فعالیت دوباره آتشفشانی در نزدیکی مرکز ایسلند

به گزارش وبلاگ تور کیش، اداره هواشناسی ایسلند روز چهارشنبه گزارش داد که یک آتشفشان در کوهستانی در نزدیکی شهر ریکیاویک، مرکز ایسلند مجددا فعال شده است.

فعالیت دوباره آتشفشانی در نزدیکی مرکز ایسلند

به گزارش وبلاگ تور کیش، عکس ها و تصاویر ویدئویی منتشرشده به وسیله رسانه های خبری محلی فوران گدازه و برخاستن دود از روی یک شکاف در زمین را نشان میدهد و تقریبا همان مکانی است که سال گذشته نیز شاهد فعالیت های آتشفشانی بوده است.

اداره هواشناسی ایسلند به خبرگزاری رویترز گفت که حالت کد قرمز در روز چهارشنبه اعلام شد تا پرواز هواپیما ها بر فراز ناحیه نزدیک آتشفشان ممنوع گردد. این درحالی است که بنا به این گزارش شماری بالگرد برای آنالیز تحولات به منطقه گسیل می شوند.

شبه جزیره موسوم به ریکیانس در جنوب غربی ریکیاویک، ناحیه ای است که فوران های آتشفشانی و زلزله های نسبتاً مداومی را تجربه می نماید.

در ماه مارس سال گذشته میلادی، فوران آبشار هایی از گدازه با مناظری خیره کننده از شکافی در امتداد 500 تا 750 متری که تا سپتامبر 2021 نیز ادامه یافت، هزاران شهروند ایسلندی و جهانگرد خارجی را به منطقه جلب کرد.

این درحالی است که در 2010 فوران آتشفشان و انتشار شدیدغبار آتشفشانی از سینه کوهستان پوشیده از یخ ایاف یالایوکول موجب توقف حدود یکصد هزار پرواز شده و صد ها تن از ساکنان محلی را از خانه و کاشانه خود راند.

منبع: فرارو

به "فعالیت دوباره آتشفشانی در نزدیکی مرکز ایسلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت دوباره آتشفشانی در نزدیکی مرکز ایسلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید