صنایع نرم و خلاق، توسعه مالی را کلید می زنند

به گزارش وبلاگ تور کیش، یک نماینده مجلس از نقش مجلس شورای اسلامی با همکاری معاونت علمی و فناوری برای حمایت از صنایع نرم و شرکت های خلاق گفت.

صنایع نرم و خلاق، توسعه مالی را کلید می زنند

عباس مقتدای خوراسگانی نماینده مردم اصفهان در یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی گفت: نوع نگاه کشور به مفاهیم پایه ای مانند فراوری، صادرات و خلق ثروت باید دچار تحول اساسی گردد. در شرایطی که ما رتبه هفدهم اقتصاد جهانی را در اختیار داریم و حجم قابل توجهی از منابع و ثروت ها در این کشور به صورت خدادادی وجود دارد و از بالاترین نرخ های رشد در زمینه تعداد فارغ التحصیلان و فراوری دانش برخوردار هستیم، شایسته نیست تا در بعضی زمینه ها دچار کمبود باشیم.

وی اضافه نمود: در سال های گذشته، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان و خلاق، استارتاپ ها و اکوسیستم نوآوری، گامی اساسی و درست در راستای توسعه و اعتلای مالی برداشت. ظرفیت ها و داشته های کشور ما در حوزه نخبگانی و منابع انسانی بسیار بالا است و باید تمام توان کشور را تجمیع کرد تا هر سال گامی نو و بلند به جلو برداشته گردد.

این نماینده مردم، ضمن اشاره به بعضی کوشش های انجام شده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اضافه نمود: این معاونت کوشش نموده است تا یک بستر امن را برای اکوسیستم صنایع نرم، خلاق و دانش بنیان، ایجاد کند، هر چند کمک به رشد سراسری این اکوسیستم ها، نیازمند عزم ملی و فراسازمانی است و اگر همه دستگاه ها به این معاونت کمک نکنند، فعالیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل جزیره ای می یابد و به شکل یک زنجیره، در نمی آید.

نماینده مردم اصفهان و ورزنه در ادامه اعلام کرد: با توجه به عرصه های بسیار وسیعی که شرکت های خلاق در آن فعال هستند، مانند کسب و کار های دیجیتال و فضای مجازی، بازی، اسباب بازی و تفریح، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری، طراحی، یادگیری، چاپ و نشر، گیاهان دارویی و طب سنتی، هنر های تجسمی و نمایشی و سایر صنایع خلاق و فرهنگی، حمایت از این شرکت ها، می تواند به معنای ایجاد یک جهش واقعی در فراوری فراگیر ملی باشد.

مقتدای خوراسگانی، ضمن شرح زمینه های قانونی حمایت از صنایع نرم و خلاق گفت: حمایت های در نظر گرفته شده هم می تواند قانونی باشد و هم یک سری حمایت های فرادستگاهی اجرایی باید برای توسعه اکوسیستم شرکت های خلاق در نظر گرفت. شرکت های خلاق حتی در زمینه های مانند کشاورزی و محیط زیست نیز می توانند به عنوان راه چاره چالش های بزرگ ملی در منطقه ها دچار آسیب، کمک رسان اقتصاد های محلی باشند.

وبلاگ تور کیش علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صنایع نرم و خلاق، توسعه مالی را کلید می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع نرم و خلاق، توسعه مالی را کلید می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید