قیمت K132 رقابتی می گردد

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرنگاران: قائم مقام ایران خودرو در امور بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش گفت: با توجه به تعداد زیاد رقبای خودروی k132 از نظر ابعادی و قوای محرکه، در تلاشیم تا با کمترین هزینه این پروژه را به خاتمه رسانده و قیمت رقابتی برای آن ارائه کنیم.

قیمت K132 رقابتی می گردد

به گزارش وبلاگ تور کیش به نقل از ایرنا محسن ناقدی امروز (شنبه) در نشست خبری در محل شرکت ساپکو در مورد قیمت بالای ارائه شده در برنامه پیش فروش این محصول جدید ایران خودرو اظهار داشت: فراوری این خودرو با فناوری های روز و طراحی های جدید انجام می گردد که هزینه های بالایی داشته است.

به گفته این مقام مسوول ایران خودرو، اجرای کامل استانداردهای 85 گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد دیگر نکته ای است که در طراحی و فراوری این خودرو در دستور کار قرار گرفته است که هزینه های خاص خود را دارد.

وی بیان داشت: با این حال مهندسی قیمت در این خودرو نیز لحاظ خواهد شد و با قیمت رقابتی به دست مشتریان خواهد رسید.

ناقدی ادامه داد: مشارکت بیش از 60 هزار نفر در برنامه پیش ثبت نام این خودرو نشان داد مردم از قیمت گذاری آن ناراضی نیستند.

وی در عین حال اظهار داشت: قیمت های ارائه شده در برنامه پیش فروش اخیر ایران خودرو، علی الحساب بوده و قیمت نهایی در زمان تحویل توسط دستگاه های متولی معین خواهد شد و ایران خودرو موظف است بر اساس آن قیمت ها تحویل دهد.

در خودروی K132، بلوغ طراحی خودروسازی ایران قابل مشاهده است و به ادعای اهالی فن، کمتر کارشناس خارجی قادر به دریافت ایراد از آن است.

این خودرو با 115 اسب بخار قدرت، با استاندارد آلایندگی یورو5، برخوردار از فرمان برقی، سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز بسیار ایمن ESC و سامانه تشخیص غیرمستقیم باد لاستیک (TPMS) خواهد بود و در ساخت بدنه آن از ورق های با ایمنی بالا استفاده شده است.

مهمترین ویژگی های پروژه K132، پاس کردن استانداردهای 85 گانه، فراوری قطعات با حداکثر خودکفایی و کمترین ارزبری از ابتدای عرضه به بازار و رعایت مسائل زیست محیطی در فرآیندهای فراوری قطعات آن است.

پروژه محصول K132 با دو نوع موتور و در دو گونه گیربکس دستی و اتوماتیک فراوری خواهد شد و قرار است این خودرو در مرحله نخست با موتور EC5 و گیربکس دستی به بازار عرضه گردد.

در برنامه توسعه ای پروژه محصول K132، فراوری این محصول با موتور ای. اف 7 توبورشارژ پلاس و گیربکس اتوماتیک نیز واقع شده است.

139 قطعه ساز ایرانی، داخلی سازی قطعات این خودرو را بر عهده دارند و تعداد سازندگان دانش بنیان حاضر در آن نیز قابل توجه است، همچنین همه قطعات فلزی این پروژه در داخل ساخته شده است.

اکنون وابستگی 2.7 درصدی در قوای محرکه و 4.9 درصدی در فراوری شاسی این محصول وجود دارد و با همت و توانمندی قطعه سازان داخلی انتظار می رود این وابستگی اندک نیز رفع گردد.

کسری قطعات در ایران خودرو

قائم مقام ایران خودرو همچنین در مورد خودروهای باقی مانده در کف پارکینگ ایران خودرو، یادآور شد: با توجه به شرایط حساسی که در زنجیره تامین وجود دارد بعضی قطعات با تأخیر به خط فراوری می رسد، اما ماندگاری این خودروها تحت کنترل است.

وی ادامه داد: بیشترین کسری قطعات مربوط به قطعات با فناوری بالا (High Teck) است که باید اجزای آن وارد کشور گردد؛ در این زمینه مسائل گمرکی و تخصیص ارز آنها باید حل گردد، هرچند تا به امروز یاری های قابل توجهی برای تسهیل خروج قطعات از گمرک از سوی وزارت صنعت به انجام رسیده است.

قائم مقام ایران خودرو اظهار داشت: در شورای رقابت مقرر شده قیمت ها هر سه ماه یک بار مورد بازنگری قرار گیرد و ابراز امیدواری کرد در چند روز آینده قیمت های جدید خودرو ها برای سه ماهه دوم سال اعلام گردد.

نویدی بیان داشت: برنامه فروش فوق العاده بعدی ایران خودرو بر اساس قیمت های جدید اعلامی خواهد بود.

وی همچنین در مورد برنامه پیشین مشارکت در فراوری این گروه خودروسازی، بیان داشت: مشتریان تا ساعت 24 امشب برای ثبت نام فرصت دارند.

ناقدی گفت: تا صبح امروز نزدیک به 500 هزار نفر در این طرح مشارکت نموده بودند که در مجموع 50 هزار خودرو پس از انجام قرعه کشی تحویل آنان خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز

به "قیمت K132 رقابتی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت K132 رقابتی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید