چرا هوس شیرینی می کنید؟

به گزارش وبلاگ تور کیش، همه چیز به سطح انرژی و نیاز به اطمینان از جریان سریع آن است، که می تواند با کربوهیدرات موجود در شیرینی، این کمبود انجام شود. وی معتقد است اگر با داشتن یک رژیم غذایی ثابت و عدم وجود مسائل تغذیه ای، فرد گاهی بخواهد شکلات بخورد مسئله ای به وجود نمی آید.

چرا هوس شیرینی می کنید؟

تمایل به خوردن شیرینی بر اساس یک منطق خاص در بدن شما شکل می گیرد، که به دانستن آن ها می توانید میل خود را کم کنید.

ایرینا برژنایا، دارای تخصص تغذیه، متخصص گوارش در روسیه، در مصاحبه ای در خصوص علت هوس کردن شیرینی و شوری در افراد به گفتگو نشست.

ایرینا برژنایا در این خصوص می گوید: معمولاً مردم بیشتر از شوری به سمت شیرینی جلب می شوند و توضیحی برای این امر وجود دارد. همه چیز به سطح انرژی و نیاز به اطمینان از جریان سریع آن است، که می تواند با کربوهیدرات موجود در شیرینی، این کمبود انجام شود.

وی معتقد است اگر با داشتن یک رژیم غذایی ثابت و عدم وجود مسائل تغذیه ای، فرد گاهی بخواهد شکلات بخورد مسئله ای به وجود نمی آید. اما عدم خوردن غذای کافی و تمایل به شکلات مطلوب نیست.

این متخصص در ادامه افزود: شما ممکن است شیرینی را بعد از ورزش بدنی، بعد از فشار ذهنی بخواهید، زیرا مصرف گلوکز در این موارد بسیار زیاد است. بعلاوه، شما اغلب شکلات می خورید، زیرا حاوی سروتونین است، شکلات موجب ترشح این هورمون خلقی و در بهبود ذهن است.

این متخصص تغذیه افزود: هنگامی که ناگهان شوری می خواهید، شاید مسئله ای در بدن شما بوجود امده باشد: اگر تمایل به خوردن شوری دارید، شاید رژیم غذایی فاقد سدیم باشد، زیرا بسیاری از مردم از نمک می ترسند و به نوعی رژیم خود را محدود می کنند. در موارد مسائل کلیوی بهتر است از خوردن نمک پرهیز کنید.

پیش از این در خبر ها آمده بود که شکر در اصل اعتیادآور هم هست، یعنی واقعا به این معنی است که هرچه بیشتر مصرف کنید، بیشتر می خواهید. شکر برای تحریک مرکز رضایت و لذت مغز از همان راستا های عصبی استفاده می کند که مواد مخدر استفاده می کنند و با این تحریک، مرکز رضایت مغز این سیگنال را ارسال می کند که بیشتر شیرینی بخورید.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید

به "چرا هوس شیرینی می کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هوس شیرینی می کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید