صادرات 10 درصد فرآورده های لبنی نیشابور به خارج از کشور

به گزارش وبلاگ تور کیش ، محمدعلی فرهمند راد صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد 75 واحد صنعتی صنایع تبدیلی کشاورزی در نیشابور فعال است که 16 واحد لبنی با ظرفیت اسمی 180 تن در روز و فراوری واقعی 109 تن انواع فراورده های لبنی را فراوری می نمایند.

صادرات 10 درصد فرآورده های لبنی نیشابور به خارج از کشور

وی با بیان اینکه نیشابور مقام اول را در زمینه فراوری شیر خام داشته اضافه کرد: روزانه 600 تن شیر خام در این شهرستان فراوری و به کارخانجات سایر شهرستان ها و حتی خارج از استان صادر می گردد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با بیان اینکه در حال حاضر در کارخانجات لبنی این شهرستان 520 نفر اشتغال مستقیم و800غیرمستقیم اشتغال دارند گفت: در حال حاضر 10 درصد فراورده های لبنی فراوریی شهرستان به خارج از کشور صادر می گردد.

فرهمند راد گفت: در امسال تاکنون برای تأمین سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 156 میلیون ریال به مدیریت صنایع غذایی معرفی گردیده است.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور در خطاب به دامداران اظهار کرد: شستشوی دست هنگام انجام دوش اولیه و شستشوی ظروف با آب گرم و نگهداری شیر در سردخانه می تواند 90 درصد بار میکروبی شیر را کاهش دهد.

فرهمندراد گفت: باید با ایجاد دامداری های صنعتی و حمایت از زیر بخش های کشاورزی به عنوان تأمین کنندگان مواد اولیه صنعت لبنیات که می تواند در کاهش هزینه های فراوری مؤثر باشد و پرداخت یارانه بخش حمایت کرد.

وی ابراز کرد: سرانه مصرف شیر در کشور پایین است و افزایش مصرف شیر خودبه خود باعث کاهش هزینه های درمان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صادرات 10 درصد فرآورده های لبنی نیشابور به خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 10 درصد فرآورده های لبنی نیشابور به خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید