لکسوس LF، Z Electrified: پیش نمایشی از خودروهای الکتریکی مدرن آینده لکسوس در سال 2025

به گزارش وبلاگ تور کیش، خودروی مفهومی الکتریکی لکسوس LF-Z Electrified نمایی از طراحی و پیشرانه های الکتریکی این برند در آینده نزدیک است.

لکسوس LF، Z Electrified: پیش نمایشی از خودروهای الکتریکی مدرن آینده لکسوس در سال 2025

لکسوس می گوید تا سال 2025 شاهد خودروهای EV فراوریی با ظاهر طراحی و فناوری های مشابه LF-Z Electrified خواهیم بود.

از خودروی LF-Z به اسم نسل بعد لکسوس نام برده می گردد. این خودروی مفهومی که اوایل فروردین ماه رونمایی شد؛ یک محصول بسیار مهم برای هر خودروساز الکتریکی است.

در این خودروی مفهومی، کاملا با یک طراحی متفاوت و رادیکالی از لکسوس روبرو هستیم. جلو پنجره مشبک اسپیندل جنجالی این شرکت دیگر دیده نمی گردد و شما شاهد بدنه شبیه دوک با خطوط برجسته و چراغ های LED باریک در جلو و عقب هستید.

در عقب چراغ های LED تمام عرض و با خطوط عظیم و زیادی مشاهده می کنیم که ما را به یاد نسل اول تویوتا میرائی می اندازد. این طراحی چراغ عقب زیبا و دوست داشتنی است ولی باید از لکسوس پرسید که احتیاج است عبارت Electrified این قدر عظیم و به صورت لوگوی روشن دیده گردد؟ احتمالا در مدل های فراوریی بازار این لوگو تغییر خواهد نمود.

فضای داخلی خودرو بسیار مدرن و هیجان انگیز است که هیچ شباهتی به خودروهای الکتریکی امروزی ندارد و کاملا طعم و ذائقه یک خودروی آینده را نشان می دهد. همه نمایشگرها و سیستم های نمایش اطلاعات در پشت فرمان راننده نصب شدند؛ به طوری که راننده یک صفحه نمایش عظیم پیش روی خود می بیند. بخش دیگر داشبورد طراحی مدرن و خاصی دارد ولی دیگر خبری از نمایشگرهای عظیم لمسی نیست.

درون کابین خودرو چهار جایگاه بسیار پیشرفته و مینیمالیستی مشاهده می گردد. در این خودروی آینده نگرانه، همچون داشبورد کلیدهای کنترلی بسیار کمی استفاده شده است.

طعم طراحی و پیشرانه خودروهای آینده

چرخ های عظیم و دوربین های جانبی به جای آینه های معمولی در این خودرو نصب شده است. لکسوس LF-Z Electrified از دستگیره های برقی سود برده و در کنار آن حسگرهای لمسی برای باز کردن راحت تر درب ها استفاده شده است. یک سقف شیشه ای عظیم از نوع الکتروکرومیک نصب شده است که می تواند از شفاف به مات و برعکس تبدیل گردد.

لکسوس می خواهد در خودروهای الکتریکی آینده خود از باتری های نسل نو پلتفرم e-TNGA استفاده کند که اساس خودروهای تویوتا bZ4X است.

لکسوس LF-Z Electrified اولین کراس اوور الکتریکی اختصاصی این برند است و می خواهد از سیستم محرکه ای به نام Direct4 سود ببرد که به دو موتور اجازه می دهد قدرت را به چهار چرخ برساند. قدرت خودروی برقی لکسوس هم 536 اسب بخار با گشتاور 700 نیوتن متر است. در سه ثانیه می تواند از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر برسد. حداکثر سرعت آن هم 200 کیلومتر بر ساعت و حتی بیشتر است.

یک باتری لیتیوم یونی 90 کیلووات ساعت روی این خودرو سوار می گردد که می تواند خوش بینانه 373 مایل (600 کیلومتر) را با هر بار شارژ مسافت طی کند. این باتری از استاندارد WLTP پشتیبانی نموده و می تواند از شارژرهای 150 کیلووات بهره ببرد. وزن این خودرو حدود 2100 کیلوگرم گفته شده است.

چون این خودرو مفهومی و خاص بوده؛ هنوز اظهارنظر درباره قیمت آن بسیار زود است ولی گفته می گردد از 45 هزار دلار شروع می گردد. به گفته لکسوس، از سال 2025 شاهد ورود نسل نوی از خودروهای الکتریکی با این زبان طراحی و پیشرانه ها خواهیم بود. لکسوس در مجموع 15 تا 20 مدل خودروی هیبریدی، پلاگین هیبریدی و کاملا الکتریکی براساس این پلتفرم فراوری خواهد نمود.

منبع: یک پزشک

به "لکسوس LF، Z Electrified: پیش نمایشی از خودروهای الکتریکی مدرن آینده لکسوس در سال 2025" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لکسوس LF، Z Electrified: پیش نمایشی از خودروهای الکتریکی مدرن آینده لکسوس در سال 2025"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید