هتل های کوهستانی با چشم اندازی فراموش نشدنی

به گزارش وبلاگ تور کیش، همه ما در زمان رزرو اقامتگاه، به دنبای چشم اندازی زیبا هستیم، اما آیا تا به حال تجربه ماندن در اتاقی با چشم اندازی زیبا از کوه را داشته اید؟

هتل های کوهستانی با چشم اندازی فراموش نشدنی

زمانی که از هتل های کوهستانی صحبت می کنیم، در نظر شما هتلی در بلند ترین نقطه کوه با شیبی تند، شکل خواهد گرفت تا بتوانید منظره ها اطراف و زیبایی ستاره های شب را بهتر ببینید. خب رفتن به این هتل ها سخت است و همین تصور می تواند باعث عوض شدن تصمیم شما گردد، اما باید بدانید که اغلب برای این موضوع چاره ای هم وجود دارد. معمولا هتل ها در جایی ساخته می شوند که دسترسی به آن ها با ماشین یا ماشین کابلی به راحتی امکان پذیر باشد. البته نباید این را هم نادیده گرفت که برای رفتن به بعضی از این هتل ها باید پیاده یا حتی با هلی کوپتر، اقدام کرد. با این وجود، زمانی که مستقر می شوید، اوج هیجان این سفر را درک خواهید کرد.

دوپیک دومیدی (du Pic du Midi)، رشته کوه پیرنه (Pyrenees)، فرانسه

با دیوار های بتنی بزرگ، راهرو و تونل ها در دل کوه du Pic du Midi، احساس می کنید که اثری به جا مانده از جنگ سرد است. معروف ترین رصد خانه فرانسه، در بالای این کوه و 9440 فوت بالا تر از سطح دریا واقع شده است. بعلاوه دسترسی به آن به وسیله ماشین کابلی امکان پذیر است. این منطقه به وسیله پارک ملی پیرنه احاطه شده که برترین مکان برای تماشای آسمان شب است.

  • ارتفاع: 9440 فوت

اقامتگاه کلبه ای بلموند (Belmond Sanctuary Lodge)، ماچو پیچو، پرو

قطعا می توانید در دره اگواس کالیینتس (Aguas Calientes) و با یک اتوبوس به بازدید از معبد اینکا در پرو بروید، معبد معروف دنیا که مربوط به قرن بیستم میلادی است. اما اگر برای اولین بار می خواهید طلوع زیبای خورشید را از نزدیک و با منظرهی بی نظیر ببینید، هتل بلموند می تواند برترین انتخاب شما باشد. این تنها هتلی است که در مجاور ویرانه ها، باغ هایی با منظره حیرت انگیز در سراسر ماچو پیچو، دره مقدس و کوه های آندس (Andes mountains)، واقع شده است.

  • ارتفاع: 7710 فوت

LEAPrus 3912، آلپاین، روسیه

نظرتان در خصوص اقامت در بلند ترین قله اروپا چیست؟ در یخچال های طبیعی جنوب کوه البروس (Mount Elbrus) در روسیه، هتلی با نام LEAPrus 3912، هتلی سازگار با محیط زیست واقع شده است که به وسیله معماران ایتالیایی ساخته شده است. کوه البروس در کوه های قفقاز در جنوب روسیه، در نزدیکی مرز با گرجستان واقع شده است و برای کوهنوردان، نامی آشنا است. بنابراین نباید انتظار اقامتی گرم و دل چسب را داشته باشید. LEAPrus 3912 شامل اتاقک های پیش ساخته و تخت خواب های سفری است. بنابراین، باید منتظر تجربه ای غیرمتعارف و شاید پر کوشش باشید.

  • ارتفاع: 12835 فوت

هتل اورست (Everest)، نامچه (Namche)، نپال

به طور رسمی، هتل اورست بلند ترین هتل در دنیا است که حدود 45 سال پیش در پارک ملی Sagarmatha در نپال ساخته شده است. این هتل دارای 12 اتاق لوکس با نمایش پانوراما از کوه اورست است. بعلاوه دیوار پشتی رستوران بین المللی این هتل را، تخته سنگ های طبیعی کوه، تشکیل می دهد. برای رسیدن به این هتل، باید چند روزی را به وسیله روستای لوکلا و جنگل های کاج و گل صد تومانی در راه باشید یا با یک هلی کوپتر خود را به این هتل برسانید.

ارتفاع: 13000 فوت

ریفل هاوس 1853 (Riffelhaus)، زرمات (Zermatt)، سوئیس

ماتر هورن (Matterhorn)، کوهی عجیب و افسانه ای در آلپ است که داستان های قدیمی زیادی که بیشتر منجر به مرگ شده اند، در خصوص آن وجود دارد. به علت هرمی شکل بودن آن و با این که بلندترین کوه سوئیس نیست، ولی نمادین ترین کوه این کشور است که مسافران زیادی را جذب می نماید. اگر می خواهید در هتلی شیک اقامت داشته باشید، هتل ریفل هاوس را انتخاب کنید. برای رفتن به این هتل به وسیله خط راه آهن کوهستانی زرمات می توانید اقدام کنید.

  • ارتفاع: 8418 فوت

الکوئی دوموس (Elqui Domos)، هرکون (Horcón)، شیلی

در حاشیه جنوبی کوه بلند آتاکاما (Atacama) در شیلی، در دره الکوئی، شیوه مبهمی از زندگی مشاهده می گردد. گفته می گردد که این منطقه، مرکز مغناطیسی زمین است. برای بسیاری از بیماری ها در این منطقه، درمان های جایگزین مانند مدیتیشین، ریکی و یوگا تجویز می گردد. Elqui Domos، خانه های چوبی با سقف شیشه ای است تا آسمان حیرت انگیز شب به راحتی دیده گردد. بعلاوه هزینه اقامت در این هتل برای هر شب 208 دلار است.

  • ارتفاع: 14000 فوت

Lodge در Breckenridge، کلرادو (Colorado)

استراحتگاه های زیادی در کوه راکی (Rocky Mountains) در کلرادو برای انتخاب وجود دارد، اما موقعیت این هتل که در میان صخره های جنگلی بر فراز بوریس، در نزدیکی پیست اسکی Breckenridge واقع شده، بی نظیر است. در غرب دنور (Denver) و در جنگل ملی آراپاهو (Arapaho)، هتلی با 45 اتاق و دو خانه لوکس خصوصی برای اجاره همراه با آب گرم وجود دارد. پیاده روی، دوچرخه سواری، قایق رانی و گلف نیز در این منطقه امکان پذیر است.

  • ارتفاع: 10200 فوت

Parador de Las Cañadas del Teide، تنریف (Tenerife)، اسپانیا

این هتل در در قلب یکی از وحشی ترین مکان های اروپا، بر فراز پارک ملی Teideدر اسپانیا، در جزیره آتشفشانی تنریف در جزایر قناری واقع شده است. این هتل در منطقه ای واقع شده است که منظره پانورامای زیبایی دارد. با این حال اگر می خواهید به بالا ترین نقطه در این منطقه صعود داشته باشید تا طلوع خورشید را ببینید، منتظر آخرین ماشین کابلی باشید. البته بعد از آن هم حدود نیم ساعت، پیاده روی خواهید داشت.

  • ارتفاع: 12198 فوت

استراحتگاه جبل شمس (Jebel Shams Resort)، الحمرا، عمان

اسکان اولیه، چادر های کمپینگ و استخر های کوچک، استراحتگاه جبل شمس در کوه های الحجر در شمال شرقی عمان را تشکیل می دهد. بعلاوه در قله جبل شمس، کوه خورشید، بلند ترین قله عمان نیست. آنچه که این مکان را بسیار ویژه می سازد، این است که در نزدیکی آن راستا پیاده روی سه ساعته ای وجود دارد که به گرند کانیون عربستان ختم می گردد. این منطقه نزد مسافران و عکاسان بسیار محبوب است. حتی در انتها راستا یک روستای متروکه برای کشف نیز وجود دارد.

  • ارتفاع: 9858 فوت

هتل بالای کوه، کوه Kyaiktiyo، میانمار

یکی از عجیب ترین و مجذوب کننده ترین کوه های صخره ای، کوه Kyaiktiyo در میانمار است. دارای راستای به شدت توریستی است، اما برای رفتن باید سوار وانتی شلوغ شوید تا بتوانید به بالای کوه برسید و پیروز به زیارت قله طلایی صخره راک پاگودا (Rock Pagoda) شوید. یک سنگ متزلزل و در عین حال متعادل که دارای گنبدی طلایی است. بعلاوه زائرین (فقط مردان) می توانند برگ های طلایی خریداری نموده و به این سنگ بچسبانند. میلیون ها نفر که قبلا برای بازدید آمده اند، این کار را انجام داده اند، به همین علت تمام سطح سنگ پوشانده شده است. با فاصله زمانی کمتر از ده دقیقه از این بنای عجیب و غریب، با پای پیاده، به هتلی کوهستانی خواهید رسید. هتل دارای ساختمانی ساده، اما اتاق های بزرگ و منظره زیبای پانوراما از کوه های اطراف است.

  • ارتفاع: 3609 فوت
منبع: کجارو / travelandleisure.com

به "هتل های کوهستانی با چشم اندازی فراموش نشدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل های کوهستانی با چشم اندازی فراموش نشدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید