ملک سلمان رییس بانک مرکزی را تغییر داد

به گزارش وبلاگ تور کیش، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی احمد بن عبدالکریم الخلیفی رییس بانک مرکزی این کشور را برکنار کرد.

ملک سلمان رییس بانک مرکزی را تغییر داد

دیوان پادشاهی عربستان بدون علت برکناری رییس بانک مرکزی کشور از سوی ملک سلمان ، در بیانیه ای گفت که فهد بن عبدالله بن عبداللطیف المبارک به جای وی منصوب شده است .

این گزارش می افزاید : ملک سلمان همچنین با صدور دستوری دو وزارت خانه مسکن و امور شهری و روستایی این کشور را ادغام و به جای آنها وزارت امور شهری و روستایی و مسکن ایجاد کرد و ماجد بن عبدالله بن حمد الحقیل را به عنوان وزیر آن منصوب نمود.

شاه سعودی همچنین طی فرمانی سرلشکر سلیمان بن عبدالعزیز بن ابراهیم الیحیی مدیر کل اداره گذرنامه سعودی را به رتبه سپهبدی ارتقاء داد.

عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت دنیا، پس از شیوع بیماری کوید 19 و همچنین طولانی شدن جنگ یمن با رکود عمیق مالی روبرو شده است. تقاضای دنیای نفت خام کاهش یافته و اقدامات برای مهار ویروس کرونا به فعالیت -های داخلی آسیب رسانده است. علاوه بر آن میلیاردها دلار هزینه جنگ بی نتیجه یمن شده است .این شرایط سبب شده، بسیاری از کارشناسان بر این باور باشند که بحران کرونا و افزایش مالیات ها و تصمیم های دیگر که به زیان شهروندان است، دولتمردان عربستان را با چالش روبرو خواهد نمود.

طرح چشم انداز 2030 عربستان که اساس کار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برای ایجاد تحول در عربستان را تشکیل می دهد در بیشتر بخش ها به حالت تعلیق درآمده است. درآمدهای شرکت نفتی آرامکو هم در چهار ماه نخست سال جاری با کاهش 25 درصدی روبرو شده است.

گزارش های صندوق بین المللی پول نشان می دهد عربستان برای تنظیم یک بودجه متوازن احتیاج به فروش نفت به قیمت 76 دلار دارد. این در حالی است بهای نفت پایین تر از این رقم است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "ملک سلمان رییس بانک مرکزی را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملک سلمان رییس بانک مرکزی را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید