پروژه ریل گذاری راه آهن چابهار ، زاهدان شروع شد

به گزارش وبلاگ تور کیش، پروژه ریل گذاری راه آهن چابهار - زاهدان، روز چهارشنبه در حضور وزیر راه و شهرسازی، نایب رئیس مجلس و جمعی از مسئولان کلید خورد.

پروژه ریل گذاری راه آهن چابهار ، زاهدان شروع شد

مراسم شروع پروژه ریل گذاری راه آهن زاهدان - چابهار در روز چهارشنبه، 14 آبان 99 با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان کشوری برگزار گردید.

احمد نوذری، نماینده شرکت حمل و نقل و زیرساخت وزارت راه و شهرسازی در پروژه راه آهن چابهار ضمن اشاره به هزینه 1,600 میلیارد تومانی برای تکمیل 43 درصد از خط آهن زاهدان - چابهار ، از افتتاح این جهت در آینده ای نزدیک اطلاع داد و توضیح داد:

این پروژه در هشت قطعه و با مبلغ اولیه 2,041 میلیارد تومان در حال انجامست و تا به امروز کل پروژه بیش از 47 درصد پیشرفت، زیرسازی کل پروژه 63 درصد، زیرسازی بخش جنوبی جهت 76 درصد و پیشرفت فیزیکی بخش جنوبی 59 درصد و تا به امروز پیشرفت مالی پروژه 40 درصد بوده است.

به گفته نوذری طول جهت ریلی چابهار - زاهدان - میلک - سرخس در مجموع 1,640 کیلومتر است که 610 کیلومتر آن به جهت چابهار - زاهدان اختصاص دارد. این خط ریلی با احتساب جهتهای فرعی به 710 کیلومتر خواهد رسید که طول جهت بخش شمالی ایرانشهر تا زاهدان نیز 316 کیلومتر خواهد بود. وی بعلاوه با اشاره به اینکه 33 ساختمان و ایستگاه، 128 دستگاه پل کوچک و بزرگ و 39 دستگاه تونل برای پروژه خط آهن جنوب شرق کشور پیش بینی شده است، اذعان داشت:

2,530 نفر نیروی انسانی و 892 دستگاه ماشین آلات راه سازی در این پروژه مشغول به کار هستند.

رحمدل بامری، معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز در خلال این مراسم، ضمن در اولویت دانستن توسعه زیرساخت های حمل و نقل برای رونق مالی سیستان و بلوچستان، تکمیل پروژه راه آهن چابهار - زاهدان را موجب رونق مالی منطقه و ارتقای جایگاه بندر شهید بهشتی دانست و تاکید نمود:

چابهار در آینده قطب تجارت و ترانزیت منطقه خواهد شد و باید هر چه سریع تر زیرساخت های آن در زمینه حمل و نقل فراهم گردد.

بامری بعلاوه با یادآوری ارتباط منطقه گردشگری چابهار با آب های آزاد و پتانسیل ایجاد صنایع متعدد در این منطقه، اظهار کرد:

تکمیل خط آهن چابهار- زاهدان- میلک - سرخس سبب ساخت حدود هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه، ساخت فرودگاه بین المللی چابهار، راه اندازی خطوط مسافری دریایی با کشورهای همجوار مرزهای آبی و حمل و نقل کالا و مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان می گردد.

لازم به ذکر است که پروژه راه آهن جنوب شرق شرق کشور از سال 1389 شروع شده که به علت تخصیص نیافتن اعتبارات کافی، با وقفه ای چندساله روبرو شده است. نقطه شروع این خط آهن، ورودی شرقی بندر شهید بهشتی چابهار است که به راه آهن بافق - مشهد متصل می گردد. پروژه ساخت این خط آهن اکنون از دو جهت زاهدان به سمت چابهار و چابهار به سمت نیکشهر و ایرانشهر در حال انجام است.

بی تردید، ایجاد زیرساخت ریلی در استان سیستان و بلوچستان زمینه ساز رونق مالی منطقه خواهد شد و در پیش برد اهداف تجاری، ترانزیتی، سرمایه گذاری و گردشگری کشور تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: کجارو / ایرنا

به "پروژه ریل گذاری راه آهن چابهار ، زاهدان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه ریل گذاری راه آهن چابهار ، زاهدان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید