطنتی بلژیک کار می نماید و یکی از نویسندگان مقاله کشف فسیل نهنگ چهارپا است. آقای لمبرت در خصوص این فسیل 43 میلیون ساله در پرو می گوید:

این فسیل 43 میلیون ساله کامل ترین نمونه از نهنگ های چهارپا است که تاکنون در خارج از منطقه هند و پاکستان کشف شده است.

کشف فسیل نهنگ چهارپا در پرو این فرضیه را تقویت می نماید که نهنگ های چهارپا به مرور و با افزایش توانایی شنا کردن توانستند مسافت های بسیار بیشتر و دورتری را طی نمایند و به این ترتیب توانستند به شمال آفریقا و آمریکای شمالی راه پیدا بنمایند. کشف فسیل 43 میلیون ساله در پرو نشان می دهد که نهنگ های اولیه از این مناطق به سوی آمریکای لاتین شنا نموده اند.

تراویس پارک، محقق و پژوهشگر نهنگ های باستانی در موزه تاریخ طبیعی لندن در رابطه با این کشف می گوید:

نهنگ ها نمونه های شاخص و نمادینِ تکامل هستند. این موجودات به مرور از پستاندارانی با دست و پای پنجه اردکی به نهنگ های آبی دریایی امروزی تبدیل شده اند. نهنگ های چهارپا به مرور تکامل پیدا نموده و اقیانوس ها را فتح نموده اند.

این فسیل در رسوبات دریایی منطقه پلایا مدیا لونا (Playa Media Luna) و در فاصله 1 کیلومتری از ساحل اقیانوس آرام کشور پرو کشف شده است. یکی از نکاتی که توجه و حیرت دانشمندان را برانگیخته همین موقعیت و مکان کشف فسیل 43 میلیون ساله نهنگ چهارپا است. زیرا تا به حال دانشمندان تصور می کردند که اولین نهنگ ها در حدود 50 میلیون سال پیش و در جنوب آسیا تکامل پیدا نموده اند. حال این که چطور این نهنگ های چهارپا سر از کشور پرو در آورده اند معمایی است که می بایست حل گردد.

تیمی از دیرین شناسان از کشورهای فرانسه، ایتالیا، هلند، بلژیک و پرو این فسیل 43 میلیون ساله را کشف نموده اند و در حال آنالیز و تحقیق روی آن هستند. این دانشمندان نام Peregocetus pacificus را روی این نهنگ چهارپا گذاشته اند که این معنی را می دهد: نهنگ مسافری که به اقیانوس آرام رسید!

منبع: cbsnews.com

منبع: الی گشت

به "کشف فسیل 43 میلیون ساله یک نهنگ چهارپا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف فسیل 43 میلیون ساله یک نهنگ چهارپا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید